Andre som reagerer veldig på myggstikk?

Klatremus Lillemann

Juni12s allviter/orakel
VIP
Her blir både frøkna på 6 og jeg spist opp av mygg. Begge får store hevelser og klør sinnsykt.

Noen gode tips for å holde myggen unna?
Vil helst ikke bruke så mye myggspray.
 
Storebror på snart 4 er veldig allergisk, og får/fikk mange stikk. Han blir rød langt utover stikket, og hovner veldig opp. Men, så fant jeg denne: https://m.ebay.co.uk/itm/1x-Baby-ch...717251?hash=item1a2eb44ac3:g:N64AAOSwHLNZS~TM og nå holder myggen seg på avstand. :) Den inneholder kun naturlige oljer, så helt trygt å bruke.

Ingredients: Citronella, tea tree oil, lavender, eucalyptus oil, mugwort oil, lemon essential oil, Chamomile essential oil, peppermint oil
 
Ikke ha vinduer og dører åpne, så unngår dere at de kommer inn i huset. Hold gresset kortklipt, da er det mindre trivelig for myggen i hagen. Dekk til mer hud med klær, lyse litt tette klær beskyttere bedre enn klær med steke farger og tynt stoff (de stikker gjennom tynne t-skjorter.

Ikke vær ute på kvelden for da er myggen mest aktiv. Prøv å ikke bli svett og dusj av svetten for svette tiltrekker også mygg

Jeg ville vært veldig skeptisk til å bruke noe fra eBay mot mygg, spesielt noe til under 20 kr som fungerer veldig bra, og spesielt på barn. Fungerer det veldig bra inneholder det nok noe som er giftig. Uavhengig av om det er merket eller ikke. Jeg er veldig skeptisk til sånne ting da. Det kan være hormonforstyrrende stoffer og miljøgifter. Ikke alle «naturlige oljer» er så bra å puste inn for barn heller. De kan være ganske sterke og er nok det om de skal skremme bort myggen.
 
Ja mem jeg spiser zyrtec og da blir det mindre myggsrikk
Vi har også sånn liten myggmaskin
 
Ikke ha vinduer og dører åpne, så unngår dere at de kommer inn i huset. Hold gresset kortklipt, da er det mindre trivelig for myggen i hagen. Dekk til mer hud med klær, lyse litt tette klær beskyttere bedre enn klær med steke farger og tynt stoff (de stikker gjennom tynne t-skjorter.

Ikke vær ute på kvelden for da er myggen mest aktiv. Prøv å ikke bli svett og dusj av svetten for svette tiltrekker også mygg

Jeg ville vært veldig skeptisk til å bruke noe fra eBay mot mygg, spesielt noe til under 20 kr som fungerer veldig bra, og spesielt på barn. Fungerer det veldig bra inneholder det nok noe som er giftig. Uavhengig av om det er merket eller ikke. Jeg er veldig skeptisk til sånne ting da. Det kan være hormonforstyrrende stoffer og miljøgifter. Ikke alle «naturlige oljer» er så bra å puste inn for barn heller. De kan være ganske sterke og er nok det om de skal skremme bort myggen.
Gode tips, men akkurat nå når det er så varmt er det ikke mulig å ikke ha dører og vinduer åpne... Vi er nødt til å lufte ut på kvelden for å få ned innetemperaturen fra 30+ grader...

Og vi orker nesten ikke ha klær på.. De stikker forsåvidt gjennom jeans også merka jeg her om dagen da jeg fikk stikk gjennom jeans-shortsen [emoji13] [emoji85]

Jeg kjøpte 2 lavendel i går som jeg satte på bordet ved verandadøra i går, så håper det hjelper litt.
 
Ja mem jeg spiser zyrtec og da blir det mindre myggsrikk
Vi har også sånn liten myggmaskin
Hun får Aerius hun het også, og det hjelper noe. Men likevel...

Spørs om jeg må begynne med mine allergimedisiner også.

Hva slags myggmaskin har dere?
 
