6 ukers kontroll av mor?

Mia_mini

Elsker forumet
Jeg vet at 6 ukers kontrollen på helsestasjon handler om den lille.
Men når man skal på 6 ukers kontroll hos fastlegen, hva skjer da?
Er det vanlig å ha med seg mini da?
 
Jeg hadde med frøkna sist og tror lillegutt blir med denne gangen :) sist snakket vi om hvordan ting stod til, prevensjon og sånn. Og hadde gynekologisk undersøkelse for å se at alt hadde grodd fint :)
 
Hatt med barna på kontrollen for mor.Hadde som hun over gynekologisk undersøkelse , snakket om prevensjon og åssen jeg har det:happy:
 
Det varierer tydeligvis veldig fra lege til lege, som alt annet. Noen har gynekologisk undersøkelse, andre ikke.

Jeg orker ikke mer fjasete prat om hvordan formen er og hvordan fødselen gikk og siden jeg føler at alt er bra der nede dropper jeg hele greia.

Jeg skal ta en time for å få resept på prevensjon men det blir ikke enda og jeg må finne ut hva jeg vil ha først .
 
Jeg skal iallefall ha med meg lille.. ingen som kan ha henne og gidder ikke ha med meg barnevakt liksom. Får ta GU når hun er roligest. Skal også ta kontroll HB
 
Vurderer å droppe hele 6 ukers kontrollen. Har ingen ting å ta opp fra fødsel og prevensjon er ikke noe vi skal ha. Celleprøver skal jeg ikke ta før om et år og uansett går jeg privat når den tid kommer.
 
Jeg skal ha med lillemann! Skal i dag til jormor på 6ukers kontroll. Snart 7 uker siden jeg fødte :) skal ha en GU, men skal ikke ta celleprøve da jeg tok dette for ett år siden. Ellers så skal jeg høre med henne om jeg kan sette inn spiral om noen uker. Og så kan det være kjekt å få gått gjennom fødselen, særlig hvis man selv opplevde den som voldsom og sitter igjen med en vond følelse. :)
 
Vet dere om man tar med urinprøve på seksukerskontrollen?
Godt spørsmål.. er vel ikke noe indikasjon på at man må det tror jeg. Ring legesenter og høre ?
 
Dersom man har hatt svangerskapsforgiftning skal man ta urinprøve leste jeg.
 
Jeg var hos legen nå og han nevnte ingenting om at jeg ikke hadde det så da trenger man det nok ikke :)
 
Godt spørsmål.. er vel ikke noe indikasjon på at man må det tror jeg. Ring legesenter og høre ?

Ja! Det må du! Jeg visste ikke det og fikk glass av jordmor som jeg måtte tisse i :)
Hadde ikke sv.forgiftning
 
Alltid hatt med barnet på seksukerskontroll. Legen min synes det er stas å få se resultatet, og damene på kontoret er babygale, og vil mer enn gjerne snuse baby ved en eventuell GU. [emoji4]
 
Back
Topp