Noen som er med? Vi tar oss sammen. Husarbeid. Flylady inspirert (lang tråd, hopp gjerne til slutten

Vi er veldig langt unna rydd en gang for alle

Vi er på "lære oss rutiner så det blir en vane å rydde hver dag"
Det er ikke reelt å rydde en gang for alle, det må ryddes hver dag. Det er ikke gøy, men det må gjøres og gjør vi det hver dag så blir det ikke så ille.

Det er å kaste det vi ikke trenger, men ikke alt på en gang, litt etter litt. Og rengjøring og alt som hører med.

For oss som lever i chaos (can't have anyone over syndrome) som gradvis gjennom babysteg skal lære å fly. Målet er ikke et rent og ryddig hus. Målet er rutiner. Resultatet er et rent og ryddig hjem, en bedre innstilling til livet og seg selv. (fly står for finally loving yourself, forøvrig)
Ok. Så en kombo av KonMari og FlyLady er ideelt da :) Har gjort KonMari for et par år siden, og syntes det var veldig ideelt. Færre ting=mindre rot og mindre støv. Ergo bruker man mindre tid på rutiner og hverdagsrydding :)
 
Ok. Så en kombo av KonMari og FlyLady er ideelt da :) Har gjort KonMari for et par år siden, og syntes det var veldig ideelt. Færre ting=mindre rot og mindre støv. Ergo bruker man mindre tid på rutiner og hverdagsrydding :)

Om du synes å rydde alt på en gang er ideelt så er sikkert kombinasjonen fin for deg.
For meg er tanken på å samle alt jeg har på en plass uoverkommelig
Da er "declutter 15 minutes" mer min vei. Jeg skal nå takle soverommet mitt over sommeren. Noen minutter for dagen. Det er ikke teknisk mulig å ta på en dag .det er kasser og poser opplangs veggene.
 
Jeg glemte å skrive om i dag. Og ingen etterlyste det ?

Det ble ikke sitte-ned tid på meg i går egentlig, så det bare ble sånn.

Dagens er declutter
Sett tuneren på 15 minutter og finn alt du kan kvitte seg med på denne tiden. (kaste eller gi bort, evt tar du også med sette bort, for ting du skal ha .men ikke der)

Og stopp etter 15 minutter!

Legges til rutinen, som nå inneholder både to ,fem og femten minutters oppgaver og i alle fall for meg snart er for omfattende til å gjøres mellom ungene er i seng og jeg skal i seng, de legger seg litt sent i sommersolen...
 
Hvordan går det? Går det for fort frem? Særlig i juni hvor kanskje flere enn meg henger i stroppen?

Jeg hadde ikke en helt god dag i går
Room rescue på soverommet gikk.

Så brettet jeg 3-4 maskiner med klær som ventet og så var det egentlig natt.
Ryddet sammen ute, tømte oppvaskmaskinen, men fikk ikke tatt helt og ryddet av bordet, komfyren eller oppvaskkummen. Eller skrevet i bj faktisk.

Jeg er ikke helt klar for å kjøre på med veldog mye mer. Men samtidig vet jeg at flylady vel jar et par dager med relativt lite nytt, mest keep up, så vi klarer det kanskje?

Men hva sier dere? Vi skal liksom gjøre dette sammen
 
Jeg glemte å skrive om i dag. Og ingen etterlyste det ?

Det ble ikke sitte-ned tid på meg i går egentlig, så det bare ble sånn.

Dagens er declutter
Sett tuneren på 15 minutter og finn alt du kan kvitte seg med på denne tiden. (kaste eller gi bort, evt tar du også med sette bort, for ting du skal ha .men ikke der)

Og stopp etter 15 minutter!

Legges til rutinen, som nå inneholder både to ,fem og femten minutters oppgaver og i alle fall for meg snart er for omfattende til å gjøres mellom ungene er i seng og jeg skal i seng, de legger seg litt sent i sommersolen...

Jeg fungerer dårlig i denne varmen så jeg var litt glad for at du glemte den :p
Uansett så får jeg ikke gjort den declutter, for det har jeg nettopp gjort :D
Det hjalp litt :)
 
Hvordan går det? Går det for fort frem? Særlig i juni hvor kanskje flere enn meg henger i stroppen?

Jeg hadde ikke en helt god dag i går
Room rescue på soverommet gikk.

Så brettet jeg 3-4 maskiner med klær som ventet og så var det egentlig natt.
Ryddet sammen ute, tømte oppvaskmaskinen, men fikk ikke tatt helt og ryddet av bordet, komfyren eller oppvaskkummen. Eller skrevet i bj faktisk.

Jeg er ikke helt klar for å kjøre på med veldog mye mer. Men samtidig vet jeg at flylady vel jar et par dager med relativt lite nytt, mest keep up, så vi klarer det kanskje?

Men hva sier dere? Vi skal liksom gjøre dette sammen

Jeg leste litt om motivasjon i går. Ikke hele artikkelen, men starten. Et tips der var å re opp senga hver dag. Rett og slett fordi man da får startet dagen med å gjøre en oppgave, og da føle mestring. Det kan forplante seg videre. Jeg pleier ikke å re opp senga, det sies jo at man ikke trenger det for sengemiddens del, men jeg foreslår likevel at vi tar det med i planen.
 
