Vi skravler videre i august.

Jeg har en teori om at den mora har mye mer tid til å følge opp sitt ene barn. Hun har tid til å hjelpe henne med skoene til hun er så gammel at hun forlengst burde kunne klare borrelås selv. (det kom rimelig fort på plass etter at min datter hjalp henne med skoene...) hun har tid til å følge og hente og levere og følge opp alt på en helt annen måte enn oss som har flere. Jeg kunne selvsagt tatt på sko og jakke på ungene tik de var både fire og fem år jeg også men det er tre av fem og de skal ut døra. De må lære litt selv.

Og jeg har en storebror som helt rett ikke gikk alene før i tredje klasse, og ble fulgt inn det meste av første klasse, men min nummer to har fordelen av å kunne gå sammen med sin bror og at jeg kjenner skolen godt.

Det er en del førstefødte i klassen hennes og jeg ser at det er fåtallet som ikke følger dem helt inn. Men da må jeg ta minstemor ut av bilen og det tar mye lenger tid enn å bare slippe henne av. Jeg henter og ser plassen og folka på ettermiddag, det holder. Eldstemann gjør jeg jo ikke det heller men pleier å se på plassen hans av og til hva som trengs eller bør hjem. Nå skal han opp i andre etasje, nytt og ukjent område men det går nok bra det også.

Og etterhvert vil naboen stole så mye på storebror at hennes jente får gå sammen med min. Mye hyggeligere for min. Når de har vist at de klarer det, så skal jeg nevne det for henne. Men noe av problemet er at begge foreldrene forlater huset før klikk åtte, og mine går klokka åtte for da kommer de frem i passe tid for de eldste har jo ikke Sfo på morgen og må bare vente til skolen begynner så de vil ikke komme mye før 8.30. Ca 20 minutter bruker de på veien.

Jeg har jo igjen fordelen av å ha eldre barn og derved testet dette noen ganger på dem i fjor. De skal ha vasket seg og spist frokost og pusset tenner og gredd hår før jeg går. Så har de alarm på mobilen til eldste 7.55 for å slå av nettbrett og lys og ta på jakke og sko og låse døra, dette tar ca 5 minutter. Og sende meg sms når de går ut at de har låst. 8.05 ringer jeg om jeg ikke har fått melding. For å forsikre meg om at de 1) går i tide og 2) helst låser døra...

Naboen har kodelås og den kan vel settes på smekklås og i så måte vite at det er låst, men det er noe med å dra fra henne før hun går som jeg skjønner at ikke er like lett når hun bare er en. Kan foreslå at de sender henne over til oss kanskje.

Alltid hyggeligere når man kan gå sammen[emoji1]
Sende henne over til dere er kanskje en grei ide om det da ikke blir forstyrrende for dine og den gode rutinen[emoji4]
 
Flinke du[emoji16]imponert over systemet og listene dine!
Dagens er sånn ca like tom som tirsdagen. Og jeg er ganske sengeklar.
Habit tracker er ikke akkurat min ide, men jeg prøver
 
Alltid hyggeligere når man kan gå sammen[emoji1]
Sende henne over til dere er kanskje en grei ide om det da ikke blir forstyrrende for dine og den gode rutinen[emoji4]
Vi får se. Først faktisk få mine inn i en god rutine etter ferien.
 
Elsker det nye coveret til mo ile. Sommerfuglen skal visst lyse i mørket også.

Men... Hvor fester jeg holde-i-ringen på dette da.???
7145b4678e6b9eeb6fbb44916c1d008d.jpg
5fcec20d2d039d5d299ba744f8cec982.jpg
 
Skal sjekke det ut gitt[emoji16]
Må vurdere om det trengs nytt vintertøy ja

Jeg er jo klassisk sent ute og sjekker ikke det i august da. I august kjøper jeg skalltøy til høsten, og sko og støvler. Vintertøy og sko kjøper jeg mer sånn i oktober-november...
 
Så slitsomt! Det ser ut som vi endelig er forbi den kneika, for de siste dagene har hu sovet over timen på to av tre dupper.

Så deilig! Vi fikk heldigvis noen gode lurer på over 40min likevel. Hun blir så trøtt og sur på ettermiddagen om hun ikke sover godt...
 
Utrolig hvor fort de barna blir kjent med andre[emoji4] håper det gikk greit og at hu har mange å være med i morra.

Det hadde gått greit, men jeg gleder meg til hun får venner. Det blir så mye bedre å forlate henne der når jeg vet at hun ikke er alene.
 
Likte coveret [emoji1305] hvilken holde ring ? [emoji85]
Sånn som gjør at den kan stå, eller greit å stikke fingeren i for meg som ikke er vant til så stor telefon, og ikke så lett å miste den.

Sånne
a5c980ae41da48fdf500b3dbf6bf48cc.jpg
 
Lar lillemor være alene på skolen en liten stund nå. Hun kjenner ingen, så det river litt i Mammahjertet, men i morgen må hun være alene hele dagen så hun må få den treningen. Sitter i bilen og skal strikke litt ^^
Holder på med votter, er snart klar for å begynne med felling.

Håper det gikk bra på skolen[emoji173]️
 
Back
Topp