Å bli gravid etter en SA uten å ha fått igjen mensen

¤Mamma06og08¤

September 2013 <3
Noen som har blitt det?
Og gikk det bra?

Har jo hørt at man helst skal vente til mensen kommer igjen, men her gikk det fortere enn vi ante ;)
Litt vanskelig å vite når jeg har termin, men tar ut ifra første blødning da jeg mistet....
 
Jeg har det. I fjord hadde jeg 3aborter annenhver mnd fra påske til jeg blir gravid.
Etter 3aborter oppdaget jeg at jeg var gravid, rundt den tiden jeg skulle ha mensen.
Jeg er nå 22+1 på vei, med en sprelsk liten gutt. Og alt er so far, veldig bra :)

BVforum via Samsung
 
Jeg hadde sa i begynnelsen av desember. Sluttet å blø den 9 ca. Tok test siste dag i desember og på testen viste det to knall tydelige streker.

Har ikke peil på kor langt jeg er på vei for jeg rakk jo ikke å få mensen mellom sa og denne graviditeten.
 
Ja, ble gravid etter sa, og hadde en sa til. Men legene mente ikke det hadde noen sammenheng, jeg var bare uheldig, sa de.
 
Jeg har fått høre, og har også lest flere plasser at det ikke er større risiko for at noe går galt eller at man mister ved å bli gravid med en gang etter SA. Men derimot sies det at man lettere blir gravid like etter en SA :) Jeg ble gravid uten å få mesen etter SA, men vet jo enda ikke hvordan det kommer til å gå da jeg bare et i underkant av 7 uker ;) men har en god følelse i alle fall, og det hadde jeg ikke da jeg mista :)
 
Noen som har blitt det?
Og gikk det bra?

Har jo hørt at man helst skal vente til mensen kommer igjen, men her gikk det fortere enn vi ante ;)
Litt vanskelig å vite når jeg har termin, men tar ut ifra første blødning da jeg mistet....
Jeg mista i slutten av november, og er blitt gravid igjen uten å få mensen i mellomtiden ;) Jeg vet jo ikke hvordan det kommer til å gå, men går ivertfall bra til nå ;) er 5+6 i dag :D Følelsen er god, og i går hadde jeg en HCG på 9406 :D
 
Noen som har blitt det?
Og gikk det bra?

Har jo hørt at man helst skal vente til mensen kommer igjen, men her gikk det fortere enn vi ante ;)
Litt vanskelig å vite når jeg har termin, men tar ut ifra første blødning da jeg mistet....


Jeg mistet 6.des 2012, og fjorten dager etterpå satt spiren. Kjempe lykkelig :) fødselslege og jormor sa det er å knalle på om man er klar for det, kroppen tar ikke i mot et svangerskap om den ikke er klar for det :)
 
Hadde en SA i april noen uker senere altså 18 mai tok jeg en positiv test, nå sitter hun i sofan og ser på Barne tv :)
 
Her ramlet jeg inn på en gammel tråd, men dytter den og håper det er flere som vil dele sin erfaring med vellykket graviditet etter MA/SA, uten å ha fått mens først. :)
 
Noen som har blitt det?
Og gikk det bra?

Har jo hørt at man helst skal vente til mensen kommer igjen, men her gikk det fortere enn vi ante ;)
Litt vanskelig å vite når jeg har termin, men tar ut ifra første blødning da jeg mistet....

Det er ingen medisinsk grunn til å vente. Det henger igjen fra gammelt av mht terminberegning. :)
Sjansen er ikke større for at det går galt.
 
Opplevde det. Null problem. Barnet er nå 8 år :)
 
Det er ingen medisinsk grunn til å vente. Det henger igjen fra gammelt av mht terminberegning. :)
Sjansen er ikke større for at det går galt.

Det er forvirrende dette, for det står så mye ulikt, og flere viser til svar fra fagpersoner som peker i begge retninger. Tenker selv å prøve så fort som mulig. Var i starten redd for at det kunne resultere i en ny spontanabort, men kan jo ikke se at det har noen vitenskapelig forankring.
 
Testet positiv 3 +3 etter å ha mistet, han er straks 6 år
 
Det er forvirrende dette, for det står så mye ulikt, og flere viser til svar fra fagpersoner som peker i begge retninger. Tenker selv å prøve så fort som mulig. Var i starten redd for at det kunne resultere i en ny spontanabort, men kan jo ikke se at det har noen vitenskapelig forankring.

Det er frustrerende når fagpersoner ikke oppdaterer seg ja, men det er, som du selv sier, ingen vitenskapelig forankring i å vente. :)
 
Det gikk veldig bra, resultatet er ei jente som blir 3 år om ei uke ❤️ Fikk beskjed om å helst vente en mens, men det brydde ikke jeg meg om :p Samme skjedde i fjor sommer og sitter her 37+4 uker på vei med ei ny jente som satt på første eggløsning etter SA ❤️
 
Back
Topp