Vil du hjelpe oss å få korpsuniformer?

Sara

Forumet er livet
VIP
Desemberglede 2015
Januarlykke 2016
Omo klubbkasse har et opplegg med en konkurranse hvor man stemmer en gang om dagen i en periode frem til vinterferien på kandidater som har et ønske om nye drakter/uniformer.

Korpset til guttungen er i den situasjon at ca halvparten av de nye som går inn i hovedkorpset i år, har man ikke uniform til.

Korpset har ikke hatt uniformer på mange år, men i fjor kjøpte de brukte uniformer. Ulempen er at det viste seg at dette er en farge som ikke er standard hos leverandøren så man må først bestille en rull stoff i den fargen som de må lage og deretter kan man begynne å få sydd jakker. Med andre ord en stor utgift.

Korpset er lite, men tilveksten er god. Nå i januar startet ti nye musikanter i korpset, de har nå vært aspiranter i halvannet år. Det er ni nye aspiranter igang som vi håper å få inn i korpset neste januar.

Min sønn er altså en av disse ti, og med dem ble korpset nesten doblet i størrelse. Og derved utfordring med uniformer i små størrelser.
Jeg nekter å godta at halvparten får og andre halvparten ikke. Så da får det bli alle eller ingen. Det skal jeg sloss hardt for. Hardt. For det var slett ikke opplagt for alle i styret. "Man kan jo dele ut de man har. Men det blir kjipt for de 3-4 som ikke får."

For her er det en større kostnad enn man har råd til i år. Dette er en grunn til at jeg ikke kan stille som leder selv om noen vil det. Jeg har for mye følelser. Dette vekker mye i meg. Den vonde smaken i munnen om min får og en annen ikke er vanskeligere å tenke på enn å det å forklare min sønn at der desverre ikke var i hand størrelse så det får bli neste år. Men rett og slett. Korps er inkluderende. Ingen. Reservebenk. Så da skal alle eller ingen av juniorene stille i uniform i vår.

Omo klubbkasse er ikke en veldig seriøs måte å få nye uniformer på, det er jo mer saklig med søknader som vurderes enn "hvem klarer å få flest stemmer"

Men, man kan jo alltid prøve.
Vinne konkurransen har vi ingen ambisjon om, pr nå har den som leder over 2000 stemmer og vi har 68

Men hver stemme er et lodd og det trekkes et par vinnere hver uke, i tillegg til at de tre på topp når konkurransen er over vinner

Så kan dere stemme på oss? Hver stemme er et lodd, og deler du på fb er det fem stemmer. Det får man bare gjort en gang (og det er mulig å dele med innstillingen "vis bare for meg" om dere ikke vil dele med alle ;-))

Brukervennligheten er det desverre en del å gå på. Jeg har en link, men den fører uansett til omoklubbkasse.no og søk opp Fiskarstrand skulekorps og gi oss din stemme.

Det er lov å håpe. Vinner vi dekker det uansett ikke hele utgiften til uniformer pga den rullen med stoff vi må betale for. Men da "må" vi jo likevel bare gjøre det!
 
Stemme gitt. Bump tråden innimellom, så husker jeg å stemme flere ganger.

Vurdert en spleis i tillegg? Vet det er mange som er villig til å støtte opp om korps, jeg hadde glatt gitt noen kroner.
 
Jeg har stemt. Og delt for meg selv [emoji28] fins det noen bedrifter rundt der dere kan søke om støtte fra? Jeg bor i en stor oppdrettskommune og her kaster de penger etter de som ønsker støtte [emoji28] barnehagen jeg jobber i fikk turutstyr som bålpanne, røykovn osv samt refleksvester til alle avdelingene i forskjellige farger fra en bedrift. [emoji4]
 
Redigert litt.

Ikke så veldig mye å hente i rene sponsorpenger i lokalmiljøet, lita bygd og mange om beinet. Litt har vi fått, men det meste kommer via dugnader, og da mye salg som går på "slekt og venner"...

