Ammemaraton!!!

Terne

Rugeklar!!
*MIA*
Maiblomstene 2016
Novemberlykke 2018
flere som sitter timesvis i strekk med baby på puppen i kveld eller? Er jo helt lenka til sofaen for 3. kveld på rad. Åh som jeg gleder meg til at han skal ta en pause igjen nå
 
Kjenner meg igjen ja. Bare å finne seg en god ammestilling. ☺️ Kjenner brystvortene er bittelitt såre nuh....
 
Kjenner meg igjen ja. Bare å finne seg en god ammestilling. ☺️ Kjenner brystvortene er bittelitt såre nuh....

Hehe han hadde 3,5 min pause, bytta pupp nå

Greit nok når han er kobla på, men kjenner jeg er nær ved å ombestemme meg og bare tilby han flaske i stedet hver gang jeg må koble han på venstre drittpuppen. Har hard skorpe på den nå etter å ha blødd på dag 2.
 
Jepp! Lille er 16 dager gammel og henger fortsatt ved puppen nærmest konstant om kveldene. Er heldigvis ikke sår, så er bare kreftene og tålmodigheten det går utover:p
 
Jepp! Lille er 16 dager gammel og henger fortsatt ved puppen nærmest konstant om kveldene. Er heldigvis ikke sår, så er bare kreftene og tålmodigheten det går utover:p
Kjenner jeg blir svett på beina av dette her... Og jeg svetter normalt svært lite - og aldri på beina!

Åh en ny pause! **sitte heeeeelt stille**
 
Åh jeg er så sulten!!! Håper mannen snart får lagt storesøster så vi kan få stekt en pizza eller noe!!
 
Oooh han sover ennå!!! Men jeg tør jo ikke rikke på meg

Og der våkna han med et hyl
 
Å jess, gutten har vært tilkoblet puppene de siste seks timene. *AU* Nå sovnet han endelig! Håper at han nå sover sine 3 timer mellom hver amming.
 
Stakkar, han syger så fortvila på den puppen. Den føles tom for meg, men hører jo at han svelger unna. Og når han sovner og slipper så sikler han melk som ikke er svalgt

Men føler liksom jeg burde gitt ham mme i tilfelle han er skrubbsulten og det lille i puppen er fortvilende lite

Men prøver å fortelle meg selv at dette er instinkt pga den feite melka og for å stimulere mer produksjon. Sant?
 
Stakkar, han syger så fortvila på den puppen. Den føles tom for meg, men hører jo at han svelger unna. Og når han sovner og slipper så sikler han melk som ikke er svalgt

Men føler liksom jeg burde gitt ham mme i tilfelle han er skrubbsulten og det lille i puppen er fortvilende lite

Men prøver å fortelle meg selv at dette er instinkt pga den feite melka og for å stimulere mer produksjon. Sant?
Er nok økedøgn på gang, hold ut :)
 
Er nok økedøgn på gang, hold ut :)

Ja jeg tenker det jeg også. Er jo bare noen dager ganmel. Han våkner hver 1,5 time om natta også.

Åh drømmer om å klare å fullamme ham! Virker så lettvint! Delammet (og tilslutt delpumpet) søstera i et år.
 
Ja jeg tenker det jeg også. Er jo bare noen dager ganmel. Han våkner hver 1,5 time om natta også.

Åh drømmer om å klare å fullamme ham! Virker så lettvint! Delammet (og tilslutt delpumpet) søstera i et år.
Er ganske kjekt å fullamme ja. Men slitsomt når de økedøgnene er. Da må man nesten bare sette seg til rette og la den lille få ligge der time ut og time inn. Spesielt kveld/natt. Mange som går på smellen og gir mme på kvelden, det kan ødelegge mye.
 
Er ganske kjekt å fullamme ja. Men slitsomt når de økedøgnene er. Da må man nesten bare sette seg til rette og la den lille få ligge der time ut og time inn. Spesielt kveld/natt. Mange som går på smellen og gir mme på kvelden, det kan ødelegge mye.
Vi måtte gi litt på barsel (2x30 ml) pga han var så stor og melka mi var så treig (og jeg fikk melt down pga sinnsykt vonde pupper)

Så vi gir samme mengde ennå.
 
Kjenner meg igjen ja. Frøken på 11 daga og det ammes så og si hele kvelden. Et lite opphold og nye runde. Ho sovna med puppen i munnen og legg e ho ned så våkne ho og kreve mer. Ammingen tar en evighet, helt Anna sort enn søstra som spist seg ferdig fortar. Men skal ikke klag. Når ho først si seg fornøyd for natta så gpr det tre tima til neste runde, men ting tar tid. Fått sopp i tillegg, så det ene brystet er ikke akkurat godt å amme fra p, vondt.
 
Jepp, her går det også i amming-amming-amming...! Vesla er 3 veker i morgon. No kan det av og til gå 2-3 timar mellom kvar gong ho vil ha pupp, men det varierer og enkelte kveldar og netter blir ho uroleg og vil ha pupp konstant. Har hatt eit par av desse økedøgnene også, og då har det verkeleg vore 24/7. Får ikkje gjort så mykje anna enn å amma og sova for å sei det sånn! ;) Må jo få tatt igjen søvn når ho først søv også... Enkelte dagar er det til og med vanskeleg å få tatt seg ein dusj! :D Sjølve amminga går heldigvis bra, så då skal eg no klara resten også. Og så er ho jo så herleg! ❤️ Synest for øvrig søvnmangelen er det verste. Trur ellers det er lurt å unngå morsmelkerstatning så langt det går, for å få opp produksjonen så mykje som mogleg. God amming, folkens! :)
 
Sukk. 1,5 time presis

Får han til å ta godt sugerak, men røveren drar hodet bakover etter en stund

Buu
 
Herreguuuuud så irriterende med snorking

Her blir det separate soverom raskt om ikke mannen tar grep og forsøker noe
 
Hold ut hold ut hold ut

Ammer igjen. 30 min siden sist, 30 min før der

Hold ut! Det blir bedre
 
Back
Topp