Noen som er med? Vi tar oss sammen. Husarbeid. Flylady inspirert (lang tråd, hopp gjerne til slutten

Jeg er litt usikker på hvor stor den jeg har nå er, men jeg kjøpte en A5 i dag, den fra Panduro. Jeg klør i fingrene etter å få tatt den i bruk! Jeg må skrive ut den jeg har først da. Jeg lager tracker i morgen, for boka ligger hjemme.

Hot spots Ja. Det er virkelig baby steps, og jeg kjenner at jeg er mye mer positiv til det nå enn tidligere, for det virker så uoverkommelig!
Men positive tanker! Dette klarer vi, vi kommer oss igang og vi gir ikke opp ved første anledning!

Babysteps er vesentlig, for skulle vitatt alt på en gang.... chrash and burn. Det blir sånne skippertak som vi driver med i februr (bursdag) mai (17.), juni (bursdag) august (bursdag, to av dem så bare lightversjonen andre gang forhåpentligvis) og desember (jul og bursdag) og det medfører kjeft og smell og på grensen av samlivskrise og omsorgssvikt, og det er det vi skal unngå, og nettopp derfor, ta det i babysteps. Litt og litt. Så i morgen skal jeg rydde av enden av spisebordet i to minutter. Kommer jeg ikke i mål, so what? Jeg tar to minutter der på fredag også nemlig. Og lørdag. :)
 
Babysteps er vesentlig, for skulle vitatt alt på en gang.... chrash and burn. Det blir sånne skippertak som vi driver med i februr (bursdag) mai (17.), juni (bursdag) august (bursdag, to av dem så bare lightversjonen andre gang forhåpentligvis) og desember (jul og bursdag) og det medfører kjeft og smell og på grensen av samlivskrise og omsorgssvikt, og det er det vi skal unngå, og nettopp derfor, ta det i babysteps. Litt og litt. Så i morgen skal jeg rydde av enden av spisebordet i to minutter. Kommer jeg ikke i mål, so what? Jeg tar to minutter der på fredag også nemlig. Og lørdag. :)

Skal vi velge et hot spot, eller er det 2 min per hot spot?
 
For en fin tråd! Skal følge med på denne! :)
Så fint

Oppgavemessig, ta der fra starten. Du ligger noen dager bak oss men det er helt greit. Minst en av oss (les:meg) kommer til å falle av noen ganger underveis også .Men vi reiser oss og fortsetter der vi er. Det gjør ikke noe om ikke alle er kommet like langt. Vi kan støtte hverandre uansett. Jeg håper mange som har et ønske om å endre på ting prøver :)
 
Og du. Jeg tror vi nærmer oss å ta sånne ting som er utenfor kjøkkenet.

Morgendagens er two minutes hotspot fire drill!

Jeg lette litt etter en kort forklaring. Ikke så lett.

Hotspot, det er en sånn plass der ting samler seg, og får det ligge der så kommer mer. Og mer
Og mer

Jeg har vel ca en i hvert rom.

Den enden av spisebordet vi ikke faktisk spiser på. Gror igjen på et blunk.
Kjøkkenbordet. For det spiser vi aldri ved.
På badet er det gulvet , desverre. Ligger der en bukse havner der en genser så havner der mer og mer og... Ja. I gangen. Legger en fra seg noe på benken så er den overgrodd pp et blunk (også faller det ned på gulvet)
Burde dessuten ta bort noe vintertøy og sko så det blir bedre plass.

Hot spot fire drill et altså å bruke to minutter, gjerne to ganger om dagen, på å rydde det. Du kommer gjerne ikke til bunns på to minutter. Men det er fremgang. Og når det er tatt, så vil det å vedlikeholde det være mer sånn to min. Altså, vi kommer dit på sikt.

Men det er i morgen. I dag, i dag er det å implementere vanen med å tenke positivt om seg selv.

Vi er, vi er flinke som tar tak og vi skal klare dette!

Beskrivelsen av hot spots!! Skulle trodd det var huset her du snakket om.

Hmm, liker konseptet - og burde absolutt prøve å gjøre en vane ut av det.. hittil har det funket i noen dager, kanskje uker... og så sklir det ut.

(Hadde noe lignende hvor vi satte opp poeng per oppgave som burde tas hver dag. Den som tok det fikk poengene, og ved oppnådd sum fikk man premie. Litt som med klistremerker for de små. Ulempen var at det endte med at jeg tok det meste, de andre synes det var gøy i ca 60sek)
 
Og her er da tankene for morgendagen

Fra flylady.com:
BabyStep: Day 6

So far we are:

  • Getting dressed to lace-up shoes
  • Keeping our sink shining
  • Read your FlyLady emails
  • Looking at our posted reminders
  • Recognizing the negative voices
Today we are going to learn about Hot Spots. We all have them. Not sure what a Hot Spot is? Read the definition in our FLY FAQs!



Now, set your timer for two minutes and practice putting out your Hot Spot. You don’t have to work until you have finished; just do what you can in two minutes. Put your bills in one place. This will keep you from having to search for them.


