★★ BARNEVOGN ★★

Har ingen erfaringer med NXT90, men vurderer den sterkt selv. Står mellom den og Bugaboo Buffalo, men trooor det blir NXT90. Har hørt flere si at bagen til NXT90 ikke er så veldig stor. Men etter litt undersøking ser jeg at innermålet på bagen er 76 cm. Jeg hadde Edge Duo sist (den måler 79 innvending), og likte bagdelen til den kjempegodt, så synest ikke 76 cm høres så veldig lite ut :) Vi blir nok uansett å bruke bilstolposen i vognen første tiden, og den tar jo ikke like stor plass som vognposen. Når babyen blir større så er nok været blitt varmere og behovet for pose i vognen borte, så da får vi nok brukt bagen lenger pga det også.

Fant forresten også ut at 2018-modellen til NXT90 er litt endret fra 2017, og at det nå følger med spacer (for å utvide sportsdelen med 8 cm) og myggnetting, samt at håndtaket skal være litt lenger + at det nå er ventilasjonsåpninger på kalesjen. Alt dette er noe jeg "savnet" med NXT90 første gang jeg så den, så denne endringen er stort pluss for oss hvertfall! ;)


Var å prøvekjørte nxt90 i butikken,å ble helt forelsket. Lett å trille.
Tar liten plass sammenlagt.

Liker at den ikke er så superstor. Å bagen blir jo stortsett brukt ca.6 måneder allikavel.
Eneste - med sportstellet er at det ikke kan legges helt flatt i liggestilling.

Men det kan derimot nxt90F.
Så er litt i vurderingsfasen der. Men en kjempefin vogn værtfall :)

Sist jeg hadde vogn. Snart 7 år siden. Hadde jeg simo kombivogn,å jeg vil ikke ha noe lignende denne gangen.

Så tror nok aller mest det blir nxt90 her også :) Hvis jeg ikke finner noe bedre alternativ.
 
Vi bestilte ny Mountain Buggy Urban Jungle i dag. 33% avslag på Barnas Hus! Vi hadde den til første også, men uten bag, så det ble den nyeste modellen med bag denne gangen.
 
Har ingen erfaringer med NXT90, men vurderer den sterkt selv. Står mellom den og Bugaboo Buffalo, men trooor det blir NXT90. Har hørt flere si at bagen til NXT90 ikke er så veldig stor. Men etter litt undersøking ser jeg at innermålet på bagen er 76 cm. Jeg hadde Edge Duo sist (den måler 79 innvending), og likte bagdelen til den kjempegodt, så synest ikke 76 cm høres så veldig lite ut :) Vi blir nok uansett å bruke bilstolposen i vognen første tiden, og den tar jo ikke like stor plass som vognposen. Når babyen blir større så er nok været blitt varmere og behovet for pose i vognen borte, så da får vi nok brukt bagen lenger pga det også.

Fant forresten også ut at 2018-modellen til NXT90 er litt endret fra 2017, og at det nå følger med spacer (for å utvide sportsdelen med 8 cm) og myggnetting, samt at håndtaket skal være litt lenger + at det nå er ventilasjonsåpninger på kalesjen. Alt dette er noe jeg "savnet" med NXT90 første gang jeg så den, så denne endringen er stort pluss for oss hvertfall! ;)

Dette har jeg lurt på en god stund.. Er det slik at det er årsmodeller på vognene? Jeg vil gjerne ha en Stokke Trailz, men burde jeg vente til over nyttår med å kjøpe for å få 2018 modell? [emoji28] Er ikke så enkelt å være førstegangs [emoji23]
PS: sniker fra Marsforumet jeg
 
Dette har jeg lurt på en god stund.. Er det slik at det er årsmodeller på vognene? Jeg vil gjerne ha en Stokke Trailz, men burde jeg vente til over nyttår med å kjøpe for å få 2018 modell? [emoji28] Er ikke så enkelt å være førstegangs [emoji23]
PS: sniker fra Marsforumet jeg
Kan ikke så mye selv, men liker å gjøre en del undersøkelser før jeg kjøper noe så koster såpass med penger :angelic:

De har ulike årsmodeller ja, men jeg tror det er litt sånn som med biler. At den er en årsmodell nyere betyr ikke nødvendigvis at det er gjort så mange endringer fra året før. De nye årsmodellene kommer gjerne ila siste halvdel av året, dvs at mange 2018-modeller er tilgjengelig fra nå fremover. Så hvertfall at NXT90 2018-modell kunne bestilles allerede nå :)

NXT90 er jo en ganske ny vogn, så de gjør vel sikkert enda litt diverse endringer fra år til år for å gjøre den "best" mulig, vil jeg tro. Stokke Trailz har jo vært på markedet noen år, så om det er endringer fra 2017 til 2018-modellen vet jeg ikke. Vil tro de vil kunne svare på det allerede nå der de selger den vognen, evnt send en Mail til Stokke for å høre :) Endringen kan jo være så "liten" at noen farger utgår og andre kommer til feks.
 
Dette har jeg lurt på en god stund.. Er det slik at det er årsmodeller på vognene? Jeg vil gjerne ha en Stokke Trailz, men burde jeg vente til over nyttår med å kjøpe for å få 2018 modell? [emoji28] Er ikke så enkelt å være førstegangs [emoji23]
PS: sniker fra Marsforumet jeg

Ja, det er det :) Vi bestilte vogn i juli og det ble da 2018-modell. 2018-modellene kommer visst inn fra august og utover, etter hva jeg forstod.
 
Fikk kjøpt drømmevogna på tilbud, ca 9800 for vogn, stellebag og regntrekk [emoji1] Emmaljunga mondial de luxe [emoji7]
 
Kjøpe en Britax Go Next veldig pent brukt på Finn.no, til nesten halv pris. Godt fornøyd med det! :)
 
Etter å ha vært sikker på at vi skulle ha stokke trailz, endte vi opp med å kjøpe emmaljunga duo! Veldig fornøynd med den avgjørelsen :)
 
74898b26bff7644d919da0a65b000dbf.jpg


Gleder meg sånn til å ta i bruk vogna. Dette er min Tfk adventure med voksi classic-pose oppi. I kurven under ligger stellematta jeg sydde til storebror.
 
Her er vogna vår :)
Teutonia prestige etter frøkna på 4,5 år. Hadde nok valgt ei anna vogn i dag men likavel godt fornøgd med vogna!

Eg har kjøpt ein del vogner opp gjennom åra:angelic:
 

Vedlegg

  • IMG_3834.JPG
    IMG_3834.JPG
    134,6 KB · Visninger: 72
Hva vil du si fordelene var? Vi lurer på å kjøpe stokke [emoji4]

Sniker fra desember.

Vi gikk for Emmaljunga Mondial Deluxe men vurderte også Stokke Trailz. Den ble ganske raskt utelukket fordi den virker så "stiv" på f. eks grusveier og mer utstødig på vinterføre. Vi likte heller ikke sportsvogndelen i det hele tatt.
 
Back
Topp