Skravlings Februar- snart vår♡

Det er da noe sjarm og tenker jeg da, så lenge det er levbart og man trives :joyful:
Tja, passer ikke for oss, egentlig, men det fungerer som tak over hodet :p Vil helst ha større og nyere, men koster jo noen kroner disse husene .. :p
 
Viktig å bare ta én dag om gangen, er iallefall slik jeg overlever❤️
Denne svarte jeg ikke på tror jeg.

Jeg lever selvsagt bare en dag om gangen, men jeg hadde seriøst ikke klart det om jeg ikke kunne tenke fremover og planlegge, drømme og glede meg.

En kollega fortalte meg en gang at jeg måtte ikke tenke lenger frem en en dag om gangen, sikkert godt ment, men å si til meg at jeg ikke måtte ha nedtelling til den bestemt dag ca en mnd frem i tid (for da ville overtiden være over for det året ) medførte at jeg har en nedtelling til min 70 års dag gående.
I et regneark jeg har hvor jeg også har nedtelling til jeg blir 67, og 60. Og neste bursdag. Antall arbeidadager til sommerferien, (etter sommeren er det til juleferien) og til påske. Antall dager til neste time hos kjeveopetopeden for den ingen som går der, skoledager til sommeren etc. Og på annen fane i samme ark finnes ved behov nedtelling i minutter til arbeidsdagen er over, pakkeliste for campingferie, ryddeliste for huset, gjøreliste for jul, et ark for "ca hvor lenge er det igjen av å strikke et babyteppe"-prosjekt, og hva enn annet jeg trenger i livet.

Men det å glede meg til noe, å planlegge for ting som kommer, det er så grunnleggende viktig for meg.

Og ja, det betyr at jeg ser også på "åhh, det skjer så mye i februar", men det gjør det jo uansett og vet at jeg har sett det, tenkt det og planlagt for det, så komme jeg meg helskinnet gjennom. Ja, det blir jobbing i morgen. Pga ca ingen overtid denne uken og ikke så mange dager neste uke som jeg trenger heller. Og det drar seg til med frister og februar går mot en slutt.

Og målstreken for overriden i år ligger der en plass rundt minsten av mars. Ungene er forberedt på "til påske", men jeg håper og tror ca 15.3

Overtids-oversikten min i det samme regnearket, som inkluderer beregning av overtidsutbetalingene mine, har også en summering av antall forventede resterende overtidsdager.

Det er sånn jeg kommer meg gjennom livet. Det er sånn jeg fungere.
 
Nå er det straks mars!!! Håper så iiinderlig på bare veier og ikke mer snø, men sol som varmer fjeset når man går ut!!! :love7
 
  • Elsker
Reactions: Tia
Gleder meg så sykt til vår! Får litt vårfølelse nå av at snøen har begynt å smelte og jeg :hilarious:
 
Nå er det straks mars!!! Håper så iiinderlig på bare veier og ikke mer snø, men sol som varmer fjeset når man går ut!!! :love7
Her er bare veier og i dag skinner sola. Litt snø igjen i hagen og rimelig vått enda, men det tiner og det spirer.

Men jeg vet inderlig godt at vi trolig får snø igjen både i mars og i april og/eller mai.
 
Gleder meg så sykt til vår! Får litt vårfølelse nå av at snøen har begynt å smelte og jeg :hilarious:
Ja, det er deilig. Å kunne bruke lave sko (goretex joggesko, vanntette men likevel mye lettere enn vintersko) gir en egen glede.
 
  • Elsker
Reactions: Tia
Her er det fremdeles masse snø, men å høre taksnøen gå og se at det smelter er virkelig deilig for sjela!
Forventer nok at det kommer litt til mot påske, og at snøen ligger til 17 mai er oss ikke ukjent. Håper likevel at det ikke blir sånn i år :joyful: :happy093
 
  • Elsker
Reactions: Tia
Her er det fremdeles masse snø, men å høre taksnøen gå og se at det smelter er virkelig deilig for sjela!
Forventer nok at det kommer litt til mot påske, og at snøen ligger til 17 mai er oss ikke ukjent. Håper likevel at det ikke blir sånn i år :joyful: :happy093

Når det er håp om at det er siste snøen, så her jeg tidvis måling av at den smelter. På verandaen utenfor stua, så legger jeg en liten pinne ved kanten av snøen, og hver dag ser vi hvor mye lenger ut vi kan flytte den. Så hender det at det kommer ny snø så den rykker tilbake.

