M
Moderator Tonje
Guest
har du opplevd fordommer dersom du ikke ammer?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Ja, jeg ammer. For tiden ei jente på 2,5 år, som begynner å bli mindre og mindre interessert. Koser oss godt med det de gangene hun vil ha nå da.
Har ammet alle mine fem, fullammet i seks måneder og ammet videre til 2+ år. Støtt på mange hindringer, og fått MANGE negative kommentarer, så det er ikke bare de som ikke ammer som må tåle pes.
Hvilke fordommer får man som ammende? Spør av ren nyskjerrighet
Mest amming av «store» barn, hva som er for stort har jo folk egne grenser for. Men det er mange som ammer utover det første årer som får høre at de gjør det av egen nytelse (de som sier det har ikke ammet toddler.. [emoji14] ), er nærmest pedofile, gjør barna uselvstendige, er ekle, har ingen grenser ovenfor barnet etc. Mange er direkte stygge mot de som ammer folk som ammer det som for de er «for store barn», det er ganske utrivelig hva folk får seg til å si både direkte og på forum etc.
Ja, dette! Det er helt greit å amme små barn, og med små, menes barn som helt tydelig ikke er eldre enn ett år gamle. Når de nærmer seg året blir det på uforklarlig vis "ekkelt" og "perverst".
Jeg har ammet alle mine fem i 2år+, og har fått så mange stygge blikk, og helt fæle kommentarer når jeg har ammet offentlig (om familie og venner mener noe tør de antagelig ikke å si det, da kaster jeg de ut).
Jeg kommer dog til å fortsette å amme "store" barn offentlig, all den tid jeg gjør det for barnet mitt. Ikke for meg. Og jeg har i hvert fall ikke tenkt å bøye meg for andres perverse tankegang.