Zyrtec er mer effektivt enn Aerius har vi oppdaget. Her er det trettenåringen som reagerer kraftig (fotballstore myggstikk, no kidding), og som dessverre er et favorittmåltid i tillegg.

Vi bruker Mizon snail recovery gel på stikk som allerede har kommet, det lindrer - og vi synes de forsvinner fortere av det.

Og kjøp inn myggnettinger som festes i vinduene!
 
Ikke ha vinduer og dører åpne, så unngår dere at de kommer inn i huset. Hold gresset kortklipt, da er det mindre trivelig for myggen i hagen. Dekk til mer hud med klær, lyse litt tette klær beskyttere bedre enn klær med steke farger og tynt stoff (de stikker gjennom tynne t-skjorter.

Ikke vær ute på kvelden for da er myggen mest aktiv. Prøv å ikke bli svett og dusj av svetten for svette tiltrekker også mygg

Jeg ville vært veldig skeptisk til å bruke noe fra eBay mot mygg, spesielt noe til under 20 kr som fungerer veldig bra, og spesielt på barn. Fungerer det veldig bra inneholder det nok noe som er giftig. Uavhengig av om det er merket eller ikke. Jeg er veldig skeptisk til sånne ting da. Det kan være hormonforstyrrende stoffer og miljøgifter. Ikke alle «naturlige oljer» er så bra å puste inn for barn heller. De kan være ganske sterke og er nok det om de skal skremme bort myggen.

Vel, innholdet er mye av det samme som i mygglys. Man spiser det ikke, og man får det ikke på seg. Jeg er ekstremt opptatt av ingredienser i ting, og bruker ikke engang solkrem i sprayform på barna nettopp fordi det ikke skal påvirke lunger etc. Jeg har fått produktblad på denne saken, så akkurat dette stoler jeg på. Noe som helst annet kjøper jeg ikke på ebay. Personlig er jeg mer skeptisk til bruk av myggspray etc, enn naturlige oljer.
 
Zyrtec er mer effektivt enn Aerius har vi oppdaget. Her er det trettenåringen som reagerer kraftig (fotballstore myggstikk, no kidding), og som dessverre er et favorittmåltid i tillegg.

Vi bruker Mizon snail recovery gel på stikk som allerede har kommet, det lindrer - og vi synes de forsvinner fortere av det.

Og kjøp inn myggnettinger som festes i vinduene!
Hvor får du tak i den gelen?

Hun bruker Aerius pga pollen, vet ikke som så små kan få zyrtec?
 
Vel, innholdet er mye av det samme som i mygglys. Man spiser det ikke, og man får det ikke på seg. Jeg er ekstremt opptatt av ingredienser i ting, og bruker ikke engang solkrem i sprayform på barna nettopp fordi det ikke skal påvirke lunger etc. Jeg har fått produktblad på denne saken, så akkurat dette stoler jeg på. Noe som helst annet kjøper jeg ikke på ebay. Personlig er jeg mer skeptisk til bruk av myggspray etc, enn naturlige oljer.
Ok :)
 
Hvor får du tak i den gelen?

Hun bruker Aerius pga pollen, vet ikke som så små kan få zyrtec?
Kjøpes fra koreanske nettbutikker. Eller fra Ebay (man må passe på at selgeren holder til i Sør-Korea, og har over 99% positiv feedback).

https://www.roseroseshop.com/index.php?route=product/product&product_id=290024

https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre=https://www.ebay.com/ulk/itm/390819908973

Vi er storforbrukere! Hjelper på alt fra solbrenthet, insektsbitt/stikk, utslett, små brannskader, allergiske reaksjoner osv. Oppbevarer den i kjøleskap, da har den en kjølende effekt også. Og ja, det er helt trygt. [emoji4]
 
Mine blir kjempestore og klør. Etter en dag eller to ser de ut som blåmerker...
 
Både jeg og jenta på snart 5 år reagerer kraftig. Mi får krem og medisin på resept( all allergi medisiner til barn må fåes på resept) og jeg bruker reseptfrie tabletter. Helt håpløst. Datteren min reagerer mye mer enn meg.
 
Back
Topp