Ønskebarn-når håpet om å få en liten setter hele verden på vent

Ønskebarn <3

Flørter med forumet
Hei! Nå følte jeg det var på tide å få skribla ned tankene mine et sted. Jeg har lest dagbøkene til flere, og det virker så godt å få ting ned et sted. Alle de tankene man bærer med seg, alle de følelsene som kommer på veien, håp, sorg og glede. Forventningene om at det snart må være vår tur?

Så hvem er så vi? Mannen min er 36 i år. Jeg er ei dame på 32, snart 33, som begynte denne planlegginga av barn sommeren 2019. Jeg har leddgikt, som innebærer en del justeringer av medisin i forkant av en graviditet. Så vår baby måtte planlegges, og ventes på, til kroppen skulle være god nok til å tåle en graviditet. Ikke visste vi at dette var bare begynnelsen på en lang vei for å bli foreldre :confused005

Da vi tok kontroller etter 9 måneder som prøvere pga min leddgikt, først og fremst, fant vi da verken betennelser eller andre ting hos meg. Det var faktisk mannen sine svømmere som ikke skulle være helt optimale.:sign19

Så her er vi, prøvere i ca 10 måneder kom vi inn samtale, videre med forsøk i januar (12 måneder), som resulterte i kun ett egg. Egget ble befruktet, men festet seg ikke.

Nå venter vi på ny oppstart. Og er nå 14pp.Jeg prøvde menopur sist, men da fikk jeg betennelse i den ene armen. Fikk mast meg til å bytte til Bemfola fra neste forsøk.

Mensen kom selvfølgelig litt for sent i forhold til forsøk før påske, så nå ble det en ekstra ventemåned . Det samme skjedde før jul . Så vi føler vi har blitt gode på å vente.
:wav

Neste mens er ventet 12.april. Jeg håper bare det blir bedre fangst denne gangen :gen014
 
Nå nærmer det seg endelig ny oppstart. :angelic: merker en ekstra kilo eller to siden sist forsøk. Har jobbet så for å holde vekta, men påska bikka nok det over i feil retning :sorry: Noen andre som har det sånn? Heldigvis normalvektig, så har ikke sånn sett noe å si om vi får lov til å ta et nytt forsøk, men blir jo en ekstra kilo inn i et eventuelt svangerskap da :meh:

Bortsett fra det, så skal vi flytte inn til hytta den neste måneden. Så alt av gynekologiske undersøkelser blir tatt i Porsgrunn. Det blir nok litt rart, men skal gå bra det også :happy:

Sist forsøk ble avbrutt, pga det ene lille egget vi fikk ut ble befruktet, men delte seg ikke rett :facepalm:. Nå blir det ny medisin, Bemfola, og forhåpentligvis kan kroppen min få frem flere egg i denne syklusen og med den nye medisinen. Dette blir litt for spennende :nailbiting:
 
3 dager med Bemfola og det går over all forventning :angelic:. Merker stikking i eggstokkene. Ellers helt fint. Siste dag i dag med kun Bemfola, så blir det fyremadel i tillegg i morgen og første ultralyd allerede på fredag:facepalm:. Blir spennende å se hvor lenge de velger å stimulere meg denne gangen. Sist var det 9 dager. Om de tenker samme regime nå, regner jeg med uttak på onsdag. Håper det nå bare er bedre fangst enn sist :shy:
 
Så gikk den godfølelsen litt til grunne. Fra gode sjangser til trolig totalfrys. 8 gode egg allerede og en del på lur. I tillegg var eggstokkene på begge sider allerede ganske store :banghead:.. Ny ultralyd mandag, og da dommens time. Er så redd man må vente lenge for å få fryseforsøk igjen da. Heldigvis har jeg både eggløsning og får fin slimhinne tidlig etter mens :angelic:. Håper det er med på å hjelpe, om vi havner på fryseforsøk.

