Nummer to - lenge før planlagt

I dag er jeg heldigvis mer kvalm enn jeg var i går. Ikke like ille som jeg har vært men.

I natt drømte jeg at jeg og mannen var studenter i en annen by og at vi ikke hadde fått noe sted å bo, så vi måtte bo midlertidig på et legekontor. Og rett ved siden av min seng så stod det et UL-apparat. Så når mannen skulle ut og handle mat så klarte jeg ikke å styre meg og skrudde på apparatet og tok UL på meg selv og så at hjertet slo :hilarious:

Av en eller annen grunn så ble jeg litt beroligged av den drømmen :p

Nå begynner tankene om at det er så sinnsykt lenge til neste TUl å komme. Ingen av oss skjønner hvordan vi skal klare å vente så lenge og få dagene til å gå. Jeg har vurdert å bestille en privat TUL om et par uker, så vi har noe som ikke er så lenge til å telle ned til. Jeg har også vært inne på tanken å belønne oss med en privat UL i uke 14+ for finne ut kjønn, hvis jeg klarer å la vær å bestille TuL om et par uker... :wacky:

Er jo helt tullete egentlig å bruke så mye penger på det, når vi får masse oppfølgning på sykehuset.... :meh: Mannen sier bare at jeg skal bestille akkurat det jeg vil, han blir med :p Så ikke så mye hjelp til å tenke fornuftig der i gården akkurat..
 
Han mener sikkert han er veldig oppmuntrende og forståelsesfull som lar deg styre det. Skjønner tankene dine. Jeg har ingen kvaler med å bestille ekstra UL for å berolige nerver. Har tenkt å pese på min gyn for å få UL ukentlig i første trimester....
 
Han mener sikkert han er veldig oppmuntrende og forståelsesfull som lar deg styre det. Skjønner tankene dine. Jeg har ingen kvaler med å bestille ekstra UL for å berolige nerver. Har tenkt å pese på min gyn for å få UL ukentlig i første trimester....

Jada, og han blir jo like bekymra som meg når jeg sier at jeg er bekymra. Så han mener det bare godt :)

Nei jeg skjønner det, med din historikk er jo det veldig forståelig også. Så jeg synes du skal få ukentlig UL og det er jeg sikker på at din gyn er enig i :) Jeg tror jeg rett og slett må stole på at dette går bra og smøre meg med tålmodighet frem til midten av februar..!
 
Kjenner du behov for en ny UL ville jeg bestilt altså.
Ikke gå rundt med masse bekymringer og stress bare for å være flink pike
 
Nå titta jeg litt dagboka mi fra sist. Var veldig dårlig til å oppdatere dessverre, men ser der at kvalmen gikk opp og ned da også. Var kvalm hele tiden men ikke like intenst hele tiden. Siste oppdatering da var dagen vi hadde vært på OUL. Da dro vi innom kjøpesenteret og kjøpte en søt kjole til hun, bare fordi vi synes det var stas og hadde funnet ut at det var jente. Den kjolen ble det eneste plagget hun hadde på seg i løpet av det korte livet hun hadde. Vi kledde på henne kjolen når vi koblet fra respiratoren og alle slanger/ledninger. Så hun fikk ha på seg den de siste timene av livet. Hun ble også begravd i den kjolen ❤️
 
Godt det da ihvertfall. At hun fikk ha på seg kjolen dere kjøpte til henne. Bare så alt for feil setting. Forferdelig å gjennomgå. Hvor lenge lå hun på sykehuset?
 
Godt det da ihvertfall. At hun fikk ha på seg kjolen dere kjøpte til henne. Bare så alt for feil setting. Forferdelig å gjennomgå. Hvor lenge lå hun på sykehuset?

Ja er veldig glad for at jeg husket å ta den med når vi var hjemom en liten tur :)

Hun ble født søndagskveld og døde lørdag ettermiddag. Så i underkant av en uke. Lengste uka i mitt liv..
 
Det vil jeg tro. Den mest verdifulle og kanskje, tross det vonde
 
Helt klart! Beste uka i mitt liv ❤️
Godt dere får oppfølging denne gangen. Husk å lytte til kroppen og hjertet ditt og ikke vær flink pike og skal stå over ekstra sjekker
 
9+5(8+5 i følge TUL) i dag.

20 dager igjen til neste TUL og 21 dager til første jordmortime.

Har vært stille fra meg da det er ekstremt lite spennende å melde! Fortsatt kvalm HELE tiden, fortsatt nesten ikke matlyst. Er sykemeldt 50% ut denne uka men jeg tror jeg må spørre om litt til. Har ingen forhåpning om at det skal gå over med det første.

