.

Vasker du hendene etter do-besøk?

  • Ja

    Votes: 29 100,0%
  • Nei

    Votes: 0 0,0%
  • Noen ganger

    Votes: 0 0,0%

  • Antall som har svart
    29
Jeg synes det er normal høfflighet å vaske hendene før man tar i en nyfødt når man kommer på barselvisitt.

Det er ikke snakk om "hysteri" på noe vis, men når man har vært på farten har man tatt i mye rart og kan bære virus på hendene som hverken en nyfødt baby eller nybakt mor behøver å utsettes for.

Jeg vasker selv hendene når jeg kommer hjem, det samme gjør vesla, for hendene våre har vært mange steder mens vi har vært ute. Vi er absolutt ikke syke mer enn andre, vil heller påstå det motsatte.

Skilt i gangen er kanskje litt drøyt, men å be høflig om at de vasker hendene eller ha antibac fremme tror jeg ikke noen vil bli fornærma for ;)


 
Dette har jeg helt ærlig aldri tenkt over. Når nevøen min ble født var det aldri et tema å vaske hendene når vi kom inn døra, folk vasker seg jo på hendene etter dobesøk og andre skitne aktiviteter uansett, og vi drev jo ikke å klasset ungen i ansiktet akkurat. Syke folk kom selvfølgelig ikke på besøk.

Tror nok ikke jeg kommer til å tenke noe særlig over det når lillemann kommer til verden heller.
 
Back
Topp