16.mai

Skal bake en kake i kveld ellers er alt ordnet. Ingen bunader eller festdrakter her da. Ungene skal gå i tog, etterpå er det tilstelning på skolen og etter det skal vi grille og kose oss sammen med venner, ungene skal overnatte der så mannen og jeg får en stille kveld hjemme. :)
 
Jeg tror jeg vet hvor sølja til lillemor er, og hun har to par sko hun kan bruke. Ellers har jeg ikke funnet fram noen ting til noen av oss. Mannen får passe på seg selv. Lillemor skal bruke en strikket festdrakt, og om jeg finner den skal Lillejenta ha på seg en festdrakt hun arver etter storesøster. Jeg må finne finsko, aner ikke hvor de er.
 
Nå er det strøket skjorter og en festdrakt og et skaut og masse flagg.
Pusset sko og sølv
Handlet det meste av mat.
Fikset en manglende knapp i ei festdrakt og en ekstra mappe provisorisk ordnet i notemappa til han som skal spille korps og ikke hadde plass til siste sangen.

Det faller på plass. Bare få huset pent og rent nå så blir det så bra så (vi skal altså ha gjester til middag)
 
Har kun gjort klart lista for hva som skal gjøres [emoji23]
Liste har jeg også

Den bærer preg av hjemmekontor med planlagt avspasering, som ble mere jobb enn tenkt og derved litt på etterskudd..._20180516_140555.JPG
 
OK, festdraktene er funnet, da er det viktigste klart. Jeg tør ikke møte min mor uten at ungene har dem på seg, da blir det ramaskrik :laughing025
 
OK, festdraktene er funnet, da er det viktigste klart. Jeg tør ikke møte min mor uten at ungene har dem på seg, da blir det ramaskrik :laughing025
Hehe. Prioriteringen i rett rekkefølge.

Mine unger insisterer selv på å ha dem på. Så eldste som går i korps skal skifte etter toget.
 
OK, festdraktene er funnet, da er det viktigste klart. Jeg tør ikke møte min mor uten at ungene har dem på seg, da blir det ramaskrik :laughing025
Hehe. Prioriteringen i rett rekkefølge.

Mine unger insisterer selv på å ha dem på. Så eldste som går i korps skal skifte etter toget.
 
Hehe. Prioriteringen i rett rekkefølge.

Mine unger insisterer selv på å ha dem på. Så eldste som går i korps skal skifte etter toget.

Sant vel ^^
Lillemor har begynt å like pynting hun nå, så det er ikke et problem med kjoler lenger. Kjekt det :)
 
Klærne var ferdig før to uker siden. Ellers ikke noe å huske på. Skal bort på middag i morgen. Ungene i alle fall. Tror jeg går hjem etter toget og det på skolen.
 
Jeg er ikke klar! Og blitt syk dagen før 17.mai! Vurderer sterkt å droppe bunaden og helst ikke gå ut døra... Kan vi ikke utsette 17.mai i år og heller ta det neste uke? :p :(
 
Jeg er ikke klar! Og blitt syk dagen før 17.mai! Vurderer sterkt å droppe bunaden og helst ikke gå ut døra... Kan vi ikke utsette 17.mai i år og heller ta det neste uke? :p :(

Jeg tar den gjerne sånn over helga....

Men jeg skal nok komme i mål. Dvs. Huset er som det er og det andre er i orden, men jeg trenger bredere passasje i gangen og plass til flere rundt bordet som minimum.
 
Har ikke bunad og skal ikke være hjemme. Så her tas dagen med ro. Vet ca hva vi skal ha på oss i morgen og fint nok er det. Easy peasy [emoji23]
 
Jeg må finne bunadskoene, sy fast noen løse hekter på bunaden min, gni vekk en flekk jeg så når jeg prøvde den, vaske opp, bake kake og pynte litt her... Som vanlig er jeg litt seint ute med ting haha [emoji14]
 
Back
Topp