Det er mye å finansiere i et korps, men der skal nok gå rundt

Å vinne tilskudd til uniform hadde likevel gjort at da "må" man jo bare prioritere nettopp det. Og siden tanken på at noen får og noen ikke river i meg, så prøver jeg dette. I tillegg til at vi selvsagt prøver alle andre veier også.
 
Last edited:
Stemme gitt. Bump tråden innimellom, så husker jeg å stemme flere ganger.

Vurdert en spleis i tillegg? Vet det er mange som er villig til å støtte opp om korps, jeg hadde glatt gitt noen kroner.
Spleis er ikke vurdert men det blir kjørt salg av dopapir og pizzalotteri et par ganger før sommeren. Jeg tenker det kan være aktuelt å lufte om man skulle si at den som ikke har lyst på en sekk dopapir men gjerne vil støtte kan vipse en valgfri sum?
 
Dytter litt i tilfelle noen får øye på tråden i kveld :)

Så dytter jeg den sikkert ofte i håp om at noen av dere stemmer flere ganger.

Noen stemmer og noen delinger senere er vi oppe i 82 "lodd i lotteriet"

Lov å håpe :)
 
Spleis er ikke vurdert men det blir kjørt salg av dopapir og pizzalotteri et par ganger før sommeren. Jeg tenker det kan være aktuelt å lufte om man skulle si at den som ikke har lyst på en sekk dopapir men gjerne vil støtte kan vipse en valgfri sum?
Skjønner. Er en mulighet for deg som privatperson å opprette en Spleis også, få spredt den litt på SoMe så kan det ta helt av. Jeg er helt enig med deg i at det er alle eller ingen. Når man promoterer korps med at det ikke finnes noen reservebenk, og at alle skal med, da må man leve opp til det!

Korpset vårt kjører flaskeinnsamling, det drar vi fort inn 20/30.000 på. Mye jobb, både av korpsmedlemmer og foreldre, men vel verdt innsatsen.
 
Skjønner. Er en mulighet for deg som privatperson å opprette en Spleis også, få spredt den litt på SoMe så kan det ta helt av. Jeg er helt enig med deg i at det er alle eller ingen. Når man promoterer korps med at det ikke finnes noen reservebenk, og at alle skal med, da må man leve opp til det!

Korpset vårt kjører flaskeinnsamling, det drar vi fort inn 20/30.000 på. Mye jobb, både av korpsmedlemmer og foreldre, men vel verdt innsatsen.

Håndballen tar panten.

Vi selger papir om våren, håndball på høsten. Vi har pizzalotteri. Fotballen selger fisk. Speideren vet jeg ikke. Alle med ca samme nedslagsfelt....
 
Last edited:
Håndballen tar panten.

Vi selger papir om våren, håndball på våren. Vi har pizzalotteri. Fotballen selger fisk. Speideren vet jeg ikke. Alle med ca samme nedslagsfelt....
Det som er litt kjipt med små plasser. :/
 
Ny dag og nye muligheter :)
 
176 plass med 99 poeng i kveld. Plass er ikke så vesentlig, vi er 2000 stemmer bak de som leder uansett. Men hvert poeng, hvert "lodd" er jo en bitte liten sjangs. Bitte liten, men liekvel...

Jeg jobber nå med en plan om å få finansiert uniform til årest og neste års juniorer neste år på mer ordinært vis egentlig, det er mange av dem og det blir dyrt men dette skal vi få til på et vis. Det hadde nå likevel vært gøy å vinne da, et tilskudd helt klart (Men, klart vi drar inn den summen på et papirsalg også. Det er bare måte på hvor mange ganger i året slekt og venner kan kjøpe dopapir.... Så vi må finne på noe annet.
 
Stemt minn meg på dette så skal jeg legge inn enn stemme vær dag
 
Ny dag og nye muligheter :)
 
Back
Topp