Annemor får baby <3

Etter tre dager med innkjøring i barnehagen med mamma og pappa sammen med seg hele tiden var det tid for at Adelén skulle få prøve seg litt i barnehagen alene i dag. Stor dag for alle sammen!

Lille ble levert i barnehagen i dag som avtalt, vi snakket litt om hva som skulle skje mens hun var der og hvor gøy det kom til å bli. Hun ville jo absolutt ikke at jeg skulle gå, som forventet. Hun hylskrek og prøve å holde meg fast stakkars. Det var ordentlig vondt å skulle være så brutal og si 'hade' og gå men jeg vet det var viktig for henne å høre at jeg sa ordentlig 'hade, elsker deg - mamma kommer tilbake snart!' så jeg gjorde det så tydelig men kort som mulig.

Jeg kjente tårene presset på og klumpen vokse i magen men jeg kunne jo selvfølgelig ikke la hun se det og dermed føle seg enda mer usikker og utrygg. Jeg stoler på de ansatte i barnehagen og vet hun har det bra der men får fryktelig dårlig samvittighet ovenfor henne. Føler jeg gjør noe helt forferdelig mot henne siden det kunne vært unngått om hun bare var hjemme med meg enda lenger men jeg vet at det er mye bedre for henne å begynne litt tidligere enn nødvendig nettopp for å kunne være der bare noen små timer av gangen før vi øker litt når hun blir tryggere.

Jeg fikk heldigvis et bilde sendt av barnehagen etter en liten halvtime der hun satt på fanget til primærkontakten mens de lekte i en vannpytt sammen med en melding der det sto at hun gråt litt innimellom men det gikk for det meste ganske greit også. Både jeg og pappaen kom for å hente henne som avtalt etter ca én og én halv time, da satt hun på fanget til primærkontakten og spiste en is etter lunsjen barna hadde hatt. Hun ble veldig glad for å se oss og sa ordet 'hade' flere ganger til alle sammen, veldig klar for å gå for å si det sånn. På hjemveien sang, hoppet og danset hun bortover positivt nok så det lettet mammahjertet og skyldfølelsen littegrann og det virket ikke som hun var blitt helt skadet i sjelen etter denne opplevelsen.

Hjemme sovnet hun rask og etterpå gikk vi tur i skogen for å plukke blåbær. Hun virket ikke påvirket av noe negativt.

Nå er det langhelg siden det er planleggingsdag i morgen. Den skal nytes sammen:Heartred
Jeg kjenner på at jeg gruer meg litt allerede til neste uke men nå vet jeg i hvert fall litt mer hva jeg kan forvente.

Lille babyen min har blitt så stor:Heartred
 
Last edited:
Nå er vi begynt på uke 3 av innkjøring I barnehagen, uke 2 med at hun er alene i noen timer. Frem til nå kommer hun etter frokost og blir til over lunsj, det passer henne best foreløpig og vi har ingen hast:)

Jeg kan ikke rosemale det og si at det er koselig eller gøy for henne enda men det virker som vi er på vei i riktig retning *bank i bordet*

Forrie uke startet dagene med at hun hylte og holdt seg hardt fast i meg når jeg skulle gå, det var helt grusomt for mammahjertet å skulle være så *slem". Fikk melding om at hun hadde det greit etterhvert heldigvis. To dager fikk jeg melding om at hun var fryktelig lei seg etter lunsj og om jeg var langt unna, heldigvis hadde vi jo avtalt at jeg skulle hent til det tidspunktet så jeg jeg var der i løpet av 2 minutter, da satt hun på fanget til en barnehageansatt og små gråt mens hun så på musikkvideoer for barn på mobilen hennes.

Jeg syntes det har så vondt at jeg måtte gråte en skvett for meg selv den dagen det virket som verst.

Slutten av uken tok en gledelig liten vending i riktigretning, hhun begynte hun å strekke seg etter primærkontakten når hun ble levert, det var godt for meg å se at hun kanskje har funnet litt trygghet i henne. Hun gråt fremdeles men sa 'Hade' tilbake til meg. Det samme gjorde hun dagen etter.
Når jeg hentet henne siste dagen før helg var hun på et rom og lekte med en annen barnehageansatt og noen barn og enset ikke at jeg kom. Jeg ble da stående og prate med barnehageansatten om hvordan alt går, at det går litt i bølger selvfølgelig men det er for mesteparten av tiden hun er i barnehagen slik som jeg da så at hun har det og at den dagen hadde vært den beste hittil. Det var så godt å se at hun bare lekte, pratet litt med de andre barna og faktisk hadde det greit. Jeg ser hun jo egentlig kun når jeg går mens hun gråter og når hun hentes, da gråter hun og sier 'hade' til alle for at vi skal gå hehe

Jeg håper så inderlig at det skal bli bedre og bedre for henne! :Heartred
 
:HeartbigredI morgen blir lille 3 år!:Heartbigred

Jeg gleder meg til å vekke henne
med presanger.

Hun skal endelig få spise den etterlengtede kaken hun har snakket om i flere uker og derretter kommer det litt besøk etterhvert​

Screenshot_20211203_121421.jpg
 
Back
Topp