★★ BARNEVOGN ★★

Ja, har hørt mye bra om både Buffalo som vanlig vogn og Runner som joggevogn. Bugaboo er jo dyrt da, men jeg har ikke funnet noen andre vogner som møter så mange av "kravene" våre. Dessuten holder den seg veldig godt i pris, hvertfall her vi bor :)
Må man ha buffalo også? Kan man ikke bare kjøpe Runner med ønsket overdel?
 
Må man ha to understell til bugaboo? Kan man ikke kjøpe kun understell og feks. Sportevogndel?

Jeg må ha bagdel også sånn at jeg har vogn fra dag en. Usikker på om alle delene selges separat. Og på bilde ser den joggeunderdelen ganske stor ut til å brukes sånn til hverdags? Jeg har ikke vært i butikk å sett enda, får se om jeg får ut fingern snart.
 
Ser at den joggedelen til bugaboo ikke kan brukes med bagdel så da utgår den for meg.
 
Må man ha buffalo også? Kan man ikke bare kjøpe Runner med ønsket overdel?
Man kan selvfølgelig kjøpe bare Runner vognen også, tror nok Buffalo baggen skal passe på den. Vet dog at de ikke anbefaler å løpe med bagdelen på (tror ikke noen vognprodusenter gjør det, uten at jeg skal si det helt sikkert).
 
Har stor SUV vi og, så plass er ikke så stort problem. Bryr meg heller egentlig ikke om hvordan det ser ut, er mer opptatt av funksjon. Bor i Bergen så er bare et par dager i året med snø/slaps, men grus er jo det veldig greit at den fungerer bra på.

Vurderte dere city cross?
Syns city cross var lettere å håndtere, men har jo bare testet i butikk så blir jo ikke helt reelt.

Nei, vi vurderte ikke city cross. Likte ikke understellet på den. Jeg forelsket meg helt i denne vognen, men så ville jeg ha en som så pen ut også da. Definitivt vogner der ute som er mer praktisk, men hver sitt behov. Mannen synes også det var finere med store hjul og synes den var stødig og god å trille. :joyful:. Jeg synes den er lett å håndtere, men den er absolutt tyngre enn en city cross og flere andre vogner. Min niese har brukt samme type vogn så har fått trillet den litt, og den funker kjempe bra på grus/brostein/slaps. Bor selv i Bergen og slaps er det en del av synes jeg, iallefall i januar/februar :p
 
Jeg har bestemt meg for emmaljunga mondial de luxe i lyse grå :) har sikla etter den vogna siden før jeg ble gravid! :angelic: Synes bare den er heeeelt nydelig, og har ikke fått samme følelse med noen annen vogn
 
Foreløbig tror jeg det ender med stokke trailz, er helt forelsket i utseende på den, den skal være god å trille i terreng (bor i nordnorge, må være noe som kan trilles på snø), babyen kommer langt opp og det synes jeg er fint. Var og prøvde den i en butikk, og mannen synes den var fin å trille med :)
 
Ser at den joggedelen til bugaboo ikke kan brukes med bagdel så da utgår den for meg.

Jeg får gå i butikker å prøve tror jeg. Vet det er flere joggevogner med for liten plass til beina til den som løper, at en må løpe litt på siden av vognen. Da tar men jo plutselig halve veien.
Syns det hadde vert så fint å ha baby mot meg.. liker ikke fremovervendte vogner så godt.
 
Har veldig lyst på Stokke Trailz, men er litt skeptisk til sportsdelen. Må iallfall ha en høy vogn, så mannen også kan trille. Hadde Emmaljunga Duo Edge sist. Var fornøyd med den, men vil gjerne ha noe lettere denne gangen. Pluss at jeg gjerne vil ha mulighet til å sette på bilstolen på handleturer

Hvorfor er du skeptisk til sportsdelen? Hadde den og kunne ikke vært mer fornøyd! :)
 
Jeg har bestemt meg for emmaljunga mondial de luxe i lyse grå :) har sikla etter den vogna siden før jeg ble gravid! :angelic: Synes bare den er heeeelt nydelig, og har ikke fått samme følelse med noen annen vogn

Sniker fra desember.

Vi har kjøpt denne i mørk grå og den er SÅ fin! Jeg har også siklet på den leenge :)
 
Sniker fra desember.

