Å bli gravid etter en SA uten å ha fått igjen mensen

Jeg har blitt det én gang og da gikk det dessverre galt igjen. Tviler på at det hadde noe å si at jeg ble gravid rett etter SA'en. Jeg har nå mistet i SA igjen og vi har ikke planer med å vente en pp :)
 
Jeg opplevde en SA i november, og rakk ikke få mensen før jeg ble gravid igjen. Jeg er nå 16+4uker på vei og at ser veldig bra ut ❤️
 
Jeg hadde en MA i juli i fjor så ble jeg gravid i september, blødde så lenge etter MA at jeg ikke rakk noe mens før. Jeg skal ha om 2 måneder og så langt så bra værtfall. Eneste ulempen er at man blir flytta en del på terminberengning. Tror også at jeg har feil termindato fordi jeg vet hvilken dag hun ble unnfanget ;)
 
Så fint å lese, det gir håp.

Nå er det 7 dager siden cytotec. I går tror jeg det siste kom ut, og graviditetstest har nå gått fra to sterke streker, til å bli litt svakere. Eggløsningstest i dag viser for første gang en mørkerød teststrek. Er så vidt jeg har blødd i går og i dag, litt spotting bare. Vet ikke om jeg tør å hive meg rundt allerede? Har UL i morgen i tillegg. Synes det gikk veldig fort til jeg fikk positiv eggløsningstest. Kan det bare være hormonkrøll?
 
Dere som har opplevd å bli gravid før ny mens, hadde dere negativ EL og graviditetstest i forkant? Jeg mistet selv helt i slutten av mai, har ikke hatt mens enda og håper på ny graviditet fort. Meeeen, min EL test ser enda positiv utvselv om graviditetstesten nå ser negativ ut...
 
Mistet 18/06-2018 og tok en graviditetstest 1,5 uker etter SA for å se at kroppen hadde ryddet opp selv, testen var negativ. 14/07-2018 tok jeg ny test pga mistanke om ny graviditet, og den var positiv. Ingen mens i mellom og max to uker fra SA til ny gravisitet. Har en datter på tre måneder nå❤️ Tok ikke EL-test.
 
Dere som har opplevd å bli gravid før ny mens, hadde dere negativ EL og graviditetstest i forkant? Jeg mistet selv helt i slutten av mai, har ikke hatt mens enda og håper på ny graviditet fort. Meeeen, min EL test ser enda positiv utvselv om graviditetstesten nå ser negativ ut...

Ihvertfall negativ G-test. Tror ikke jeg testa med EL-test. Men når G-testen er negativ så er det ikke noe grunn til at EL-testen skal være falsk positiv heller.
 
Det gikk veldig bra, resultatet er ei jente som blir 3 år om ei uke ❤️ Fikk beskjed om å helst vente en mens, men det brydde ikke jeg meg om :p Samme skjedde i fjor sommer og sitter her 37+4 uker på vei med ei ny jente som satt på første eggløsning etter SA ❤️
Dere som ble gravide uten mens, fikk dere noen gang negativ graviditetstest?
 
Jeg tok blodprøve ei uke etter cytotec (pga ma) da hadde hcg gått ned til 20. Tok derfor ikke flere. Merket EL slim allerede 9 dager etter cytotec, tok EL tester, ble positiv 12 dager etter cytotec. Tok ny hcg 3 uker og 5 dager etter cytotec «for å Få bekreftet nedgang - men hadde på følelsen at j var gravid på ny» og d var j - hcg 47:) gravid i uke 6+2 nå:) helt annen følelse! Definitvt mer fruktbar rett etter en abort!! prøvde i 9 mnd i forkant..
 
Jeg har fått høre, og har også lest flere plasser at det ikke er større risiko for at noe går galt eller at man mister ved å bli gravid med en gang etter SA. Men derimot sies det at man lettere blir gravid like etter en SA :) Jeg ble gravid uten å få mesen etter SA, men vet jo enda ikke hvordan det kommer til å gå da jeg bare et i underkant av 7 uker ;) men har en god følelse i alle fall, og det hadde jeg ikke da jeg mista :)

Morsomt å se denne tråden komme opp igjen, men her gikk det også bra! Ble gravid på første EL, 4 uker etter sa startet, og svangerskapet endte med et friskt barn som nå er bikket 6 år:Heartred har hatt en sa til i ettertid, og ved begge disse kortvarige svangerskapene har jeg følt meg helt annerledes enn de gangene det har gått bra :)
 
Her også, han er 10 år nå :happy:
 
Hadde 3 på rad Uten mens imellom. Mistet alle.
Ble sterkt anbefalt en pausemnd fra sykehuset, og da kom det tydelig ut rester. Fikk også en skylling i livmor, og etter en pausemnd så satt spiren. Er 16 uker på vei nå.

Lest om mange det går bra med når jeg var midt oppi det selv, men for.min kropp var det visst nødvendig med en pause :)
 
Hei dere,

For noen utrolige herlige solskinnshistorier oppe i alt det triste som foregår hos meg nå. Jeg har lenge lengtet etter barn og etter å ha fått påvist PCOS tenkte jeg veien ble lang. Likevel greide vi p bli gravid i 4 prøveperiode, men jeg mistet i helgen, og sorgen nå er ubeskrivelig stor. Det eneste jeg trøster meg med er en ny graviditet forhåpentligvis skjer raskt. Jeg har blødd nå en uke, i dag fikk jeg abortpillen for å få ut restene og håper blødningen avtar de neste dagene. Men jeg har et spørsmål til dere som ble gravid før neste mens, 3 uker etter abort og lignende. Begynte dere med eggløsningstester? Isåfall når da? Hvordan kunne dere bli gravide kun 3 uker etter abort? Blødde dere fortsatt ikke? Begynte dere å ha samleie når blødningen stoppet helt, eller når det var fortsatt litt spotting igjen?
 
Ser det er omtrent ett år siden det ble skrevet her, men skriver lell. Synes det er veldig greit å lese andre sine opplevelse og hvordan det har gått.
Selv hadde jeg en sa nå 10.10 og var 5+1. knakk fullstendig samme, men kom sterkere tilbake
Blødde i en uke, og da var det ikke noe farge igjen, så da startet jeg på el-tester på ca dag 10 i «syklusen»(tok sa som utgangspunkt for første syklus dag). 24.10 fikk jeg Max fertilitet, så nå er det bare å vente å se☺️ Har fortsatt ømme bryster enda, men det trenger vel ikke være noe
fingrene!!
 
Last edited:
Noen som har blitt det?
Og gikk det bra?

Har jo hørt at man helst skal vente til mensen kommer igjen, men her gikk det fortere enn vi ante ;)
Litt vanskelig å vite når jeg har termin, men tar ut ifra første blødning da jeg mistet....
Ja
Rakk ikke å få mensen igjen gynekologen sa at før i tiden var det vanlig å si at man burde vente noen mnd før man prøvde igjen, men det var feil.
Har gått bra med meg og jeg har termin neste uke
 
Mistet 4. Oktober. Blødde i en uke og hadde eggløsning som normalt på dag 18. Positiv g test 12 DPO. Foreløbig tidlig, men Håoer det går bra.
 
Back
Topp