Dag seks. Dag SEKS! Vi er bra flinke altså.

Vi
Setter oss ikke rett ned når ungen er i seng
Vi ser post-it lappen som minner oss på hva vi skal
Vi tømmer/fyller oppvaskmaskinen og tar oppvasken
Vi shiner oppvakskummen,
Og koketoppen/komfyren
Vi vurderer selv vår løsning ang sko har vi bestemt.Og hvorvidt vi velger å lese på flylady eller helt andre ting :)
Og vi snur de dumme tankene og tenker at VI ER FLINKE og VI KAN KLARE DETTE!

Også legger vi da i morgen til hotspot fre drill, for det er lurt.

To minutter p å bare drive litt brannslukking på et sted som tiltrekker seg rot. Som jeg skrev om før i dag, jeg har et slikt i de fleste rom. For nå begynner jeg med spisebordet i morgen tenker jeg, men på sikt skal jeg også angripe flere av dem

Og for BJ-fans, det er bare å skjerpe pennene, for snart nærmer det jeg controll journal-tid!

Men en dag av gangen, små skritt, og små fremskritt :)
Likte hot spots. Slike har jeg mange av :D [emoji14]
 
Beskrivelsen av hot spots!! Skulle trodd det var huset her du snakket om.

Hmm, liker konseptet - og burde absolutt prøve å gjøre en vane ut av det.. hittil har det funket i noen dager, kanskje uker... og så sklir det ut.

(Hadde noe lignende hvor vi satte opp poeng per oppgave som burde tas hver dag. Den som tok det fikk poengene, og ved oppnådd sum fikk man premie. Litt som med klistremerker for de små. Ulempen var at det endte med at jeg tok det meste, de andre synes det var gøy i ca 60sek)

Hehe, den har jeg og prøvd ja. Det funker kun om alle involverte er motiverte, og min erfaring er at mannen min ikke er like motivert som meg :p
 
Da er det et rotete kollektiv. Jeg har ikke oppdaget dere engang ;-)

Men. Ja. En kan desverre ikke tvangsmotivere andre. En kan bare gjøre det med seg selv.

Jeg har bestemt meg for at dette gjør jeg for meg. Nå fungerer jo min mann. Han bidrar på itt vis. Men uansett gjør jeg dette for meg.

Og derfor har jeg lagt inn belønninger for meg selv underveis, fordi jeg i går fullførte dag 5 har jeg fortjent min første belønning. Ikke helt bestemt meg for hva det blir .muligens noen strikkepinner jeg har i handlekurven på ebay, men med oppbevaringsmappen er det litt over summen jeg hadde satt for denne første belønningen.
 
Hehe, den har jeg og prøvd ja. Det funker kun om alle involverte er motiverte, og min erfaring er at mannen min ikke er like motivert som meg :p
Han var det en stund, fordi det var før jul og premien var noe han virkelig hadde lyst på.. Men etter det?.. ikke helt der nei :)
 
Da har endelig lillebror sovnet. Tenkte jeg skulle fikse to hot spots on the go.

Målet er spisebordet (den enden som ikke benyttes har alt fra duplo til Jotun Lady) og under stellebordet; der hersker det også vill kaos
 
Da er det et rotete kollektiv. Jeg har ikke oppdaget dere engang ;-)

Men. Ja. En kan desverre ikke tvangsmotivere andre. En kan bare gjøre det med seg selv.

Jeg har bestemt meg for at dette gjør jeg for meg. Nå fungerer jo min mann. Han bidrar på itt vis. Men uansett gjør jeg dette for meg.

Og derfor har jeg lagt inn belønninger for meg selv underveis, fordi jeg i går fullførte dag 5 har jeg fortjent min første belønning. Ikke helt bestemt meg for hva det blir .muligens noen strikkepinner jeg har i handlekurven på ebay, men med oppbevaringsmappen er det litt over summen jeg hadde satt for denne første belønningen.

Jeg kjøpte notatbok og blyanter for over 400 kr.... :smiley-ashamed008:smiley-ashamed005:smiley-angelic006
Neste gang får det bli noe som koster mye mindre! ^^
 
Men.
Jeg kjøpte notatbok og blyanter for over 400 kr.... :smiley-ashamed008:smiley-ashamed005:smiley-angelic006
Neste gang får det bli noe som koster mye mindre! ^^
Jeg får lyst på ny bj-bok men synes jeg skal skrive ut denne.
Som har 160 sider og jeg er på side 63

Og den begynte i august 2016.

Men med lange pauser. Før trackeren min er oversikten over januar. Og siden før er august 2017. Med aktiv bruk bør denne kunne brukes opp før 2018 er over ;-)
 
Men.

Jeg får lyst på ny bj-bok men synes jeg skal skrive ut denne.
Som har 160 sider og jeg er på side 63

Og den begynte i august 2016.

Men med lange pauser. Før trackeren min er oversikten over januar. Og siden før er august 2017. Med aktiv bruk bør denne kunne brukes opp før 2018 er over ;-)

Det får bli et mål ^^
 
Back
Topp