Dere som har prøvd lengre enn 5 pp. Hvorfor?

Hvorfor har det ikke klaffet enda, tror du?

  • Vi treffer ikke godt nok

    Votes: 2 6,3%
  • Kvinnen har en diagnose/grunnen ligger hos kvinnen

    Votes: 9 28,1%
  • Mannen har en diagnose/grunnen ligger hos mannen

    Votes: 5 15,6%
  • Vet ikke

    Votes: 13 40,6%
  • Annet (svar i tråden)

    Votes: 3 9,4%

  • Antall som har svart
    32

Symaskin

Gift med forumet
Maiblomstene 2017
Har dere en følelse om hvorfor det ikke har klaffet enda?
 
Nei si det. Klaffet jo på pp3, men endte i MA. Nå i pp8 totalt, så tenker jeg at det må jo være karma eller noe slikt, ikke ment til å få nr.3.
 
Jeg har skrevet at mannen har en diagnose og det har han jo. Treige svømmere. Samtidig klarte vi å bli gravid i pp11, pp6 (18) og pp5. Så alle gangene innen det har gått ett år (jeg regner på nytt etter hver graviditet). Det vil si han bør regnes som helt normal, som de fleste andre menn der det tar tid og mennene ikke har testet grunnen for "infertilitet".
Så jeg hadde heller sagt at jeg ikke vet hva som gjør at vi ikke blir gravid den ene måneden, men plutselig får et positivt resultat neste mnd. uten at vi har gjort noe annerledes.
 
Last edited:
Jeg vet det ligger et problem hos meg. Vi er inn i pp7 nå.
Mannen skal få testet svømmerne sine på torsdag
 
Jeg har stoppet med piller mai 2016. Vi hadde 3 SA,all prøver er OK,ble gravid på egenhånd etter det men babyen har vært syk :( endte i senabort 21+6. Nå,vi prøver en gang til og vi fikk henvisning på assistert befruktning :(. Vi har en nydelig,frisk gutt på 9år så vi vet vi kan ha barn sammen. Jeg har PCOS men uten symptomer som å si.
 
Aner ikke. Går inn i pp10 nå. Er 28 år, alt ser fint ut hos både meg og mannen etter endel undersøkelser. Så det er vanskelig å si hvorfor det ikke har gått
 
Har dere en følelse om hvorfor det ikke har klaffet enda?
Her klaffet det i pp10 og 11. Den første endte i SA og den andre i MA (utskraping uke10+6). Jeg har pcos, og mannen har få svømmere, men innenfor normalen fikk vi beskjed om. Vi står på venteliste for assistert befruktning, men jeg håper det klaffer på nytt før vi kommer dit! Skal igang med pp12 nå (pp1 etter MA), så nå venter jeg bare på negativ test!
 
Aner ikke. Har ikke sjekka oss heller. Jeg ble jo gravid i pp5 første gangen og pp7 sist. Er nå på pp11 eller 12 og vet vi har truffet dårlig siden MAen i pp7.
 
Hormonelle problemer med førstemann, så det tok 15 mnd og en runde pergo før det klaffet. Ikke gått på prevensjon siden april 14, og er nå i pp19 ettet jeg fikk mensen tilbake etter fødsel. Fortsatt ikke gravid, alle prøver er fine både hos meg og sambo (har ikke lenger hormoner som lager krøll, så alt er i teorien som det skal). Lap for snart 2 mnd siden viste tett høgre eggleder, så rart det enda ikke har klaffet.. Blir ivf nå kommende syklus :)
 
1 pp her, men 4 kalendermåneder... har sjelden eggløsning og dermed tar det syyykt lang tid, og nærmest umulig på egenhånd:(
 
Selv om jeg ikke er gått over 5pp'er vil jeg påpeke en ting.
Selv med frisk mann og kvinne så er det kun 20% sjanse for å treffe.
Man beregner at det tar i gjennomsnittlig ett år før det sitter for mange, og det er ikke unormalt..
Har bare prøvd siden nyttår, fortsatt i PP2, sliter med eggløsning.
Kvaliteten til mannen er ok.
 
Selv om jeg ikke er gått over 5pp'er vil jeg påpeke en ting.
Selv med frisk mann og kvinne så er det kun 20% sjanse for å treffe.
Man beregner at det tar i gjennomsnittlig ett år før det sitter for mange, og det er ikke unormalt..
Har bare prøvd siden nyttår, fortsatt i PP2, sliter med eggløsning.
Kvaliteten til mannen er ok.

Helt sant. Men det tar ikke gjennomsnittlig ett år før det sitter, dette tallet er mye lavere, men det er vanlig at det kan ta inntil ett år
 
Helt sant. Men det tar ikke gjennomsnittlig ett år før det sitter, dette tallet er mye lavere, men det er vanlig at det kan ta inntil ett år
Husket feil. :)
Men det er en av grunnene til at man anbefales å søke hjelp etter ett år, og ikke før. :) Med mindre man vet man har problemer før man begynner å prøve.
 
Ba han bare om å få levere en prøve? Samboeren min ble sendt hjem fra legen uten noe hjelp.. vi er i pp5 nå.

Jeg er i behandling for infertilitet. De ba om en sædprøve for å utelukke eventuelle utfordringer der :) Hvis hans svømmere er normale, så skal vi fortsette med letrozol.
Er det utfordringer med svømmerne hans, vil vi bli henvist til IVF ganske så kjapt.
 
Selv om jeg vet at jeg har sjelden eggløsning, fikk ikke jeg hjelp offentlig etter 8mnd, da vi prøvde på nr 2...
 
Vi er i pp 22 nå, noen kjemiske og en ma i uke 9 i løpet av fjoråret.
Jeg vet jeg enkelte ganger mangler eggløsning(hver4. mnd ca) og jeg har tynn livmorslimhinne, min kjære har i nedre grense på mengde og antall.
 
Jeg aner ikke hvorfor det tar tid for oss..Vi er i pp6 nå og jeg har aldri vært gravid. Det gjør meg ganske beskymret faktisk.
Har vært hos gyn tidligere hvor alt ser bra ut, men om det ikke klaffer snart så må vi få sjekket oss ordentlig begge to.
 
Last edited:
Vi har problemer begge to /begge to har en diagnose :hilarious: du mangler et svaralternativ
 
Pp6 nå... Ingen klaff og aner ikke hvorfor. Har 2 barn fra før som satt på pp3.
 
Back
Topp