Barnevogn-anbefaling?

medexa

Forelsket i forumet
Hei!

Er lysten på ny vogn:) har en eldre emmaljunga duo edge. Er nyskjerrig på Stokke Trailz, har noen erfaring med denne? Den ser så stilren og flott ut! Men, hvilken bakdeler har denne vognen? Kan den legges sammen med bag/sportsdel på? Føler når jeg ser på bilder at styret på vogna er litt kort(at du komme så tett på vogna når du går at du må ta litt korte steg, viss dere skjønner:) )

Vogna jeg vil ha vil bli brukt både i terreng og asfalt.

Viss noen har andre gode anbefalinger er jeg absolutt åpen for det:)
 
En venninne av meg hadde Stokke Trailz og var kjempefornøyd med bagdelen, men sportsdelen likte hun ikke og bytta vogn. Men som sagt, veldig fornøyd med dypvogn :)
 
Jeg kikka på den, synes den virket veldig svær. Kikket på den igjen og ble litt mer overbevist. Jeg tror jeg kommer til å lande på den siden den har så god plass og ser veldig fin ut.
 
Har Bugaboo Buffalo - kan ikkje få skrytt nok av den! Både bag-og sportsdel. Vi har bare brukt den til mini på 1,5 år [emoji106][emoji4]
 
Har vært utrolig fornøyd med vår TFK joggster! Både bagdelen og sportsvogndelen. Utrolig enkel å manøvrere og lett å slå sammen. Vi har valgt søskenvognvarianten deres nå [emoji4][emoji1303]
 
Hadde emmaljuna edge duo da han på 3,5 var baby. Elsket den med bag, men da vi byttet til sportsdel ble den bare hat. Solgte den og kjøpte Bugaboo Buffalo. Det var det perfekte vognen for oss[emoji173] perfekt til shopping, perfekt til turer i skog og mark, jeg har til og med brukt den som joggevogn med det standard buffalounderstellet. Funket glimrende[emoji1]
Til førstemann hadde jeg Simo Duo, en sportsvogn fra Simo, TFK Joggster, samt en til trehjuling jeg ikke kommer på navnet på i farta, men jeg har kkke være så forbøyd med ei vogn som da vi la litt ekstra i det og kjøpte buffalo[emoji173][emoji173]

Nå må jeg selge buffaloen, men skal kjøpe den som er klin lik til tvillinger[emoji4]

Jeg har prøvekjørt stokkevogn, men de syns jeg ar stiv og dårlig fjæret. I tillegg syns jeg ikke jeg så over dem skikkelig. Den var nesten for høy til meg på 170[emoji849][emoji38]
 
Har Bugaboo Buffalo - kan ikkje få skrytt nok av den! Både bag-og sportsdel. Vi har bare brukt den til mini på 1,5 år [emoji106][emoji4]

Vi vil ha den denne gangen, men vi har jo mest sett på utseendet foreløpig, så fint å lese at noen er fornøyde [emoji4]
 
Vi skal ha emmaljunga Edge duo eller mondial[emoji173]
Hadde emmaljunga cerox som sportsvogn til minste, og var veldig fornøyd med den også.
 
Hadde emmaljuna edge duo da han på 3,5 var baby. Elsket den med bag, men da vi byttet til sportsdel ble den bare hat. Solgte den og kjøpte Bugaboo Buffalo. Det var det perfekte vognen for oss[emoji173] perfekt til shopping, perfekt til turer i skog og mark, jeg har til og med brukt den som joggevogn med det standard buffalounderstellet. Funket glimrende[emoji1]
Til førstemann hadde jeg Simo Duo, en sportsvogn fra Simo, TFK Joggster, samt en til trehjuling jeg ikke kommer på navnet på i farta, men jeg har kkke være så forbøyd med ei vogn som da vi la litt ekstra i det og kjøpte buffalo[emoji173][emoji173]

Nå må jeg selge buffaloen, men skal kjøpe den som er klin lik til tvillinger[emoji4]

Jeg har prøvekjørt stokkevogn, men de syns jeg ar stiv og dårlig fjæret. I tillegg syns jeg ikke jeg så over dem skikkelig. Den var nesten for høy til meg på 170[emoji849][emoji38]

Vi har lyst på buffalo, gøy å lese at dere var fornøyde! Sist hadde vi en Briovogn, never again!
 
