Barnehageplass

Men hovedopptaket har jo søknadsfrist 1. mars? Og siden hun ikke har krav på plass før august 2019 kan det vel ikke ha noe å si om vi søker fra februar eller mars 2019?
Men hvis det er ledig plass, får de plass tidligere! Så om noen andre barn født i desember søker fra 1.des feks, får de plass før dere.

Mente bare februar, så det var innafor de 12 månedene du prata om :)
 
Jeg sjekket med kommunen og fikk følgende svar:

”Dersom dere ønsker plass fra 1. mars 2019 holder det å søke i januar 2019. Det er imidlertid svært vanskelig å få plass utenom hovedopptaket. Dere må derfor være forberedt på at dere ikke får tilbud om plass før august 2019.

Det har ingen hensikt å søke et år før dere ønsker barnehageplass da det ikke gir prioritet å stå lenge på venteliste. Dersom dere søker før desember 2018 må søknaden oppdateres for å være med i hovedopptaket 2019.”

Så, det ser jo ikke akkurat lyst ut :(
 
Jeg sjekket med kommunen og fikk følgende svar:

”Dersom dere ønsker plass fra 1. mars 2019 holder det å søke i januar 2019. Det er imidlertid svært vanskelig å få plass utenom hovedopptaket. Dere må derfor være forberedt på at dere ikke får tilbud om plass før august 2019.

Det har ingen hensikt å søke et år før dere ønsker barnehageplass da det ikke gir prioritet å stå lenge på venteliste. Dersom dere søker før desember 2018 må søknaden oppdateres for å være med i hovedopptaket 2019.”

Så, det ser jo ikke akkurat lyst ut :(

Hvilken kommune er dette?
 
Får dere alle plass i nogenlunde rimelig tid eller er det noen av dere som må/vil være hjemme litt ekstra uten lønn?
 
Får dere alle plass i nogenlunde rimelig tid eller er det noen av dere som må/vil være hjemme litt ekstra uten lønn?
Jeg kan aldri svare ordentlig på dette spørsmålet for situasjonen vår er spesiell :p jeg har ikke særlig mye fast jobb (helsevesen i et nøtteskall), og samboer jobber lange dager som deretter har mye fri innimellom:) vi søker frøkna inn fra høsten, og så må vi fundere med lillegutt. Mulig det ikke blir før neste høst med han :)
 
Får dere alle plass i nogenlunde rimelig tid eller er det noen av dere som må/vil være hjemme litt ekstra uten lønn?

Har søkt plass fra januar, men har ingen garantier for å få plass før august 2019.
Får vi ikke plass blir nok samboeren hjemme i ulønnet permisjon (han som har mest lyst så langt ihvertfall). [emoji4]
 
Får dere alle plass i nogenlunde rimelig tid eller er det noen av dere som må/vil være hjemme litt ekstra uten lønn?

Vi får nok ikke plass før august 2019. Pappaen skal ta gradert permisjon mens jeg jobber deltid og så skal jeg sannsynligvis ha ulønnet permisjon fra mai til august.
 
Håper på plass ifra November 2018. Mest sannsynlig vil vi få ifra august 2018. Da gir vi en myk overgang og samboer strekker permisjonen sin lenger. Jeg begynner på jobb i september.
Hvis ikke vi får barnehageplass så må vi finne dagmamma eller evt må jeg ta ulønnet permisjon selv om det ikke frister..
Her i kommunen får vi prioritering av å ha søkt tidlig. (Venteliste kanskje) det stod på nettsidene når jeg søkte.
Er noe dritt at vi desemberfamilier ikke får rett på plass..
 
Får dere alle plass i nogenlunde rimelig tid eller er det noen av dere som må/vil være hjemme litt ekstra uten lønn?
Vi har søkt fra 1.des, men antar vi ikke får før august19. Da blir mannen hjemme 6mnd ekstra!
 
Back
Topp