⭐️ IKM uke 21 ⭐️

Så spennende! Jeg skal teste el-tester for første gang denne runden, men skal ikke starte før mandag neste uke da :joyful: Kjenner jeg grugleder meg. Er litt redd for at el-testing skal gjøre meg mer stressa. Men vi får se.
Så spennende at du skal prøve det nå! Jeg brukte el-tester da vi prøvde på nr en og nr to, følte ikke jeg ble veldig stressa av det selv :) Det var litt tilfredsstillende med testingen egentlig :hilarious: Vi er jo bare i pp1 her nå, så tror jeg venter litt med å vurdere el-tester enda :)
 
Så spennende at du skal prøve det nå! Jeg brukte el-tester da vi prøvde på nr en og nr to, følte ikke jeg ble veldig stressa av det selv :) Det var litt tilfredsstillende med testingen egentlig :hilarious: Vi er jo bare i pp1 her nå, så tror jeg venter litt med å vurdere el-tester enda :)

Ja :joyful: Eneste grunnen til at jeg tenkte å teste det nå egentlig er på grunn av MA'en i mars. Kroppen var helt på bærtur i ukene etter aborten. Hadde el-symptomer og TR symptomer om hverandre i flere uker. Så var redd syklusen fortsatt skulle være på bærtur nå. Akkurat nå føles heldigvis kroppen normal igjen, men vi får se om jeg merker el-som vanlig. Pleier vanligvis å merke el-uke mi godt, og har jo blitt gravid 2 ganger bare ved å gå etter de symptomene. Men kan være litt spennende å se nøyaktig når el-egentlig er sånn i forhold til symptomene jeg pleier å ha :joyful: Er liksom redd jeg blir stressa om vi ikke får til å ha samleie eller noe rundt den tiden jeg får positiv test. Men jeg får bare se, om jeg blir mer stressa av det så dropper jeg nok el-testinga. Hvis ikke jeg er så heldig å bli gravid igjen nå i mai da :Heartred
 
Ja :joyful: Eneste grunnen til at jeg tenkte å teste det nå egentlig er på grunn av MA'en i mars. Kroppen var helt på bærtur i ukene etter aborten. Hadde el-symptomer og TR symptomer om hverandre i flere uker. Så var redd syklusen fortsatt skulle være på bærtur nå. Akkurat nå føles heldigvis kroppen normal igjen, men vi får se om jeg merker el-som vanlig. Pleier vanligvis å merke el-uke mi godt, og har jo blitt gravid 2 ganger bare ved å gå etter de symptomene. Men kan være litt spennende å se nøyaktig når el-egentlig er sånn i forhold til symptomene jeg pleier å ha :joyful: Er liksom redd jeg blir stressa om vi ikke får til å ha samleie eller noe rundt den tiden jeg får positiv test. Men jeg får bare se, om jeg blir mer stressa av det så dropper jeg nok el-testinga. Hvis ikke jeg er så heldig å bli gravid igjen nå i mai da :Heartred
Da er det sikkert veldig greit å teste litt ja, bare for å se at kroppen er i vater igjen :)

Vi får håpe du slipper å teste etter EL så lenge, og at vi alle sitter med positive tester mot slutten av mai :D Jeg har også pleid å merke godt på kroppen når EL nærmer seg, så satser på at vi skal klare å treffe greit :D
 
Da er det sikkert veldig greit å teste litt ja, bare for å se at kroppen er i vater igjen :)

Vi får håpe du slipper å teste etter EL så lenge, og at vi alle sitter med positive tester mot slutten av mai :D Jeg har også pleid å merke godt på kroppen når EL nærmer seg, så satser på at vi skal klare å treffe greit :D

Ja vi satser jo så klart på at vi alle har positive tester i slutten av mai :joyful::Heartred
 
Jeg liker veldig godt å bruke strimlene i tillegg til monitor. Hadde lav på monitor, men svak strek på strimmel, så da føler jeg liksom at noe er på gang.
Satser på aksjer annenhver dag, pluss evt et par på rappen når strimlene viser utslag og monitor sier max :) #happyhumping haha!

Verste er jo ventetiden i DPO- land… bah!
 
Jeg liker veldig godt å bruke strimlene i tillegg til monitor. Hadde lav på monitor, men svak strek på strimmel, så da føler jeg liksom at noe er på gang.
Satser på aksjer annenhver dag, pluss evt et par på rappen når strimlene viser utslag og monitor sier max :) #happyhumping haha!

