Dere som har prøvd lengre enn 5 pp. Hvorfor?

Hvorfor har det ikke klaffet enda, tror du?

  • Vi treffer ikke godt nok

    Votes: 2 6,3%
  • Kvinnen har en diagnose/grunnen ligger hos kvinnen

    Votes: 9 28,1%
  • Mannen har en diagnose/grunnen ligger hos mannen

    Votes: 5 15,6%
  • Vet ikke

    Votes: 13 40,6%
  • Annet (svar i tråden)

    Votes: 3 9,4%

  • Antall som har svart
    32
Legger folk inn aksjer også etter EL testen er blitt negativ igjen?
 
pp12 - alt fungerer så er litt fortvilende. Men vi får bare ta tiden til hjelp så plutselig! :)
 
Vi har prøvd i snart 1,5 år, med en BO i juli 2017. Alt er tilsynelatende bra med begge to. Vi har prøvd aktivt og truffet el hver eneste mnd ut i fra både ul og el-testing, men alikevel klaffer det ikke.
 
Vært uten prevensjon i ca to år nå. Ikke prøvd hardt, kost oss og tatt ting som det kommer. Har hatt en ma og en sa hittil i løpet av det siste halve året. Jeg har pcos men med syklus nå, fremfor før hvor jeg nesten aldri hadde el.
Dere som blir bekymra etter fem og seks måneder prøving, ikke vær det. Det er helt normalt. Prøv å ikke stress med babylagingen, det ødelegger for veldig mange.
 
Ja, her prøver vi så lenge det ikke er TR. Det skader jo ikke [emoji14] Er jo ikke bare fordi vi ønsker barn at vi har sex:)
Var det jeg tenkte og når jeg så det spørsmålet [emoji38] har ikke folk sex utenom eggløsning? Hehe
 
Jeg har vært gravid fem ganger på elleve år uten prevensjon, og mistet tre ganger. Vi vet ikke hvorfor vi sliter, eller hvorfor jeg mister. Jeg har regelmessig mens og eggløsning. Mannen har prima kvalitet på svømmerne. Vi orker ikke gå gjennom noen utredning, er fornøyd med barna vi har, og klarer vi en til blir det en bonus.
 
Var det jeg tenkte og når jeg så det spørsmålet [emoji38] har ikke folk sex utenom eggløsning? Hehe
Tenkte i forhold til å få det til å klaffe med eggløsningen... Samboeren min har reist vekk de to siste mnd dagen EL er eller dagen før. Derfor jeg spørr.
Vi har jevnt sex hele syklusen så lenge vi begge er hjemme [emoji4]
 
Ba han bare om å få levere en prøve? Samboeren min ble sendt hjem fra legen uten noe hjelp.. vi er i pp5 nå.
Vi tok sædanalyse privat. Bare søk på nett, så finner du klinikk i nærheten. Kostet vel 1200 kr og fikk time samme uka.
 
vett ikke noen ganger har vi kansje bommet på tidspunktet da mannen reiser på jobb... også uflaks? vett ikke vært gravid en gang siste året og har et barn ifra før så vi fungerer og utredningene er fine.
 
Tenkte i forhold til å få det til å klaffe med eggløsningen... Samboeren min har reist vekk de to siste mnd dagen EL er eller dagen før. Derfor jeg spørr.
Vi har jevnt sex hele syklusen så lenge vi begge er hjemme [emoji4]
Tenkte nok det, det bare hørtes litt ut som det kun foregikk rundt el [emoji6] ikke vondt ment altså!
 
Vi er i pp7. Har blitt gravid, men fikk en SA i uke 5. Vet ikke hvorfor, men jeg prøver å ikke stresse for mye med det heller. Har fremdeles 5pp før vi må oppsøke hjelp, og da tenker jeg at det sikkert klaffer på en eller annen måte. Har et barn fra før.
 
Prøvde 2,5 år grunnet fertilitetsproblemer hos meg. PCOS og anovulasjon (manglende eggløsning). Mange hormonkurer, lapraskopi for å drille eggstokkene, 2 inseminasjoner og 4 egguttak.

Men verdt det til slutt ❤️
 
Her er det mannens svømmere som er problemet. Har hatt litt ustabile sykluser også, men nå er det blitt ganske bra.
Pp 23, har holdt på siden aug 16.
Venter på tr om en ukes tid, da får vi en plan for ivf.
 
Back
Topp