***skravletråden for JUNI***

Nå er jeg såpass stressa at jeg merker det. Så jeg må bare skrive det litt. Regne på tid og komme logisk frem til noe som går opp.

På hjemmebane er det å få pakket i morgen, og ja tid til middag og matpakke og kos og hade med jentene. Handle med nestleder innen 19, oppmøte og pakking av buss torsdag.
Få skrevet ut biletten til ferga og krysseliste og program.

På jobb har jeg to dager igjen. 6,75 timers dager pga 90% stilling, og helst ikke for lange dager pga alt på hjemmebane.
En rapport. Eller, 33 rapporter jeg skrev 5 av dem på en liten time i dag. Vi er to som deler på det så på tre timer bør det være gjort. Pluss printe brevene og sende det ut. Men min medarbeider er ikke like stresset, så det kan hun ta.

Så må jeg ta noen avklaringer med vikarer for ferien og varsle kunder om ferie og vikar. Det tar nok en halvtimes tid. Så har jeg en bunke bankbilag å føre, en halvtime der også. En liste med småting jeg har lovet å fikse før ferien, halvtime til en time. Og rundt 90 mail jeg må ta meg av. Noen (få) er bare å arkivere. Noen er flere om samme sak, og noen er faktureringer, bilag å føre, ting å finne ut av. Purringer å behandle. Dette tar mange timer. Fort en hel dag.

Det bør kunne gå. Gitt at jeg ikke går så lei en de mailene ser jeg blir for ineffektiv.

Jeg håper det er flere enn jeg husker som er "bare å lagre" eller slette. Men de som er det tar jeg stort sett underveis sånn at det er de jeg må gjøre med med som ligger der. Det renner nok også inn 20-30 nye før jeg tar ferie er jeg redd.
 
I morgen kommer mine foreldre og skal hjelpe til med å rydde og vaske her. Jeg gruer meg litt, for mamma må alltid komme med kommentarer, og så sukker hun og så ditten og datten. Jeg skulle ønske jeg klarte alt selv, så slapp jeg dette. Jeg har bedt om hjelp, for jeg trenger det innimellom, og det er ille nok det. Trenger ikke å høre på sukkingen heller. Det gjør alt bare verre. Jeg har lite energi, å kjenne på dårlig samvittighet og en følelse av å være mindreverdig hjelper meg ikke!
 
Å våkne av meg selv i firetiden. Hodet surrer med tanker. Organisering. Google litt og finne noen svar. Greit.
Vi har planlagt stopp på the pizza Hut i Malmö sånn i 12 tiden på fredag. De har buffet da. Men det ser, noe avhengig av pris på drikke ut til å være dyrere enn å bestille 7 store pizza. Vi er 26 stk og må dessuten ha en uten melk. (2-4 sier de på stor pizza. Jeg tenker tre? Unger fra til 19 og en håndfull voksne) Pizza uten melk er jo ikke rett frem. Eller joda. Uten ost da. (erfaring med gutten det gjelder tilsier at den velger han ikke. Jentene som ikke tåler melk er reelt sett laktose så de tåler ost)
Menyen på buffet fredag er mer spenstig enn vi som tenkte "keep it simple, kjøttdeig og skinke. Det spiser alle" pizza hut har faktisk ingen sånn simpel pizza, men vi kan bestille den med skinke, sikkert minst halvparten av dem uten champignon da. Men pris på drikke klarer jeg faktisk ikke å fremdrive på den nettsiden i det hele tatt. Drikker de. Evt is til dessert, for over 40 kr hver er vel buffeten billigere. Men det var utvalget da. Intet simpelt kjøttdeig og skinke og ikke uten melk. Vi må snakke med dem ,så finner vel ut av det

Lillemor våknet og klappet på meg og koooste sånn halv fem, men hun sover igjen. Og jeg...
Hodet surrer enda. Pizzahut er eneste matstopp jeg ikke kjenner. På vei hjem stopper vi i Moss, eller derom, tufteparken, der skal ungene få herje mens vi ordner pizza fra pizzabakeren like ved. De har plain kjøttdeig og skinke. Det vet jeg for den har vi hatt mange ganger hjemme. Får bestille en uten melk her også. (edit, vi bruker skinke og bacon for ungene liker den bedre .men de var skinke og kjøttdeig også)

Ellers kjøper vi brød og knekkebrød og pålegg og jus som vi har i bussen og ordner en del smøremåltid og noe epler og bananer ved behov for et mellommåltid. Fra kveldsmat fredag til frokost og smør matpakke tirsdag er inkludert i oppholdet. Rommene er fordelt.