Jeg har aboslutt ingen erfaring med noen spesielle vogner iom at dette blir min første, men vi var og kikka litt på TFK Joggster Adventure og den falt i smak! :happy: Håndbrems, lufthjul, god demping og skivebremser var blant annet noe som var innertier hos oss. Mulit X-bagen var genial, iom at den kunne gjøres om til sittedel med noen enkle grep. Det var visst gjort noen oppgraderinger på denne 2017-modellen som vi fikk presentert, men jeg vil tro at tidligere vogner av samme type er ganske lik.. Er det noen som har erfaring med Joggster Adventure? :)
 
Hadde emmaljuna edge duo da han på 3,5 var baby. Elsket den med bag, men da vi byttet til sportsdel ble den bare hat. Solgte den og kjøpte Bugaboo Buffalo. Det var det perfekte vognen for oss[emoji173] perfekt til shopping, perfekt til turer i skog og mark, jeg har til og med brukt den som joggevogn med det standard buffalounderstellet. Funket glimrende[emoji1]
Til førstemann hadde jeg Simo Duo, en sportsvogn fra Simo, TFK Joggster, samt en til trehjuling jeg ikke kommer på navnet på i farta, men jeg har kkke være så forbøyd med ei vogn som da vi la litt ekstra i det og kjøpte buffalo[emoji173][emoji173]

Nå må jeg selge buffaloen, men skal kjøpe den som er klin lik til tvillinger[emoji4]

Jeg har prøvekjørt stokkevogn, men de syns jeg ar stiv og dårlig fjæret. I tillegg syns jeg ikke jeg så over dem skikkelig. Den var nesten for høy til meg på 170[emoji849][emoji38]

samme, elsket bag'en. Hater sportsdelen til emmaljunga
 
Noen som har erfaring med babyjogger city elite?
 
Hadde emmaljuna edge duo da han på 3,5 var baby. Elsket den med bag, men da vi byttet til sportsdel ble den bare hat.

samme, elsket bag'en. Hater sportsdelen til emmaljunga

Hva er det som gjør at dere misliker sportsdelen? Jeg har lyst på Emmaljunga City Cross eller Super Nitro, er det samme sportsdel på disse modellene? Jeg er avhengig av en vogn som er god å trille på grusvei/skogsbilvei.
 
Vi vil ha den denne gangen, men vi har jo mest sett på utseendet foreløpig, så fint å lese at noen er fornøyde [emoji4]
Vi hadde en gutt som fort vart lang, men han låg fint i bagdelen heilt til påske det året - då ville han opp og sitte. Ei utrulig lun og god vogn på vinteren - den kallesja er gull verdt! Hadde i tillegg til madrassa bare et ullteppe under vognposen (Easygrow nature) - var aldri redd for at han var kald. På mi forrige gruppe var det mange som kjøpte nye vogner pga at dei var misfornøgde, er så glad for at vi valgte "rett vogn" med en gang. Kan ta med at eg er 1.65 og pappa`en 1.87 - passa perfekt til oss begge. Søskenbarnet mitt har samme vogna, der er typen ca 1.95 - passer heilt supert til han også :)
 
Hva er det som gjør at dere misliker sportsdelen? Jeg har lyst på Emmaljunga City Cross eller Super Nitro, er det samme sportsdel på disse modellene? Jeg er avhengig av en vogn som er god å trille på grusvei/skogsbilvei.

Bagen og sportsdelen har forskjellig høyde så vognen ble så lav når sportsdelen ble festet på understellet. Følte barnet ble så langt nede.
Den var og stor å få med i bil.
Og smal, med vinterpose oppi føltes det så smalt. Og selene nedi var ekle.

Det går jo og an å koble sportsdelen både fremovervendt og bakovervendt i praksis men ved fremovervendt ble den baktung og bikket lett.

Ungen ville også ikke sovne i den. Hylte i den men sovnet lett i andre vogner
 
Hva er det som gjør at dere misliker sportsdelen? Jeg har lyst på Emmaljunga City Cross eller Super Nitro, er det samme sportsdel på disse modellene? Jeg er avhengig av en vogn som er god å trille på grusvei/skogsbilvei.

Anbefaler deg teste tfk jogster twist.
Husk at sportsdel skal brukes mye lenger enn bag, så viktigst at du liker sportsdelen. Byttet til sportsdel ved 5mnd
 
  • Liker
Reactions: TKW
Anbefaler deg teste tfk jogster twist.
Husk at sportsdel skal brukes mye lenger enn bag, så viktigst at du liker sportsdelen. Byttet til sportsdel ved 5mnd

Likte bagdelen på joggster twist også veldig godt jeg! Enkelt å bære med seg inn på kafé eller bruke baggen som "seng" når vi var på besøk + at den var veldig lang og romslig [emoji4] og helt genial som sportsvogn! [emoji1303]
 
Likte bagdelen på joggster twist også veldig godt jeg! Enkelt å bære med seg inn på kafé eller bruke baggen som "seng" når vi var på besøk + at den var veldig lang og romslig [emoji4] og helt genial som sportsvogn! [emoji1303]

Brukte bag på emmaljunga, og tok ibruk tfk til sportsdel. Så har ikke erfaring fra den :)

Men lurte på kjøpe den multi x baggen denne gangen siden jeg allerede har sportsdelen :)
 
Back
Topp