17.maitog den 16.mai?

Her er det lang og fast tradisjon med barnehagetog den 16 mai. «Hele» byen står da og ser på;-) en veldig fin og stor greie her jeg bor. Barnehagene her går ikke i tog 17 mai.
 
Her har de 17.mai frokost der foreldrene er invitert på 16.mai. Også går barna i tog bort til sykehjemmet som ligger rett ved og synger litt for de eldre.

På 17. Mai går vi i skoletoget, SU har ansvar for å få med seg fanen og finne rett plassering i toget.
 
De øver 16 og går den 17 med skolen, korps og foreldre og de som ønsker å være med. Sikker på du ikke har misforstått da?

Hadde ikke misforstått, men snakket med ei som jobber i barnehagen nå å de skal heldigvis gå i barnetoget på 17.mai også. Vi har bare ikke fått beskjed om det ennå [emoji4]
 
Fordi ingen av barnehagepersonalet jobber på 17.mai og det blir da opp til foreldrene å engasjere seg. Vil du at de skal gå i 17.mai tog (for de som ikke gjør det) så lag fane og ta ansvar for bæring av fane, kommuniser ut til de andre foreldrene hvor dere møter og meld dere på så dere vet hvor i toget dere skal gå:) evt foreslå at det blir et ansvar fau/su har.
 
I går fikk jeg mail om at barnehagen til dattra mi skulle gå i 17.maitog den 16.mai og at vi foreldre kunne komme å se på. Og selvfølgelig skal vi det. Men hvorfor kan ikke barnehagene gå i 17.maitog på 17.mai? Før jeg fikk denne mailen så trodde jeg faktisk at vi skulle gå i 17.maitog sammen med barnehagen på selve dagen. Og jeg syns det veldig domt at barna ikke får gå i 17.maitog på selve dagen.

Når går deres barnehagebarn i 17.maitog?
Og hvis dere også går i tog 16.mai, er det noen som vet hvorfor det er sånn?
Og hva syns dere om det?

De går selvfølgelig i tog en annen dag enn den 17., for da er det fri. De øver på å gå i toget til den 17. For mange barn blir det med den gangen, så jeg synes det er flott at de gjør det.
De som vil kan gå i tog den 17. også, på eget initiativ.
Barnehagene har gjerne en eller flere faner, og FAU setter ned en 17.mai-komité, hvor noen står for å ta med, og bære fanen i borgertoget. Det har dere garantert fått info om på foreldremøter og/eller i årsplanen. ;)
De ansatte i bhg kan ikke forventes å ta vare på barna våre på offentlige fridager.
Det er ingenting som hindrer deg i å gå i borgertoget med barna, som alle oss andre. :)
 
Jeg fant et program for toget fra i fjor å der stod barnehagene også. Jeg får høre med de i barnehagen. Syns bare det er litt rart hvis det er fau som skal ha det 16.mai også skal de i tillegg ha feiring i barnehagen med de ansatte etterpå. Men jeg vet ikke. Det er første året vi har barnehagebarn.

Barnehagen står for øvingen. På fridagene står foreldrene for feiringer.
Det samme gjelder i skolen; ingen forventer at vi lærere skal møte opp for å gå med våre klasser. ;)
 
Her har de et lite "øvetog" 16.mai også går de med egen bhg-fane bak skolen de "tilhører" i barnetoget på 17. mai [emoji846]
 
De øver 16 mai og går i tog 17 mai. Her er ikke toget så langt om ikke bhg går, er 2 små skoler pluss 3 bhg;-)
 
Her går de i tog 16 mai og «leker» i barnehagen etterpå. Alt i regi av barnehagen. Ingen arrangement på 17.mai.
 
Da mi gikk i BHG var det frivillig å gå med barnehagen på 17. mai og foreldrene hadde selv ansvaret. Veldig mye enklere.
 
Jeg hadde blitt skikkelig grinete om vi fikk beskjed om at de skulle gå i 17.maitog den 26. Mai. Hun bedre noe så idiotisk.
 
Det står at de skal øve på å gå i tog den 16., men ingen info om det skjer noe spesielt den 17. (hverken fra bhg eller de andre foreldrene).
 
Back
Topp