Verste er jo ventetiden i DPO- land… bah!
Det høres ut som en god taktikk da! Da må du jo få fanga opp EL :D Blir nok annenhver dag her og ca, vi får mest ikke tid til mer uansett! Med to små barn, begge i full jobb, en sosial omgangskrets som man gjerne vil tilbringe tid med :hungover: Døgnet har ikke nok timer! :hilarious:

Men uansett hvor fort man føler tiden går så går uansett tiden i DPO-land uendelig tregt! :hilarious:
 
Så gøy å se deg her, Toffifee! Husker deg godt fra termingruppa med februar 20-barna :joyful:

Dette er første pp etter at jeg mistet forrige i uke 14, så litt usikker på datoene for El og IKM, men det er sånn ca.

Totoro - 31 - B2 - PP1 - EL 10.5. - IKM 25.5.
 
Så gøy å se deg her, Toffifee! Husker deg godt fra termingruppa med februar 20-barna :joyful:

Dette er første pp etter at jeg mistet forrige i uke 14, så litt usikker på datoene for El og IKM, men det er sånn ca.

Totoro - 31 - B2 - PP1 - EL 10.5. - IKM 25.5.
Åå, det var hyggelig å se deg igjen! :love2 Men så synd å høre at du mistet, det var leit…

Håper alt er bra med dere ellers! :love2 Det hadde vært fint å komme i termingruppe med deg igjen! :love7
 
Har selvfølgelig fått bihulebetennelse igjen :grumpy: Håper det blir bedre før neste uke når jeg har EL :rolleyes:
 
Idag har endelig TR reist sin vei,så håper jeg det er lenge til hun dukker opp igjen:rolleyes: Når starter dere å teste etter EL? Jeg har de siste syklusene hatt EL på cd14-16 ca, som er neste helg en gang. Tenker å starte å teste etter EL fra tirsdagen av. Har gitt beskjed til mannen om sex hver dag neste uke,og ikke annenhver dag:woot: Har gjort det de siste gangene,og fortsatt ikke gravid,så nå tar vi ingen sjanser:p Prøve noe nytt da! Også, har dere noe erfaring med å ligge med spermen inni hele natten? Jeg pleier ligge rundt 20 min,men så gå på do..men er jo blanda meninger rundt dette:joyful:
 
Idag har endelig TR reist sin vei,så håper jeg det er lenge til hun dukker opp igjen:rolleyes: Når starter dere å teste etter EL? Jeg har de siste syklusene hatt EL på cd14-16 ca, som er neste helg en gang. Tenker å starte å teste etter EL fra tirsdagen av. Har gitt beskjed til mannen om sex hver dag neste uke,og ikke annenhver dag:woot: Har gjort det de siste gangene,og fortsatt ikke gravid,så nå tar vi ingen sjanser:p Prøve noe nytt da! Også, har dere noe erfaring med å ligge med spermen inni hele natten? Jeg pleier ligge rundt 20 min,men så gå på do..men er jo blanda meninger rundt dette:joyful:
Monitoren min ber meg starte testing på dag 9. Blir litt lenge, for jeg får som regel EL mellom dag 16-18… bruker strimler i tillegg.

Vi satser på sex annenhver dag (har hørt det er best, for da får mannen produsert opp litt og), men alltid på første dag på max på monitor. Nå er vi godt voksne da, jeg 38 og han 42, er jo ikke sikkert disse «ungsauene» trenger å spare opp, hehe.

Jeg visste ikke at det var anbefaling på hvor lenge en skal «holde» på godene. Pleier å ligge med bekkenet høyt noen minutter, og så sovne. I tillegg pleier jeg å sørge for å komme etter at han har kommet, om vi ikke kom i mål noenlunde likt i moroa. Har lest at orgasme-sammentrekningene kan gi spermen en boost oppover i systemet. Aner ikke om det stemmer- men jeg takker ikke nei til en (ekstra) orgasme, fnis!
 
Idag har endelig TR reist sin vei,så håper jeg det er lenge til hun dukker opp igjen:rolleyes: Når starter dere å teste etter EL? Jeg har de siste syklusene hatt EL på cd14-16 ca, som er neste helg en gang. Tenker å starte å teste etter EL fra tirsdagen av. Har gitt beskjed til mannen om sex hver dag neste uke,og ikke annenhver dag:woot: Har gjort det de siste gangene,og fortsatt ikke gravid,så nå tar vi ingen sjanser:p Prøve noe nytt da! Også, har dere noe erfaring med å ligge med spermen inni hele natten? Jeg pleier ligge rundt 20 min,men så gå på do..men er jo blanda meninger rundt dette:joyful:

Tenkte jeg skulle starte å teste mandag neste uke, på CD10. Men det er på grunn av at dette er første ordentlig syklusen etter MA, så derfor usikker på om denne blir kortere eller lenger enn normalt.

