Å ønske seg penger i bursdagsgave

Ja, selvsagt er det greit. Gutten min ønsker seg ofte penger, for han sparer alltid til ett eller annet kostbart. Mye bedre enn å få "en eller annen gave" som han kanskje uansett ikke har behov for ;).
 
Helt innafor. Gamingpc er ganske dyre så.

Da sparer han jo til noe ordentlig. Ikke på tull og tøys heller.
 
Ungene får ofte penger . Noen ganger sier giver at vi foreldre som kjøpe sånn og sånn for de,men de vil vi skal kjøpe så det blir rett . Andre ganger går de rett inn på kontoen dems
 
Helt greit når det er noe spesifikt man sparer til som er dyrt :)
 
Ja det synes jeg er absolutt innafor!
Det viser at lille kengubarnet sparer, tjener inn på de måtene han kan og at familien viser et ønkse om å hjelpe ham med å nå målet sitt uten å bare gi ham det han har lyst på. Det er kjempeflott av familien :)
Her gjorde vi det samme da jeg var liten, men vi hadde som avtale at mamma og pappa skulle ta vare på alle pengene til jeg hadde spart opp.
 
I min familie får barna penger av besteforeldre osv om dem sparer til noe spesielt, eventuelt gavekort om det lar seg gjøre.
I dag som de fleste har "alt" synes jeg det er en mye bedre løsning enn å kjøpe noe unødvendig som blir liggende å støve ned bare for å kjøpe noe.
 
Det synes jeg er helt innafor! Spesielt om barnet sparer til no spesifikt, det synes jeg vitner om modenhet. Barn har godt av å lære sparing og måtehold, jeg ønsker å fremheve dette i oppdragelsen av vårt barn kjenner jeg. Er mange ungdommer som får en unødvendig tung start på voksenlivet fordi de ikke har en forståelse for penger og arbeid fra før.
 
Absolutt innafor!
Her får barna penger i gave. Noen sparer alt til større ting de vil ha, mens andre kjøper flere mindre ting.
Som tante til flere er det veldig greit med pengegaver, for å holde styr på hva som er "in" eller hvilke str de bruker er ikke lett!
 
Helt klart. Mine ønsket seg penger sist bursdag, de ble 1 og 3 ;) vi har så mye dritt at de absolutt ikke trenger mer.
 
Back
Topp