Barnehageplass

derma

Elsker forumet
Augustlykke 2015
Er det noen som har søkt barnehageplass? Er det sånn at jo før man søker dess høyere ansiennitet får barnet?

Lurer også på om dere har eldre søsken som er desemberbarn og hvordan det gikk med barnehageplass til disse?
 
Vi søkte 1.januar, men tror ikke det har noe å si her i Trondheim. Sjekk hjemmesiden til kommunen din, der står det hvilken prioritering de bruker.
 
Søkte da hun var en uke. Det stemmer at dess fortere du søker, dess høyere plass på listen får du.
Det er dato for når søknaden er registrerte som har noe å si for hvor på listen man havner. (Med mindre man har prioritet pga. søsken/en jobber i den bhg en har søkt plass i o.l.).
 
Det er iallefall slik prioritering i min kommune. Søkte vel når hun var 3-4 uker. Spent på om det går i orden da samboers permisjon må fordeles ut ifra når hun får plass.
 
Tror ikke det er sånn her, men jeg har uansett søkt. Her er det heldigvis full dekning. :)
 
Når har dere søkt fra? Vi ønsker plass fra 1. mars 2019 men oppstartsdato må tydeligvis være innen 12 måneder fra søknad. Er det sånn overalt? Hadde egentlig tenkt til å få det unna nå men da går jo ikke det.
 
Når har dere søkt fra? Vi ønsker plass fra 1. mars 2019 men oppstartsdato må tydeligvis være innen 12 måneder fra søknad. Er det sånn overalt? Hadde egentlig tenkt til å få det unna nå men da går jo ikke det.
Vi søker fra 1.desember :)
Da ville jeg søkt om fra 1.februar jeg. Er ikke alle steder de tar opp barn i mellom hovedopptaket.
 
Når får vi svar ? Mars ?
 
Jeg har søkt fra august 18. Skal begynne i jobb igjen da. Men mannen skal ha permisjon så vi får se når han faktisk skal starte. :)
 
Jeg har søkt fra august 18. Skal begynne i jobb igjen da. Men mannen skal ha permisjon så vi får se når han faktisk skal starte. :)
Jeg begynner i september, vi håper mannen her kan strekke permisjonen (og vi har derfor ikke søkt for han enda)lenger og heller gi henne en god start i barnehagen over tid, dersom vi allikevel må betale ifra august av.(har hørt noen steder er det vanlig) men ønsker full plass ifra November av.
 
Er det noen som har søkt barnehageplass? Er det sånn at jo før man søker dess høyere ansiennitet får barnet?

Lurer også på om dere har eldre søsken som er desemberbarn og hvordan det gikk med barnehageplass til disse?

(Sniker)

Nei, alle søkere vurderes samtidig, med mindre det er åpne plasser og løpende inntak, men selv da vurderes det etter behov. :)
 
(Sniker)

Nei, alle søkere vurderes samtidig, med mindre det er åpne plasser og løpende inntak, men selv da vurderes det etter behov. :)
I min kommune står det at jo lenger vi har stått på søkerlisten jo høyere ansiennitet har vi, så det er nok forskjellig praksis;)
 
I min kommune står det at jo lenger vi har stått på søkerlisten jo høyere ansiennitet har vi, så det er nok forskjellig praksis;)

Ja, det er det, men alle vurderes samtidig, det var det jeg mente. :) Det lønner seg å søke så fort som mulig, men med mindre det er løpende opptak, får man ikke plass før fellesopptaket er ferdig. :)
 
Vi søker fra 1.desember :)
Da ville jeg søkt om fra 1.februar jeg. Er ikke alle steder de tar opp barn i mellom hovedopptaket.

Men hovedopptaket har jo søknadsfrist 1. mars? Og siden hun ikke har krav på plass før august 2019 kan det vel ikke ha noe å si om vi søker fra februar eller mars 2019?
 
Ja, det er det, men alle vurderes samtidig, det var det jeg mente. :) Det lønner seg å søke så fort som mulig, men med mindre det er løpende opptak, får man ikke plass før fellesopptaket er ferdig. :)
Ah, da skjønner jeg :)
 
Men hovedopptaket har jo søknadsfrist 1. mars? Og siden hun ikke har krav på plass før august 2019 kan det vel ikke ha noe å si om vi søker fra februar eller mars 2019?
Dette høres vanskelig ut.. kanskje vi har søkt/gjort feil nå :shy:
 
Vi har søkt. Har søkt i andelsbarnehage der de har 14 ledige småbarnsplasser og de selger andeler etter 1.mars til de som har de på første plass. Så håper det er mindre en 14 småbarnssøkere sånn at vi er garantert plass.

Oppstart 1.desember 2018:)
 
Men hovedopptaket har jo søknadsfrist 1. mars? Og siden hun ikke har krav på plass før august 2019 kan det vel ikke ha noe å si om vi søker fra februar eller mars 2019?

Viktig at du søker før 1.mars uansett. Søker du etter vil dere bli satt på venteliste bak andre desemberbarn også:nailbiting:

Kopi fra Mail jeg fikk:
«Søknader mottatt etter frist 1. mars, settes på venteliste og tildeles etterhvert som vi får ledige plasser.»
 
Det tviler jeg på, og det er ikke verre enn å ringe kommunen og spørre. Dere er ikke de første som har søkt plass. ;)
Men vi har søkt ifra 1.november, betyr det at vi ikke får ifra den datoen ? Huff jeg skjønner ikke helt dette :hungover: burde vi søkt ifra august av ?
 
Back
Topp