Da jeg ble gravid nå sist så hadde vi sex mandag og fredag. Og var nok fredagen som resulterte i graviditet. Om dere orker hver dag så gjør dere jo bare det :happy: men tror egentlig annenhver dag burde holde, eventuelt ta 3 dager på rad når du får positiv test. Jeg har aldri liggi med "godene" inni :playful: er så redd for UVI osv, så jeg går å tisser og skyller meg nedentil med en gang. Har likevel blitt gravid 2 ganger. Så aner ikke om det hjelper eller ikke.
 
Ja,jeg også synes det blir vel lenge (og dyrt) å starte så lenge før.xsmile5 Men jeg har i tillegg ganske el-smertene,så kjenner som regel når det er. Men må alltid sjekke med testene:shy:

Annenhver dag er nok mer enn nok det også. Men nå har i liksom prøvd med det en del pp,så jeg vil bare prøve litt mer. Leste en artikkel der det står følgene: "For de fleste menn vil samleie minst hver andre til tredje dag gi et sunt antall spermier, mens lengre avholdenhet for å øke antallet er ikke å anbefale. De fleste par som har sex 2-3 ganger i uken lykkes med å bli gravide. Friske par som vil ha barn, kan ikke ha for mye sex! Jo mer sex i tiden før og ved eggløsning - jo større sjanse for å bli gravid!".

Typen min er 29 år, så håper han har frisk og god sperm ja:hilarious: Alder spiller vel nok en liten rolle. Det handler vel egentlig bare alt om timing, riktig tid for samleie. Og der kan der jo være både flaks og uflaks.:cat:

Ja,det har jeg også lest. Er litt hips om happ om hvem som kommer først her,men kanskje jeg skal sørge for at jeg kommer etter nå da:hilarious:ikke alltid lett :hilarious:
 
Tenkte jeg skulle starte å teste mandag neste uke, på CD10. Men det er på grunn av at dette er første ordentlig syklusen etter MA, så derfor usikker på om denne blir kortere eller lenger enn normalt.

Da jeg ble gravid nå sist så hadde vi sex mandag og fredag. Og var nok fredagen som resulterte i graviditet. Om dere orker hver dag så gjør dere jo bare det :happy: men tror egentlig annenhver dag burde holde, eventuelt ta 3 dager på rad når du får positiv test. Jeg har aldri liggi med "godene" inni :playful: er så redd for UVI osv, så jeg går å tisser og skyller meg nedentil med en gang. Har likevel blitt gravid 2 ganger. Så aner ikke om det hjelper eller ikke.
Ja,det er nok lurt slik at du ikke går glipp av el:happy:
Når hadde du eggløsning den gangen? Ja,jeg vet det burde holde:hilarious: Bare klarer ikke la meg selv tenke at "dersoooom vi ikke har oss i dag spolerer vi kanskje sjansen". Jeg vet, jeg er blitt litt desperat nå:hilarious: Har heller ikke pleidd å ligge med deg, og har jo blitt gravid en gang før,men.
 
Idag har endelig TR reist sin vei,så håper jeg det er lenge til hun dukker opp igjen:rolleyes: Når starter dere å teste etter EL? Jeg har de siste syklusene hatt EL på cd14-16 ca, som er neste helg en gang. Tenker å starte å teste etter EL fra tirsdagen av. Har gitt beskjed til mannen om sex hver dag neste uke,og ikke annenhver dag:woot: Har gjort det de siste gangene,og fortsatt ikke gravid,så nå tar vi ingen sjanser:p Prøve noe nytt da! Også, har dere noe erfaring med å ligge med spermen inni hele natten? Jeg pleier ligge rundt 20 min,men så gå på do..men er jo blanda meninger rundt dette:joyful:
Jeg får så lett UVI så jeg må alltid tisse etter samleie.. ligger MAX 20 min før jeg går på do :laughing002

Sex hver dag har vi bare virkelig ikke tid til :laughing001 Selvom jeg gjerne skulle prøvd! Får se hvor mange ganger det blir neste uke :D
 
Ja,det er nok lurt slik at du ikke går glipp av el:happy:
Når hadde du eggløsning den gangen? Ja,jeg vet det burde holde:hilarious: Bare klarer ikke la meg selv tenke at "dersoooom vi ikke har oss i dag spolerer vi kanskje sjansen". Jeg vet, jeg er blitt litt desperat nå:hilarious: Har heller ikke pleidd å ligge med deg, og har jo blitt gravid en gang før,men.

Da testet jeg ikke etter EL, så vet ikke :playful: men fredagen var siste dagen min med el-slim. Så den var kanskje fredagen eller lørdagen da, uten at jeg skal si det for sikkert.

Ja man er jo redd man ikke skal treffe riktig, men om du tester så er det jo ganske sikker at du treffer om du har samleie 3-4 dager på rad når testene øker/blir positiv. Skulle gjerne gjort det selv, men vi får ikke til sex så ofte desverre :playful: men håper vi klarer å få til på de dagene som teller.
 
Back
Topp