⭐️ Den store utstyrstråden ⭐️

Idag har vi handlet Bugaboo fox i grey melange med litt ekstra utstyr (blant annet den Bugaboo organizeren jeg syns ser så digg ut [emoji7][emoji56]), stokke sin stelleveske, ammepute, noen søte små plagg fra Hust&Claire på tilbud, overmadrass til sprinkelseng, dus rosa maling og en laaang og stor kommode til rommet til lille [emoji16][emoji7]
 
Siden det er salg på Kid; hvor mange laken til sprinkelseng bør jeg ha? Skal man ha laken i vogn? Hvor mange sengesett?
 
Hei lekegrindteppeeksperten! ;) Hva tror du om dette? https://www.kid.no/barnerom/tepper-til-barnerom/oscar-krabbeteppe/ Det ser litt tynt ut på bildet, men vanskelig å få et inntrykk. Aldri hørt om krabbeteppe før.

Tore du kan se på tykkelsen som et sånt fleeceteppe brettet i 2. Ikke veldig tykt, men samtidig tykkere enn vanlige tepper.

Ser jo veldig fint ut, men spørs hvorvidt du skal ha madrass i lekegrinden eller ei. I vår fulgte det med en madrass som er rimelig myk (tipper den er 3-4 cm tykk) og det anbefales virkelig om du planlegger ha lille der sovende. Hvis ikke tenker jeg den fint kan holde alene, men blir jo som å sitte på gulvet på et teppe :)
 
Når det gjelder sprinkelseng, så hadde jeg funnet ut (med deres hjelp såklart :p) at flere mulige liggehøyder og nedfellbar langside hadde vært best sånn ergonomisk sett for min del. Det er en del senger der det står at man kan fjerne en langside, men det blir vel ikke helt det samme? Det høres mer ut som om det er på monteringsnivå, ikke i farta. (Prøver å skåne rygg.)
 
Når det gjelder sprinkelseng, så hadde jeg funnet ut (med deres hjelp såklart :p) at flere mulige liggehøyder og nedfellbar langside hadde vært best sånn ergonomisk sett for min del. Det er en del senger der det står at man kan fjerne en langside, men det blir vel ikke helt det samme? Det høres mer ut som om det er på monteringsnivå, ikke i farta. (Prøver å skåne rygg.)

Fjerne en langside er mer som overgang til stor seng, eller til bruk som «sofa» når ungen er for stor til å sove i sprinkelseng.
 
Fjerne en langside er mer som overgang til stor seng, eller til bruk som «sofa» når ungen er for stor til å sove i sprinkelseng.
Det snevrer isåfall inn valgmulighetene, men da blir det forhåpentligvis lettere å bestemme seg også. :)
Forresten en litt irriterende gjenstand å betale litt ekstra for, de kaster jo nesten sprinkelsenger etter en for 200 kr.
 
Det snevrer isåfall inn valgmulighetene, men da blir det forhåpentligvis lettere å bestemme seg også. :)
Forresten en litt irriterende gjenstand å betale litt ekstra for, de kaster jo nesten sprinkelsenger etter en for 200 kr.

Jeg synes to nivåer på sengebunn er viktigere enn heve/senke-funksjon på langsiden. Ungen ligger jo på øverste nivå til den begynner å bli mobil, og derfra er det ikke mange ukene før den reiser seg opp langs sprinklene og blir lett å få tak i uansett...
 
Jeg synes to nivåer på sengebunn er viktigere enn heve/senke-funksjon på langsiden. Ungen ligger jo på øverste nivå til den begynner å bli mobil, og derfra er det ikke mange ukene før den reiser seg opp langs sprinklene og blir lett å få tak i uansett...
Ja, takk, begge deler?:D
 
Jeg synes to nivåer på sengebunn er viktigere enn heve/senke-funksjon på langsiden. Ungen ligger jo på øverste nivå til den begynner å bli mobil, og derfra er det ikke mange ukene før den reiser seg opp langs sprinklene og blir lett å få tak i uansett...

Enig, så behovet er jo egentlig ikke der..

I min gamle seng er det kun 1 nivå, men der kan jeg ta av delvis langsiden :)
 
Hmm, blir ikke helt sikker. Sånn lett fremoverbøyd stilling er den mest sårbare og ugunstige av alle, så har veldig lyst til å få det til på en bra måte.
 
Har et sleepyhead nest fra storebror, men lurer på å kjøpe enda ett så vi har to [emoji85]
 
Det snevrer isåfall inn valgmulighetene, men da blir det forhåpentligvis lettere å bestemme seg også. :)
Forresten en litt irriterende gjenstand å betale litt ekstra for, de kaster jo nesten sprinkelsenger etter en for 200 kr.

Ser den. Jeg hadde også prioritert bunn som kan heves/senkes fremfor hev- og senkbar langside. Noen har alt, at den kan fjernes og brukes som stor seng også, men det er gjerne dyyyyre senger.
Vi betalte godt under 2k for vår i sin tid, som har både hev- og senkbar bunn og side, men kan ikke brukes uten en hel side.

Til sist blir det uansett smak og behag.
 
Back
Topp