Vi har kjøpt denne i mørk grå og den er SÅ fin! Jeg har også siklet på den leenge :)
Så gøy! :happy: Hvilket understell valgte dere? Jeg har veldig lyst på det klassiske med store tynne hjul, men mannen er ikke helt ombord der. Gleder meg uansett enormt til å ta den i bruk til vinteren!:happy:
 
Har en emmaljunga Edge duo med svingbare hjul foran fra før, men den er så svær og tung og vi må ha en vogn som tar mindre plass i bil osv...Vi dro og såg på en del vogner i går, endte faktisk opp med å kjøpe en BOB revolution pro! :D

Anbefaler alle som snuser på 3 hjulinger om å sjekke ut BOB altså! Fantastisk god demping og stødig som bare det! En drøm å gå på tur med.

Vi har en 1,5 åring som skal bruke vognen frem til babyen kommer, så vi gikk en lang tur i dag og den var så lett å trille i forhold til emmaljungaen;)Kan bare ikkje fatte at eg ikkje har fått opp øynene for BOBene før:p
 
Har en emmaljunga Edge duo med svingbare hjul foran fra før, men den er så svær og tung og vi må ha en vogn som tar mindre plass i bil osv...Vi dro og såg på en del vogner i går, endte faktisk opp med å kjøpe en BOB revolution pro! :D

Anbefaler alle som snuser på 3 hjulinger om å sjekke ut BOB altså! Fantastisk god demping og stødig som bare det! En drøm å gå på tur med.

Vi har en 1,5 åring som skal bruke vognen frem til babyen kommer, så vi gikk en lang tur i dag og den var så lett å trille i forhold til emmaljungaen;)Kan bare ikkje fatte at eg ikkje har fått opp øynene for BOBene før:p

Kan du ha barnet mot deg med den? Og når man bruker bag delen, kan man da ta av sportsdelen?
Den er veldig populær rundt der vi bor i California.
 
Kan du ha barnet mot deg med den? Og når man bruker bag delen, kan man da ta av sportsdelen?
Den er veldig populær rundt der vi bor i California.

Nei i sportsdelen kan man ikkje ha barnet vendt mot seg, det er minus med den vogna. Men det er titteluke i kalesjen sånn at man ser barnet:)

Man kan kle av stoffet når man bruker bagdelen, men man burde være litt handy i følge selgeren for det var litt jobb.. Men her i Norge kan det være greit med kalesjen som vindskjerm for bag og evt solskjerming.

Syns ikkje vogna er spesielt vakker med bagdelen på, men den er bare på rundt 6 mnd helt i starten og etter det er den ikkje lenger i bruk.

Mannen har mast om vogna lenge, men eg syns den såg snål ut med bagdelen og var skeptisk til at man ikkje hadde barnet vendt mot seg. Men etter å ha prøvd vogna og testa MB, BJ city elite, TFK osv, så kunne de ikkje måle seg med den, i mine øyner:)
 
Så gøy! :happy: Hvilket understell valgte dere? Jeg har veldig lyst på det klassiske med store tynne hjul, men mannen er ikke helt ombord der. Gleder meg uansett enormt til å ta den i bruk til vinteren!:happy:

Vi valgte Classic Chrome :) Jeg synes det som hører til vognen med de store hjulene er fint til bakdelen men ikke like fint til sportsdelen. Jeg ser også for meg at litt bredere hjul er bedre på vinterføre :)
 
Å nei!! Jeg som var SÅÅ sikker på at jeg ville ha Stokke trailz vognen (dypvogn ikke sportsvogn). Men da vi var innom barnas hus i går så falt jeg helt Britax b-motion 4 plus. Så den bare i sports vogn men guuud så fin *sukk*. :angel8
Noen som har erfaring med denne vogna? Både som sports vogn og bagvogn?
 
Jeg har Mountain byggy urban jungel og etter å ha prøvd en del vogner må jeg si at det er den jeg er mest fornøyd med. Minus er at det er litt liten bag men ergonomisk sportsdel Gjør at det ikke er noe problem å ta den i bruk fra 6 mnd alder :)


Blir det veldig trangt med voksipose i bag delen? Har hatt en slik vogn før,men ikke før barna var litt større,slik at jeg har aldri prøvd bagen. Men var veldig fornøyd med sportsdelen
 
Blir det veldig trangt med voksipose i bag delen? Har hatt en slik vogn før,men ikke før barna var litt større,slik at jeg har aldri prøvd bagen. Men var veldig fornøyd med sportsdelen


Bagdelen er ikke verdens største, men vi fikk det nå til
 
Noen som har erfaring med denne vognen? Crescent comfort duo
d5fd15fea0d4eeb5c6c3857e2c446c4c.png


https://www.jollyroom.no/barnevogner/barnevognspakker/crescent-comfort-duovogn-black
 
Back
Topp