Jeg leste litt om motivasjon i går. Ikke hele artikkelen, men starten. Et tips der var å re opp senga hver dag. Rett og slett fordi man da får startet dagen med å gjøre en oppgave, og da føle mestring. Det kan forplante seg videre. Jeg pleier ikke å re opp senga, det sies jo at man ikke trenger det for sengemiddens del, men jeg foreslår likevel at vi tar det med i planen.
Det kommer faktisk om ikke så mange dager tror jeg. Men tjuvstart gjerne.

Jeg kjenner at i varmen og med de hektiske juni dagene så er det grenser for hva jeg klarer legge til av vaner. Men jeg skal prøve
Declutter... Huset her har ukesvis med declutter å ta seg til. Men hva jeg orker i kveld .vi får se.
 
Det kommer faktisk om ikke så mange dager tror jeg. Men tjuvstart gjerne.

Jeg kjenner at i varmen og med de hektiske juni dagene så er det grenser for hva jeg klarer legge til av vaner. Men jeg skal prøve
Declutter... Huset her har ukesvis med declutter å ta seg til. Men hva jeg orker i kveld .vi får se.

Ja jeg kjenner på det samme. Ingen energi :(
Det er hardt nok å gjøre det vi gjør for tiden pga varmen.
 
Ja jeg kjenner på det samme. Ingen energi :(
Det er hardt nok å gjøre det vi gjør for tiden pga varmen.
Det er akkurat det.

I går ble det ikke noe særlig fra meg

Skal vi pause litt? Ikke legge på mer, bare jobbe med de rutinene her enn så lenge? Det er gjerne nok for en liten stund ?
 
Det er akkurat det.

I går ble det ikke noe særlig fra meg

Skal vi pause litt? Ikke legge på mer, bare jobbe med de rutinene her enn så lenge? Det er gjerne nok for en liten stund ?

Ja det synes jeg høres bra ut!
 
Det er akkurat det.

I går ble det ikke noe særlig fra meg

Skal vi pause litt? Ikke legge på mer, bare jobbe med de rutinene her enn så lenge? Det er gjerne nok for en liten stund ?
Skåler for den. Vært noen hektiske dager denne uker, såvidt vært hjemme på dagtid, hente ungen, fikse mat og så legge umuligius en og to :)

Det har blitt heller lite av gode vaner da.. stort sett sovnet ved legging av storebror, rekker å være våken i ca en time før jeg må dra meg i seng, så jeg er klar til lillebrors nye rutine med å stå opp 4... og på den lille timen ble kun det ytterst nødvendige ordnet
 
Det hørtes tøft ut.

Jeg jeg synes dette går litt fort og baserer meg på at jeg trenger å bygge disse vanene jeg har ,og stopper med det jeg klaret inntil videre.

Så følger vi opp hverandre her og jobber med der.
 
Dagens hot spot blir på badet. Har sortert det som skal vaskes, satt på første maskin og håper å få tatt to til. Har stoooore planer om å brette klær også, men får se hva lillebror går med på.
 
Dette trenger jeg i livet mitt! [emoji28] har sykt mange hotspots! Akkurat nå står vi midt i flyttekaos, men skal jammen meg prøve å jobbe meg inn noen gode rutiner allikavel.

Holder dere koken? Eller ramlet litt av lasset?
 
Jeg har ramlet litt av i denne hektiske sommeravslutningstiden, men skal gjerne prøve å ta meg sammen igjen.
 
Jeg får starte på dag 1 jeg, men det skal vel gå fint å henge litt etter dere andre :) min store nemesis er oppvaskmaskinen. Klarer aldri få inn en god rutine på å bare tømme den når den er ferdig. Også hoper det seg opp på kjøkkenbenken slik at det blir ekstra mye jobb. Helt håpløst.
 
Jeg får starte på dag 1 jeg, men det skal vel gå fint å henge litt etter dere andre :) min store nemesis er oppvaskmaskinen. Klarer aldri få inn en god rutine på å bare tømme den når den er ferdig. Også hoper det seg opp på kjøkkenbenken slik at det blir ekstra mye jobb. Helt håpløst.
Ingen problem det. Mange av oss ender med en pause eller tre i fremdriften også ;-)
 
Ingen problem det. Mange av oss ender med en pause eller tre i fremdriften også ;-)

Skal ikke se bort fra at det skjer her også [emoji23] men starta dagen (etter levering i bhg) med dusj og påkledning, fått rydda på kjøkkenet og vasket vasken [emoji108] (i tillegg til at jeg driver og pakker ned huset da)
 
Fylt oppvaskmaskinen og satt den på [emoji736]
Shinet oppvaskkummen [emoji736]
Vasket av komfyren [emoji736]
Tok på meg ordentlige klær i morgest [emoji736]

Ingen post-it, men har skrevet opp punktene på ukesplanleggeren på kjøleskapet [emoji736]

Ryddet litt på rotebenken [emoji736]
 
Fylt oppvaskmaskinen og satt den på [emoji736]
Shinet oppvaskkummen [emoji736]
Vasket av komfyren [emoji736]
Tok på meg ordentlige klær i morgest [emoji736]

Ingen post-it, men har skrevet opp punktene på ukesplanleggeren på kjøleskapet [emoji736]

Ryddet litt på rotebenken [emoji736]

Fantastisk innsats

Jeg kom hjem og "landet" litt før 22 i går kveld. Sendt et par jobbmail og surfet litt på fb og bv og farmville, så la jeg meg...

Skal se om jeg er flinkere i dag!
 
Back
Topp