Å ønske seg penger i bursdagsgave

Kengu

Forumet er livet
VIP
Innafor eller ikke?

Kb ønsker seg gamingpc, de koster rn god del så han får penger av oss til deler av den
Er det innafor å ønske seg penger av besteforeldre , tanter/onkler osv ?
 
Så sant det er fordi han sparer til noe spesifikt syns jeg det er helt innenfor.
Men det å ønske seg penger for å la de gå til godteri og tull syns jeg ikke er greit.

Med andre ord, i deres tilfelle, ja :)
 
Helt innenfor.
 
Ja, det synes jeg er veldig greit, og særlig hvis man bare ønsker seg forholdsvis dyre ting.
Evt. kan man jo spleise på noe. :)
 
Er det vel. Kan jo også evt ønske seg gavekort på butikken det skal kjøpes i..
Men ja. Synes det er innafor.
 
Absolutt! Barna her får ofte penger i gave av besteforeldre, fordi de syns det er vanskelig å kjøpe klær. Jeg er sær på hva jeg mener de bør ha, og barna har egne meninger. Og de elsker å shoppe og velge klær selv. Så veldig fornøyd med at de syns det er OK.
 
Her har barna fått penger helt siden de "vokste ut av" lego.... det er liksom ikke så mye annet å kjøpe til gutter... og da er penger helt supert! :)
 
Helt innafor[emoji5] da bidrar de jo til en gave han virkelig ønsker seg[emoji41]
 
Selvfølgelig er det innafor! Bedre med penger enn ting han kanskje ikke har bruk for. Gamingpc er veldig dyrt så da trenger han jo hjelp med å spare.
 
Helt innenfor tenker 8 åringen også ønsker seg det i år. Hun vil gjerne ha en ny iPad. Så hun skal spare
 
Helt klart innafor.

Jeg er som nesten blir glad når barn ønsker seg penger til noe spesifikt og dyrt, for jeg tolker det dithen at da har foreldrene lært ungene at penger ikke vokser på trær og at man må både spare og prioritere for å få det man vil ha [emoji6]
 
Helt innafor å ønske seg penger :)
 
Jeg gir kun penger eller gavekort på hele kjøpesenteret til tantebarna mine. Det er det de ønsker seg og det sparer meg for tid.
 
Helt innafor.

Her har eldste jobbet hjemme, og ønsket seg penger til ipad siden for ett år siden. Han hadde nok og mer til i februar [emoji6]
 
Penger til en dyr gave, jepp, helt innenfor. Det er dyrt og da fint å spare.
 
Back
Topp