Vært så flink de 3 siste månedene, å vente og prøve å kose meg, fordi jeg trodde nå hadde de kontroll og at det nå skulle få i april . Sist sa de at de var redd for overstimulering, og dessverre at andre siden var mulig, altså undersstimulering. Fikk ut ett egg som ikke delte seg rett etter befruktning. Nå snakker vi muligens i andre lei, totalfrys. :nailbiting: er det rart man blir helt koko av IVF? :wideyed:
 
De anslo 20 egg ut, mildt overstimulert og må sette blodfortynnende de neste 20 dagene. I dagene som kommer vil vi se hvilke som overlever, og om det blir noen på frys :nailbiting:. Innsett blir i neste syklus. Bortfallblødning først, og så må jeg ha mens på ny, før vi er i gang igjen :facepalm:. Så lenge det er noe å sette inn da :sorry:. Om ikke er det hele prosessen på ny :mad: rimelig kaputt etter dagens uttak.
 
13 av de 21 eggene de fikk ut overlevde. Nesten 2/3. Det gjør sabla vondt enda. Får paragin forte hentet i ettermiddag av kjæresten. Jeg er i ingen stand til å kjøre :blackeye:. Håper på bedring over helga, og at jeg ikke blir verre da det kan indikere mer alvorlig overstimulering. Trøster meg med at sjangsene at noen av eggene overlever helt til frys :happy:. Men der har vi heller ingen garanti :inpain:. Skummelt dette :nailbiting:
 
13 egg er jo supert! Dette må bare bli baby! :Heartblue:Heartblue

Oj, det høres ille ut!! God bedring! Håper du snart blir bedre! :)
 
Tusen takk, vi håper og håper her ❤️ Hvordan ligger du selv an?

Vi skal på første samtale i midten av juni, så blir nok lenge til eventuell oppstart. Vi vurderer kanskje et privat forsøk i mellomtiden, men får se. Merker at ventetiden går litt raskere nå som været blir varmere, så kanskje vi klarer å vente :)


Når får dere neste oppdatering angående eggene?
 
Vi skal på første samtale i midten av juni, så blir nok lenge til eventuell oppstart. Vi vurderer kanskje et privat forsøk i mellomtiden, men får se. Merker at ventetiden går litt raskere nå som været blir varmere, så kanskje vi klarer å vente :)


Når får dere neste oppdatering angående eggene?

Heldigvis ikke så lenge til midten av juni. Står dere på ringeliste? Sånn at det er mulig dere kommer inn enda litt før? Det gjorde vi, skulle inn i april og kom inn i desember på forsamtale:)
Vi hører nok om de når frys tirsdag eller onsdag sa de. Så det blir spennende dager :nailbiting:
 
Heldigvis ikke så lenge til midten av juni. Står dere på ringeliste? Sånn at det er mulig dere kommer inn enda litt før? Det gjorde vi, skulle inn i april og kom inn i desember på forsamtale:)
Vi hører nok om de når frys tirsdag eller onsdag sa de. Så det blir spennende dager :nailbiting:

Ja, det blir spennende!!! :nailbiting:


Vi står på ringelisten ja, men har ikke hørt noe foreløpig. Det er jo mye hjemmekontor nå, så tenker at mange er mer fleksible på tid nå slik at de før meg på ringelisten faktisk kan møte på kort tid :p

Hadde selvfølgelig håpet å komme inn litt før, juni er litt dumt sånn sett, for er rett før sommerstengt. :wtf: Menmen, er det en ting man blir god til som langtidsprøver/ivfer er det venting :hilarious:
 
Ja, det blir spennende!!! :nailbiting:


Vi står på ringelisten ja, men har ikke hørt noe foreløpig. Det er jo mye hjemmekontor nå, så tenker at mange er mer fleksible på tid nå slik at de før meg på ringelisten faktisk kan møte på kort tid :p

Hadde selvfølgelig håpet å komme inn litt før, juni er litt dumt sånn sett, for er rett før sommerstengt. :wtf: Menmen, er det en ting man blir god til som langtidsprøver/ivfer er det venting :hilarious:


Huff ja, så skal du sikkert ringe inn mens i august og få planen din før sommeren så du vet hva slags medisin du skal hente ut :shy: vi måtte vente jul, ekstra måned da vi skulle starte første forsøk. Så er det jo ventemåned +at påsken traff akkurat i tillegg, så da ble det 2 måneder fra forsamtale, så et forsøk avbrutt, så 3 måneder til andre forsøket. Og nå forhåpentligvis innsett, men i juni, så 2 måneder venting til gitt :inpain:. Så lenge det blir noen på frys og det blir baby av det så er jeg fornøyd.

