17.maitog den 16.mai?

Ønskebarnnr2

Gift med forumet
I går fikk jeg mail om at barnehagen til dattra mi skulle gå i 17.maitog den 16.mai og at vi foreldre kunne komme å se på. Og selvfølgelig skal vi det. Men hvorfor kan ikke barnehagene gå i 17.maitog på 17.mai? Før jeg fikk denne mailen så trodde jeg faktisk at vi skulle gå i 17.maitog sammen med barnehagen på selve dagen. Og jeg syns det veldig domt at barna ikke får gå i 17.maitog på selve dagen.

Når går deres barnehagebarn i 17.maitog?
Og hvis dere også går i tog 16.mai, er det noen som vet hvorfor det er sånn?
Og hva syns dere om det?
 
Her «øver» de seg på 16.mai og går i tog i bhg. Går som normalt i 17.mai tog i tillegg.
 
Der jeg vokste opp var det 17.mai tog for bhg den 16 mai. Korpset gikk først og alle bhg i byen etter, en passe runde. Hadde hvert alt for langt å gå for bhg den 17. Sånn er det i de aller fleste byene rundt om her i fylket hvertfall.
Her vi bor nå, går bhg i 17mai toget den 17. Liten bygd med kort runde. Ikke mange bhg barn som går da heller, som regel bare de som er rosaruss, derfor har dem en egen feiring i bhg den 16.
Vi har selv ikke gått i tog med han den 17 feks. Men siste året i bhg, når han er rosaruss, skal vi nok gå.
 
Fra hjemstedet mitt er det fast tradisjon for alle byens barnehager, med eget tog 16. Mai :)
 
Jeg vet at noen har eget barnehagetog 16.mai. Horten bla.a.
 
Da vi gikk i barnehagen kunne de som ville gå i tok 17. mai. Det er jo mye mer stas enn å gå 16. mai? Har ikke de fleste det travelt nok på 16. mai med stryking av skjorter og leting etter strømpebukser?:hilarious:
 
Her går de på 17. Mai, men de "trener" på 16. Mai i bhg, uten foreldrene.
 
Ingen tradisjon for at barnehagene er med i tog den 17.mai her i Oslo, så vi har eget tog 16.mai (14.mai I år faktisk) og eget tog i barnehagen til sønnen min også.. på «småsteder» er det nok mer vanlig at alle er med den 17.Mai også :)
 
Her er det øvelse med korpset, skolen og bhg 16 mai. De får i toget som vanlig 17 mai. Eller rettere sagt jeg går 17 mai med barnevogn og søskenbrett. Går ganske langt her.
 
Her går vi 16. mai med barnehagen.
Spiser is etterpå.
Det er som er øvelse for barna. De går i toget den 17. sammen med foreldrene sine.
 
Virker som det er litt forskjellig fra plass til plass. Her går de jo ikke sånn kjempe langt å vi hadde jo brukt vogna i toget som vi gjør ellers også. Hun er 3 år. De skal jo også ha 17.mai-feiring inne i barnehagen etter de har gått i tog den 16.mai, og det var kun for barna og de som jobber i barnehagen. Syns bare hele opplegget virker rart.
 
Virker som det er litt forskjellig fra plass til plass. Her går de jo ikke sånn kjempe langt å vi hadde jo brukt vogna i toget som vi gjør ellers også. Hun er 3 år. De skal jo også ha 17.mai-feiring inne i barnehagen etter de har gått i tog den 16.mai, og det var kun for barna og de som jobber i barnehagen. Syns bare hele opplegget virker rart.
Sikker på at det ikke er noe 17 mai. Ikke noe opplegg fra bhg 17 mai her. Er medlemmer fra fau som bærer fanen. Står heller ingenting om rekkefølge eller oppmøte 17 mai i bhg men på kommunes sider og i avisen.
 
Sikker på at det ikke er noe 17 mai. Ikke noe opplegg fra bhg 17 mai her. Er medlemmer fra fau som bærer fanen. Står heller ingenting om rekkefølge eller oppmøte 17 mai i bhg men på kommunes sider og i avisen.

Jeg fant et program for toget fra i fjor å der stod barnehagene også. Jeg får høre med de i barnehagen. Syns bare det er litt rart hvis det er fau som skal ha det 16.mai også skal de i tillegg ha feiring i barnehagen med de ansatte etterpå. Men jeg vet ikke. Det er første året vi har barnehagebarn.
 
De øver 16. Og går i skoletoget 17.
 
Her øver de med tog og hagefest 16. Og går i tog 17.[emoji2]
 
Bhg gikk tog opp til et sykehjem siste dag før 17mai (stort sett 16. Om det ikke var 17mai på søn/man) og så hadde bhg fane i skoletoget på 17mai.
 
Her pleier bhg å øve i forkant, men uten foreldre.
Går i tog som vanlig den 17, men det er ingen ansatte med da, hvis de ikke vil selv. Mange har jo barn selv også.
 
De øver 16 og går den 17 med skolen, korps og foreldre og de som ønsker å være med. Sikker på du ikke har misforstått da?
 
Ingen tradisjon for at barnehagene er med i tog den 17.mai her i Oslo, så vi har eget tog 16.mai (14.mai I år faktisk) og eget tog i barnehagen til sønnen min også.. på «småsteder» er det nok mer vanlig at alle er med den 17.Mai også :)
Samme erfaring her. Er fra Oslo og tok det for gitt at alle barnehager går i tog den 16. Det jeg er vant til fra jeg var liten. Denne posten er første gang jeg hører om barnehager som går i tog den 17.mai :oops:
 
Back
Topp