Nå er veranden fri for snø, men jeg har ikke troen på at våren har festet grepet enda. Men det er jo kjekt da, jentene fikk frem syklene sine i dag, ute-tid er fint.
 
Når det er håp om at det er siste snøen, så her jeg tidvis måling av at den smelter. På verandaen utenfor stua, så legger jeg en liten pinne ved kanten av snøen, og hver dag ser vi hvor mye lenger ut vi kan flytte den. Så hender det at det kommer ny snø så den rykker tilbake.

Nå er veranden fri for snø, men jeg har ikke troen på at våren har festet grepet enda. Men det er jo kjekt da, jentene fikk frem syklene sine i dag, ute-tid er fint.
Deilig å ta ut syklene! Håper hååååper kong vinter har sluppet taket jeg da, vil se vår og sol, gjørme og sølepytter :joyful:
 
Deilig å ta ut syklene! Håper hååååper kong vinter har sluppet taket jeg da, vil se vår og sol, gjørme og sølepytter :joyful:
Vil gjerne ha vår, men er realist. Det er februar
 
en dag om gangen. Lev smil og vær glad. Man vet aldri hva dagen bringer og hvordan den ender
 
en dag om gangen. Lev smil og vær glad. Man vet aldri hva dagen bringer og hvordan den ender

Den første setningen klarer jeg ikke leve etter. Jeg er og blir en som planlegger og tenker fremover.

Jeg lever selvsagt bare en dag om gangen, men med en plan fremover som påvirker hva jeg gjør i dag.

Men resten av det du skriver er jeg enig i, og det er ikke som at planen min er skrevet i sten, den revideres stadig. Men det å ha en plan, vite litt om hva som høyst trolig skjer de neste dagene og ukene og hvordan vi har planlagt å løse det, lar meg slappe av.
 
Den første setningen klarer jeg ikke leve etter. Jeg er og blir en som planlegger og tenker fremover.

Jeg lever selvsagt bare en dag om gangen, men med en plan fremover som påvirker hva jeg gjør i dag.

Men resten av det du skriver er jeg enig i, og det er ikke som at planen min er skrevet i sten, den revideres stadig. Men det å ha en plan, vite litt om hva som høyst trolig skjer de neste dagene og ukene og hvordan vi har planlagt å løse det, lar meg slappe av.
Meinte og skrive jeg tar en dag om gangen akurat nå for at bygge meg opp etter at jeg miste min lillesøster. Veldig tøft .Det tar på. Noen morgen står jeg opp og føles som verden er snudd rundt med tårer andre morgen er det lettare
 
Meinte og skrive jeg tar en dag om gangen akurat nå for at bygge meg opp etter at jeg miste min lillesøster. Veldig tøft .Det tar på. Noen morgen står jeg opp og føles som verden er snudd rundt med tårer andre morgen er det lettare
Ahh, skjønner, ja, det er nok tøft ja.
 
Meinte og skrive jeg tar en dag om gangen akurat nå for at bygge meg opp etter at jeg miste min lillesøster. Veldig tøft .Det tar på. Noen morgen står jeg opp og føles som verden er snudd rundt med tårer andre morgen er det lettare
Beklager at jeg misforsto deg.

Jeg har litt piggene ut på "en dg om gangen" grunnet en noe.... ufin måte å håndtere det på av en kollega. Som rett og slett kritiserer meg for noe så i hennes øyne idiotisk dum oppførsel som å altså faktisk se på mange uker av gangen og ha nedtelling til noe langt fremme.

For meg er nedtellinger, langtidsplanlegging og denslags en del av måten jeg taklerlivet.

Men at du må bygge deg opp en dag av gangen i den situasjonen der er jo helt annerledes
 
Beklager at jeg misforsto deg.

Jeg har litt piggene ut på "en dg om gangen" grunnet en noe.... ufin måte å håndtere det på av en kollega. Som rett og slett kritiserer meg for noe så i hennes øyne idiotisk dum oppførsel som å altså faktisk se på mange uker av gangen og ha nedtelling til noe langt fremme.

For meg er nedtellinger, langtidsplanlegging og denslags en del av måten jeg taklerlivet.

Men at du må bygge deg opp en dag av gangen i den situasjonen der er jo helt annerledes
Hvis det hjelper er jeg også en som liker å telle ned :) planlegge.
 
Back
Topp