16.mai

M

Moderator Kristin

Guest
I dag er det 16.Mai, og jeg lurer på om dere er klare for i morgen eller hverken har strøket skjorta funnet frem bunaden eller pussa sølvet?
Hva skal du ha på? Hva skal du spise? Hvordan skal du feire dagen?

Selv har jeg funnet skjortene, ikke strøket, ikke prøvd bunaden og ikke funnet skoa og ikke laget kaka.. Så mi liste er lang som et år i dag
 
Ikke gjort klart noe her heller. Bunadsølvet er pusset da. Passet på når gullsmeden hadde halv pris på sølvpuss for en stund siden:) Var på tide for å si det sånn:p
 
Har ikke tenkt på det. Er så syk, 40 i feber i går. Vi hadde alt framme for halvannen uke siden til konfirmasjon så det er vel bare å stryke skjortene. Oi, tenk hvis jeg ikke orker å ut på nasjonaldagen:eek:
 
Lista er lang som et vondt år her også.
 
Skal ha på en kjole med plass til magen. Vi har kjøpt inn gode pølser og godt tilbehør, kroneis og iskake. Det trenger ikke være vanskelig for å være stas :)

Dattera mi skal ha på NameIt-bunad.

Mannen min har ordnet i hagen og pynter litt der (jeg har bekkenløsning og klarer knapt å gå så jeg gjør ingenting). Vi setter ut noen flagg blant annet
 
Jeg har ikke bunad. Kjolen og skoene er klare. Grillmaten er klar. Ellers er det ikke så mye å forberede! Håper at mannen stryker skjorta si selv ;) Siste 17. mai uten barn, blir spennende å se hvor mye travlere denne dagen blir fremover!
 
Guttungen sin skjorte er ferdig strøket, og festdrakten henger klar.
Tatt frem bunaden min, ikke strøket skjorta enda.
Sølvet er pussa da. Bare samboer som må velge skjorte også er vi klare.
Skal til mamma og ho ordner alt annet
 
Festdrakt til ungen er klar, kjole til meg er klar. Sambo fikser seg selv.
Stikker til familie for feiring så har ca null forberedelser ellers [emoji122][emoji122][emoji122]
 
Drakten min er prøvd og klar, ungen skal ha matroskjole. Mannen har vel kontroll på dressen sin. Jeg må lete opp sløyfene våre, og ta opp mat fra fryseren til frokosten.
 
Bunadsskjorten trenger en vask, ellers er alt klart.

Hjemmestrikket kjole med bunadsbody er klart til lille A.
Samboeren kjøpte seg ny blå dress med rødt, hvitt og blått slips forrige uke og jeg kommer inn i bunaden [emoji4]
 
Mangler bare å lage kake og kjøpe inn kyllingklubber [emoji4]
Sitter ute i solveggen nå, 32 grader i dag, så lurer på om jeg må stryke en sommerkjole og et par gutteshortser i tilfelle det blir for varmt med festdrakt og dresser [emoji4]

Dagen skal først feires med barnetog og så koldtbord hos søstera mi [emoji4]
 
Huff.. slitt med kvalmen pga lille i magen, så har først nå igår kunne rydde huset før første gang på en mnd er 12+4 nå så håper ikke kvalmen blir ille pga stress. Må bake kake til skolen, på skolen kl 18.00 ikveld for å pynte der til 17.mai. Så skal det bakes kake her hjemme til også, klær er hengt fram til barna og klare. Ellers er det ikke mye kontroll på ting her i år nei..
 
Skulle man testet at man får på bunaden? Lagt på meg litt.
Men det går vel. Trekk inn magen og få mannen til å feste hektene er klassisk prosedyre...
 
Aner ikke hva jeg skal ha på meg! Men til resten av gjengen er alt klart. Det blir middag hos svigers, så slipper å tenke på det.
 
Aner ikke hva jeg skal ha på, har ikke tenkt meg ut i det hele tatt, annet enn at jeg skal se barnetoget gå forbi.

Dagen i dag går med på å rydde litt, bake litt og til å ordne med klær til ungene.

Korpskidden sin uniform må legges opp i bena og ermene, og det mangler en knapp i skjorta hans.

Tredjeklassingen har på ei marineblå bukse, og en litt penere skjorte. Han hoster fælt, så det blir bare barnetog på han, før han drar hjem igjen.

Vesla har en strikket festdrakt som passer. [emoji4]

De to eldste styrer seg selv.

Mamma kommer i morgen tidlig, og kjører ungene hit og dit, og så lager hun middag til oss. [emoji173]
 
Neeei... tar det i kveld, siste sekund.... som vanlig[emoji57]
 
Kom akkurat på at jeg mest sannsynlig ender opp med å gå i svett bunadsskjorte som jeg har glemt å vaske...[emoji28][emoji28]
 
Dropper bunad i år pga amming, så da slipper jeg å styre med bunadskjorta i år [emoji28] ellers er barnas klær klare. Vi er bortbedt på mat, og tar en litt rolig 17. Mai siden minstemann er så liten og pappen er på Nordsjøen. Så lite å forberede her - det er godt!
 
Back
Topp