Ønsker "alle" seg jente?

Jeg må innrømme at jeg er en av dem som virkelig ønsket meg en jente. Tror det er noe spesielt med mor datter forholdet. Jeg var så heldig og fikk en jente, men tror ikke jeg ville gått så langt som å si at jeg hadde blitt skuffet om jeg hadde fått en gutt. Venter en gutt nå og gleder meg masse til det :happy:
 
Jeg har alltid ønska meg en av hver, og siden førstemann var gutt var det naturlig at jeg ønska jente denne gangen. Det viste seg imidlertid at det er gutt og jeg kan ikke si annet enn at det bare er veldig koselig. Mulig det blir en tredjemann da, for jeg trur kanskje de fleste ønsker seg jente pga det med like interesser? [emoji28]
 
Jeg har aldri ønsket meg jente. Kjente på en liten skuffelse da det på en ul rundt uke 15 med førstemann ble antydet jente. Viste seg å være en gutt likevel. Denne gangen tok jeg meg i å kjenne på lettelse da oul viste at det er en gutt i magen.
Har nok litt å gjøre med at jeg aldri har vært veldig jentete selv, alltid hatt mest "gutteinteresser" og endel guttevenner og vært litt redd for å få huset invadert av rosa dilldall...
Hadde det blitt jente hadde det sikkert blitt helt perfekt når jeg bare hadde fått omstiltbtankene.
 
Jeg har aldri ønsket meg jente. Kjente på en liten skuffelse da det på en ul rundt uke 15 med førstemann ble antydet jente. Viste seg å være en gutt likevel. Denne gangen tok jeg meg i å kjenne på lettelse da oul viste at det er en gutt i magen.
Har nok litt å gjøre med at jeg aldri har vært veldig jentete selv, alltid hatt mest "gutteinteresser" og endel guttevenner og vært litt redd for å få huset invadert av rosa dilldall...
Hadde det blitt jente hadde det sikkert blitt helt perfekt når jeg bare hadde fått omstiltbtankene.

Jeg er heller ikke glad i jente-ting, rosa eller barbie. Jeg gav faktisk tilbake barbiedukken jeg fikk av mormor til jul da jeg var liten, for jeg hadde null interesse for sånt... [emoji15] Nektet å ha på kjole og skjørt og ville helst leke politi og røver med gutta

Men jeg gleder meg likevel til å få to jenter [emoji847]

Nå kjenner jeg en liten tøffing av en nabo-jente som virkelig ikke er typisk "jentete" selvom hun kan ha på både rosa tyllkjole eller batmandrakt. Jeg digger at hun får være seg selv og utfolde seg uten begrensninger. Og jeg ønsker og håper at vi klarer å la jentene våre være like frie og tøffe som henne.

Jeg tenker at jente eller gutt ikke har noe å si så lenge foreldrene og omgivelsene gir dem friheten til å være seg selv. Så får vi bare se hva slags små mennesker vi har lagd etterhvert som de får personlighet [emoji847][emoji176]
 
For meg er det det samme om det blir gutt eller jente. Det eneste jeg tenker på daglig er om spira mi er frisk. Det er det eneste jeg ønsker meg <3
 
Jeg er heller ikke glad i jente-ting, rosa eller barbie. Jeg gav faktisk tilbake barbiedukken jeg fikk av mormor til jul da jeg var liten, for jeg hadde null interesse for sånt... [emoji15] Nektet å ha på kjole og skjørt og ville helst leke politi og røver med gutta

Men jeg gleder meg likevel til å få to jenter [emoji847]

Nå kjenner jeg en liten tøffing av en nabo-jente som virkelig ikke er typisk "jentete" selvom hun kan ha på både rosa tyllkjole eller batmandrakt. Jeg digger at hun får være seg selv og utfolde seg uten begrensninger. Og jeg ønsker og håper at vi klarer å la jentene våre være like frie og tøffe som henne.

Jeg tenker at jente eller gutt ikke har noe å si så lenge foreldrene og omgivelsene gir dem friheten til å være seg selv. Så får vi bare se hva slags små mennesker vi har lagd etterhvert som de får personlighet [emoji847][emoji176]
Helt klart viktig å la barna være seg selv og finne sin egen stil. Miljøet kan nok til en viss grad styre hvem vi blir men mye ligger nok i oss også, bare vi får muligheten til å utforske det.
Stort sett blir nok barna "helt perfekt" og verdens beste sett med foreldrenes øyne, helt uavhengig av kjønn og interesser.
 