Hvor lenge har dere prøvd på egenhånd? Vi hadde prøvd ca et år før vi fikk forsøk nummer 1 med prøverør i januar :angelic:
 
Huff ja, så skal du sikkert ringe inn mens i august og få planen din før sommeren så du vet hva slags medisin du skal hente ut :shy: vi måtte vente jul, ekstra måned da vi skulle starte første forsøk. Så er det jo ventemåned +at påsken traff akkurat i tillegg, så da ble det 2 måneder fra forsamtale, så et forsøk avbrutt, så 3 måneder til andre forsøket. Og nå forhåpentligvis innsett, men i juni, så 2 måneder venting til gitt :inpain:. Så lenge det blir noen på frys og det blir baby av det så er jeg fornøyd.

Hvor lenge har dere prøvd på egenhånd? Vi hadde prøvd ca et år før vi fikk forsøk nummer 1 med prøverør i januar :angelic:

Ja, ikke sant. Ting tar tid... Håper for dere at det blir innsett i juni og full klaff :cat:

Vi er snart i PP16, så begynner å bli en stund. Vi er uforklarlig barnløse, og da får man jo ikke sendt henvisning før etter 12 mnd som prøvere. Så lenge det går før eller siden så er det det viktigste, selv om før selvfølgelig hadde vært bedre. :p
 
Ja, ikke sant. Ting tar tid... Håper for dere at det blir innsett i juni og full klaff :cat:

Vi er snart i PP16, så begynner å bli en stund. Vi er uforklarlig barnløse, og da får man jo ikke sendt henvisning før etter 12 mnd som prøvere. Så lenge det går før eller siden så er det det viktigste, selv om før selvfølgelig hadde vært bedre. :p

Vi er også på pp16 nå. Kom inn på ringeliste etter bare 5 uker. Skulle ha ventet 5 måneder. Så veldig glad for det :angelic:. Tenker også så lenge det blir, så er det bra, men jo før jo heller er jo det aller beste :angelic:. Blir 33 nå i juni også, så føler jo at tida går litt fra meg. Hvor gammel er du?
 
Last edited:
Vi er også på pp16 nå. Kom inn på ringeliste etter bare 5 uker. Skulle ha ventet 5 måneder. Så veldig glad for det :angelic:. Tenker også så lenge deg blir, så er det bra, men jo før jo heller er jo det aller beste :angelic:. Blir 33 nå i juni også, så føler jo at tida går litt fra meg. Hvor gammel er du?

Ja, veldig fint å slippe den ventetiden! Blir nok venting uansett. Vi har fulgt med som hauker på telefonene våres i denne perioden, men ingenting. Jeg er vanligvis en sånn som har telefonen på lydløs :hilarious: Nå er det uansett ikke så lenge til vi har time :cat:

Jeg er omtrent samme alder som deg, føler litt på det samme. Har du fått noe tilbakemeldinger på eggreservene og sånt? I forhold til om dere har god eller dårlig tid?
 
Ja, veldig fint å slippe den ventetiden! Blir nok venting uansett. Vi har fulgt med som hauker på telefonene våres i denne perioden, men ingenting. Jeg er vanligvis en sånn som har telefonen på lydløs :hilarious: Nå er det uansett ikke så lenge til vi har time :cat:

Jeg er omtrent samme alder som deg, føler litt på det samme. Har du fått noe tilbakemeldinger på eggreservene og sånt? I forhold til om dere har god eller dårlig tid?

Min AMH er på 48. Så har mange egg på lur. For oss er det mannlig faktor, så vi tenker jo litt på antall der. Den har sunket litt siden vi startet :inpain:, men nå har jo 13 egg blitt befruktet, så tenker det er et lovende resultat. Det varierer jo litt på kvaliteten både hos oss og hos mennene våre fra gang til gang :angelic: de som trenger IVF en runde kan få ICSI neste, nettopp på grunn av ujevn sædkvalitet. Mannen blir 36 nå i mai. Så i utgangspunktet ikke noe dårlig alder det heller :) vi får ICSI hver gang, da utfordringen ligger i at ikke egg og sæd møtes :meh:.
 
Back
Topp