Ellers så er jeg ikke noe særlig bekymra for lille i magen. Tror egentlig at alt er bra nedi der, men er selvfølgelig veldig spent på neste ultralyd. Særlig mannen ser ingen grunn til at dette skal gå bra, så blir bra å få en ny sjekk. Håper tiden går fort :)

Ellers lite spennende å fortelle egentlig. Men jeg lova meg selv at jeg skulle være flinkere til å oppdatere denne gangen :D
 
Ta vare på deg selv. Kjedelig med kvalme og dårlig form
 
11+3(10+3 i følge TUL) i dag.

8 dager og 22 timer til neste TUL. Av en eller annen grunn så er jeg egentlig ikke så bekymra for neste TUL. Magefølelsen sier at alt er fint, selv om det selvfølgelig murrer litt i bakhodet at hjertet kan ha sluttet å slå. Egentlig litt samme følelse som følelsen jeg har på kjønn. Har hatt på følelsen hele tiden at det er jente, men realistisk sett så er det jo 50% sjans for gutt så de første ukene så prøvde jeg å «snu» på magefølelsen ved å tenke at det sikkert er gutt og at jeg måtte prøve litt mer å tenkte at det er gutt :p Men til slutt så måtte jeg bare gi opp og godta magefølelsen om at det er jente. Prøver nå innimellom å forberede meg på at det har gått galt, men jeg klarer ikke få det til(heldigvis) og den bekymra følelsen uteblir.

Kvalmen har roa seg ned et par hakk i helga, og i går fikk jeg plutselig for meg at vi måtte gå tur til en butikk som ligger litt unna, for jeg trengte(?? :hilarious:) smågodt... Har ikke spist noe som helst godteri, sjokkis eller potetgull siden desember(veldig uvanlig for meg), men her om dagen så starta jeg plutselig å grave sald sild(sånn lakrisgodis). Det gikk så langt at når jeg endelig kom meg innom en kiosk for å kjøpe(kjappe meg så jeg rakk toget) så svartna det helt for meg når det kom en mann og bare gikk før meg i køen....... Frekk var han og, og hadde en utrolig motbydelig tone. Så jeg klikka, sa hva jeg mente, kalte han jævla idiot og rasa ut av butikken uten godisen min..... :finger: Men det var absolutt verdt det :D

Mannen stod opp klokka 7 i dag for å dra og gå på ski. Så nå skal jeg bruke hele dagen på å ligge på sofan og se på en serie jeg fant meg i går. Og spise litt på smågodtet mitt :p
 
Høres ut som en deilig lat søndag.


Så deilig at du har god følelse. Bare å nyte det og så satser vi på at det er helt riktig.
Frekk fyr da! Skjønner godt det var verdt det å få sagt ifra selv om det ikke ble godis den dagen.
 
12+3(11+3 i følge TUL) i dag.

Fortsatt kvalm, selvfølgelig. Og utrolig sliten.

Endelig er helga over og på tirsdag er det endelig neste ultralyd. Grugleder meg helt enormt.

Har hatt et par dager nå der jeg har hatt på meg bukse med strikk i livet som strammer på magen når jeg sitter fremoverlent der jeg faktisk har trodd at jeg har kjent liv. Men realistisk sett så er det vel litt tidlig. Har ikke turt å si det til mannen heller, i tilfelle babyen ikke lever. Orker ikke å gi han falske forhåpninger.

Jeg har fortsatt en god følelse ang ultralyden og magefølelsen er god. Men jeg merker at hvis jeg tenker for mye på det så kjennet jeg at det knyter seg i brystet og det kjennes nesten ut som jeg skal få panikk. Men jeg klarer å holde det i sjakk på en merkelig måte. Tror det blir fint å komme til jordmora på onsdag og få snakke litt om det.

Er 50% sykemeldt til og med onsdag, men hvis det ikke skjer et mirakel iløpet av de neste dagene så tror jeg at jeg må spørre om å forlenge det. Er så utrolig kvalm, trøtt og sliten. Orker rett og slett ikke å presse meg. Tar på med to graviditeter med under ett års mellomrom og alt det psykiske oppi det hele.

Ble et veldig dystert innlegg dette her :p

Håper alle har hatt en fin morsdag/fastelavn! :)
 
Koselig å lese oppdatering, lykke til på TUL :happy:
 
Lykke til på TUL ja, håper du får muligheten til å senke skuldrene litt og heller kose deg med graviditeten mer enn å bekymre deg - selv om jeg godt kan forstå at det er lettere sagt enn gjort.
 
Back
Topp