Helt klart viktig å la barna være seg selv og finne sin egen stil. Miljøet kan nok til en viss grad styre hvem vi blir men mye ligger nok i oss også, bare vi får muligheten til å utforske det.
Stort sett blir nok barna "helt perfekt" og verdens beste sett med foreldrenes øyne, helt uavhengig av kjønn og interesser.

Ja, de blir nok perfekte uansett [emoji847]
 
Tja hva ska'n si.. Første gang trodde jeg kanskje jeg venta gutt da det så sånn ut på ul i uke 13. Fikk vite jente på ordinær ul, og ble egentlig noe satt ut..Måtte omstille meg litt, men kunne virkelig ikke vært heldigere :) Nå venter vi jente nr 2, og ønsket meg kanskje det også.. selv om jeg hadde blitt kjempeglad for en gutt også da Men tror kanskje det har noe med å gjøre at jeg er veldig god venninne med mine to søstre og mammaen min :) Hatt et lite ønske om det samme for mine barn og meg også :)
 
Typen var mest gira på jente først, og jeg var vel også mest innstilt på jente i starten, så har tatt litt tid å venne hodet til tanker om gutt.

Vet typen er redd for at en gutt skal bli vanskelig på same måte som han var vanskelig med sine foreldre når han blir større, og tror det er "enklere" med jenter. Mens jeg for min del har flere søstre og bare en bror, og føler jeg "kan" jenter bedre..
 
Jeg har hatt et ønske om gutt, men bare sett for meg at jeg ville få jente uansett. Og så venter vi gutt som førstemann!
Og jeg innså jo at det var ikke så veldig viktig hva vi får, så lenge den lille er frisk :)
 
Med første ønsket jeg meg veldig en jente og fikk det. Tenker i ettertid at det ikke ville ha vært krise med en gutt. Det ville jo ha vært vår gutt! Har ikke noen ønsker for neste, håper bare det blir en neste.
 
Kunne ikke brydd meg mindre. Sambo ønsket seg jente, så da var det jo hyggelig at han kunne få det ønsket oppfylt :)

Selv tror jeg kanskje jeg er mer guttemamma, men det går sikkert bra uansett. Kan ikke fordra prinsessetema og rosa, og drama gjør meg uvel - så da får vi vel bare sørge for at lille ikke blir en klisjé-jente [emoji6]
 
Jeg må innrømme at jeg håpet på jente da vi ventet førstemann. Jeg hadde ikke blitt kjempetrist om det hadde blitt gutt, men holdt en liten knapp på jente. Pappaen følte det samme om å få en gutt.

Har ikke noe med å kle de opp i søte kjoler eller noe sånn. Ihvertfall ikke før min del. ☺
 
Nei, jeg har aldri hatt den O'store "jentedrømmen". Har to gutter og har termin imorgen med det jeg faktisk tror er jente. Kommer det en gutt så få jeg sjokk, men jeg "kan" gutter så det hadde vært det enkleste liksom. Blir ikke skuffet på noen måte. Kommer det jente så blir det noe nytt. Utrolig spennende!!
Har baby kommet? Hva ble det isåfall? Spennende :D
 
Tja, har vel egentlig alltid ønsket meg en jente. Men ikke fordi jeg er typisk jentete selv, eller fordi jeg liker rosa dilldall. Men fordi jeg har et veldig nært forhold til min mor. Jeg ønsker også å bli mormor en gang, da jeg til stadighet "ser" at farmor ikke er like stas. Ofte blir barna nærmest morens foreldre.
 
Har siden jeg var liten tenkt at jeg ville ha en datter, men da jeg ble gravid tenkte jeg at kjønn ikke spilte noen rolle. Viser seg å være en jente da :) Jeg har forresten bare en søster, så kanskje lettere for meg å tenke at jeg vil ha en datter når jeg har mest peiling på jenter :p
 
Ønsket meg aldri noen av kjønnene, tenkte bare at så lenge barnet er friskt spiller det ingen rolle. Men hadde absolutt en sterk følelse på at det ble jente(noe det også ble) så hadde nok blitt overrasket over gutt[emoji16]
 
Jeg vil gjerne ha en (eller flere) av begge kjønn. Så nå med førstemann spilte det ingen rolle. Ble veldig glad når jordmor fortalte at vi skulle få en gutt <3 Men jeg kan tenke meg at neste gang kommer jeg til å håpe på jente, for mor-datter båndet er noe helt spesielt.
 
Syntes det er best med en av hver jeg. Men jeg innrømmer at jeg ble skuffet i 3 sekunder da lillebror viste seg å være gutt. Jeg ville så gjerne bruke de små søte kjolene etter storesøster på nytt. Men det gikk over etter 3 sekunder da..
 
Back
Topp