Jeg tror vi har kontroll. Jeg må huske å skrive ut båtbilett og krysseliste.

Og å pakke. Inkl fjøl og kniv til å dele epler og annet ved behov. Og alt annet på pakkelisten.

Har tilbudt meg at foreldre til barn som reiser alene og ikke har eget bankkort kan vippse meg så tar jeg ut danske penger til dem i Danmark. Det har slått meg at i båten mellom Sverige og Danmark tar de dog neppe norske penger og det er før vi faktisk er i Danmark så jeg får tatt ut dansk i en minibank. (å få ut danske penger her består av å bestille tre dager i forveien og hente i byen, ikke en helt hensiktsmessig løsning.
På båten er det forventet at ungene bruker penger på snop. Ja. Men her må jeg tenke ut noe for disse det gjelder. Jeg kan jo legge ut for dem og trekke fra når jeg tar ut penger. Men å følge etter 4-5 unger og betale og holde kontroll blir fort kaos
 
Last edited:
Ideelt oppladning til å skulle jobbe til krampa tar meg og deretter hjem og pakke. Våken fra 4. Hurra.

Med denne stilen ligger jeg i koma på bussen om et par dager. Faktisk i morgen kveld!
 
God morgen, forresten
 
God kveld dere! En stund siden sist nå :eek: Går det bra dere alle?
Her ligger jeg med influensa -.- Har heldigvis fått sykemelding ut uken så får slappet av og kommet meg forhåpentligvis helt før innspurten før man tar sommerferie begynner. Er så sliten i kroppen, tror det er en fin blanding med graviditet og influensaen. Så gleder meg til influensaen er borte og at jeg kan begynne å nyte graviditeten for fult <3

Masse god bedring til deg[emoji4]
 
Diskusjon med lillemor

Nå er det "god morgen", vennen.

Nehei !

Jo.

Nehei!

Joho!
 
På en måte høres det overkommelig ut. På en annen måte høres det sinnsykt heftig ut

Er det kondis det har effekt på eller kalorier/vekt ?

Jeg trenger å komme i gang med et eller annet fysisk, kroppen min trenger unektelig det.

Effekt på begge deler visstnok[emoji16]
 
God morgen. Hva står på dagens timeplan?
 
I morgen kommer mine foreldre og skal hjelpe til med å rydde og vaske her. Jeg gruer meg litt, for mamma må alltid komme med kommentarer, og så sukker hun og så ditten og datten. Jeg skulle ønske jeg klarte alt selv, så slapp jeg dette. Jeg har bedt om hjelp, for jeg trenger det innimellom, og det er ille nok det. Trenger ikke å høre på sukkingen heller. Det gjør alt bare verre. Jeg har lite energi, å kjenne på dårlig samvittighet og en følelse av å være mindreverdig hjelper meg ikke!
Det skjønner jeg. Min mor er akkurat lik der [emoji849] Jeg inviterer heller farmor med vaskedilla. Hu vasker med glede i det minste og er glad for å være til nytte, men føler mer man utnytter hu siden hu er så gammel [emoji849][emoji23] Så det skjer ikke lengre. Blir kun å dra hu over for besøk. Også leter hu selv opp arbeid [emoji23]

Mamma går helst med en hvit hanske og forteller hvor effektiv hu selv var med 4 barn og andres barn når vi var små... Og migrene i den tiden [emoji849] Man føler seg virkelig på topp gitt. Godt hu har valper nå og huset ser trash ut der for øyeblikket. Får nyte det litt nå. Gjerne ta bilde av rotet bare for å bevare minnet [emoji56]
 
God morgen. Hva står på dagens timeplan?
Jeg skal bort og hente ene voksne hunden til mamma og kjøre den til byen for veterinæren for en sjekk [emoji4]
Senere regner jeg med å bygge ikeamøbler og be mannen flytte det jeg vil ha bort og på plass det jeg vil ha frem som er nytt [emoji56]
 
Stille i dag. Nede på side 2!

Jeg sitter på korpsøvelse. Den siste.
Om to dager reiser vi på tur. Og så er det sommer.

Øvelse på fellesnummerene .

Og deretter litt på mars og konsert antar jeg. Dette blir så bra så!

Jeg hører da at det er sommartider!!! Og ser kan man trenge i 8 grader, regn og vind....

Sommervarmen som forsvant...[emoji30]
 
Back
Topp