Ambulanse

Ja.
Første gang pga nyrebekkenbetennelse. Klarte ikke å stå uten hjelp.
Og et par ganger pga låsninger i hoftene og ikke kunne reise meg. Måtte ha høye doser morfin.
Og siste gang i forbindelse med fødsel, da det gikk så altfor fort og minsten ble født før ambulanse rakk frem.

Også da eldstegutten min fikk hjertestans,men det var såpass alvorlig at jeg ikke fikk bli med i ambulansen da de trengte plassen. Så mannen og jeg kjørte etter.
 
Nei. Men ringte og møtte ambulansen på veg til legevakten når lillegutt var 5 dager og ikke våkna. Hadde gulsott og da ble jeg kjemperedd siden han ikke våkna. Etter et par timer våkna han blid og fornøyd og hadde tatt seg en god dupp :hilarious: men ble innlagt på sykehus i mange dager bare for sikkerhetsskyld
 
Jeg har bare blitt fraktet mellom 2 sykehus i ambulanse etter en operasjon.

Ellers så har jeg tatt ambulanse med vår eldste når han var liten på grunn av kraftige feberkramper som ikke gå seg
 
Kun legehelikopter som barn, sykehus til sykehus.
 
Ja men det var min datter på 1 år som ble hentet. Hun var bevisstløs og hadde feberkramper. Var fremdeles bevisstløs etter krampene sluttet
 
Ja, måtte ringe etter ambulanse pga allergisk reaksjon. Var hjemme alene hos pappa, og han var 8 timer unna med bil. Ikke rørt m&m siden :p
 
Falt og dro på meg alvorlig hjernerystelse som 3 åring.
Idag er de samme folkene som hentet meg i ambulanse mine kollegaer på jobb i ambulansen :) :)
 
Ikke selv, men med sønnen min flere ganger. (Pga epilepsi)
 
To ganger, begge i forbindelse med svangerskap. Første gang var jeg i fødsel, bor langt fra sykehus, og styrtføder, så jordmor sendte ambulanse. Andre gang ble jeg hentet på grunn av kraftig blødning i svangerskap.
 
Jeg er blitt hentet av ambulanse pga gallesteinsanfall. Var høygravid og vi trodde først det var noe galt med barnet

Så ble minstemann hentet med ambulanse en gang da han holdt på å kvelt av noe i halsen vi ikke fikk ut :(

Bor i by. Ambulansen var her veldig raskt begge gangene, noe jeg er veldig takknemlig for :gen014
 
1 gang i forbindelse med svangerskap. Ikke gøy å bli hentet av kollegaene mine. Men nå har jeg prøvd ut hvordan det er å ligge der å være pasient også, all erfaring er god erfaring! ;)
 
Ja, ble sparket av en hest.
 
Ja, omlag 7-8 ganger tror jeg. Og 3 ganger med sønnen min pluss en tur i ambulansehelikopter.
Men vi lever i beste velgående fortsatt :D
 
Bare nesten... mamma ble sendt i ambulanse til sykehuset før jeg ble født;)

Kunne vært med mannen, da han ble kjørt med ambulanse pga blindtarm, men valgte å kjøre etter i bil slik at jeg kom meg hjem igjen
 
Ja, en gang, var veldig syk og reagerte på medisin men gikk rolig for seg
 
1 gang i forbindelse med svangerskap. Ikke gøy å bli hentet av kollegaene mine. Men nå har jeg prøvd ut hvordan det er å ligge der å være pasient også, all erfaring er god erfaring! ;)
Det er dyrebar erfaring å være på andre siden
 
Back
Topp