Hvor skal du føde? Hvordan forbereder du deg til selve fødselen?

Skal føde i Arendal :) har en utrolig god opplevelse fra både fødsel og barsel med førstemann! Så gleder meg til å føde igjen :) tar det veldig som det kommer :)
 
Kk her. Om vi kommer oss frem. En kombinasjon av raske fødsler og ekstrem høy smerteterskel er ikke så bra. Kjenner ikke noe særlig til åpningsriene før jeg er oppe i 6-8 cm. Og derfra går det ganske raskt. I tillegg starter riene mine rett på 1-2 min. Og normalt har jeg trodd det er kynnere de to første timene. Og gå i 2 timer å tro det er kynnere er jo ikke bra. Siden jeg har født de to siste på litt under 3 timer fra første rie. Overlegen på kk vil legge meg inn en uke før termin sist. Noe som ikke var aktuelt for min del. Men satser på å komme meg innfor dørene denne gangen også :)
 
Blir KK i Bergen denne gangen. Spent m.t.p. rykter jeg har hørt, men har et åpent sinn og tenker at det skal gå bra :)
Sist fødte jeg på Førde Sentralsykehus og hadde en fin opplevelse der :)
 
Kk her. Om vi kommer oss frem. En kombinasjon av raske fødsler og ekstrem høy smerteterskel er ikke så bra. Kjenner ikke noe særlig til åpningsriene før jeg er oppe i 6-8 cm. Og derfra går det ganske raskt. I tillegg starter riene mine rett på 1-2 min. Og normalt har jeg trodd det er kynnere de to første timene. Og gå i 2 timer å tro det er kynnere er jo ikke bra. Siden jeg har født de to siste på litt under 3 timer fra første rie. Overlegen på kk vil legge meg inn en uke før termin sist. Noe som ikke var aktuelt for min del. Men satser på å komme meg innfor dørene denne gangen også :)
Hva med hjemmefødsel? Det gjorde moren til en barndomsvenninne av meg for hun nådde ikke frem..
 
Blir KK i Bergen denne gangen. Spent m.t.p. rykter jeg har hørt, men har et åpent sinn og tenker at det skal gå bra :)
Sist fødte jeg på Førde Sentralsykehus og hadde en fin opplevelse der :)
Alltid noen som har dårlige opplevelser uansett hvor vi føder. Har hørt omvent også [emoji4]
 
Det som kom inn som en glatt og fin agurk skal ut stor som en annanas.
Jaja uansett så nytter det ikke. Det som kom inn skal ut når tiden er der.
Herregud, nå lo jeg godt [emoji14]
Og joda, du har et poeng.
 
Min jordmor har sendt brev til St. Olavs om det samme, står 1.2l i mine papirer. Her glemte i tillegg jordmødrene dette i etterkant, og sjekket ikke blodprosenten før nesten ett døgn etter fødsel.. Hør med jordmoren din, hun sa det ikke skulle være noe problem :)

Jeg spurte om å føde i vann igjen med Nr.2 siden jeg gjorde det ned Nr. 1, noe jeg ikke fikk siden det det sto att jeg mistet 1-1,5 L. Dette var på St.Olavs. Noe som var bra, for mistet 3 L blod med Nr. 2. Så denne gangen skal jeg på samtale med sykehuset i oktober å planlegge fødselsenforløp siden jeg bor 12 mil unna sykehuset.
 
Hehe. Ja helt sant det. Men får nok ikke gjennom siden de hadde litt problemer med å stoppe blødningene sist etter morkaken. Selv om jeg ikke mistet så mye blod. Får høre litt om det er mulig :)
 
Rikshospitalet i Oslo.
Jeg skal på fødselsforberedende kurs der senere i høst. Jeg har også begynt å kikke på gravidyoga kurs og har fått en henvisning til Frisklivssentralen for å komme bedre i gang med trening.

Jeg har også så vidt begynt å tenke på hva som bør stå i fødebrevet. Noen andre som tenker å skrive fødebrev?
 
Rikshospitalet i Oslo.
Jeg skal på fødselsforberedende kurs der senere i høst. Jeg har også begynt å kikke på gravidyoga kurs og har fått en henvisning til Frisklivssentralen for å komme bedre i gang med trening.

Jeg har også så vidt begynt å tenke på hva som bør stå i fødebrevet. Noen andre som tenker å skrive fødebrev?
Jeg funderte på om jeg skulle skrive sist, men gjorde det aldri. Jeg ville f.eks ikke ha student til stede osv, men dette brydde jeg med ingenting om når det kom til stykke :p jeg gjør som sist. Stoler på helsepersonellet og sier ja takk til alt av smertestillende :hilarious:
 
SiV (sykehuset i vestfold). Har lyst til å føde en naturlig fødsel igjen uten smertelindring. Men får se hvordan det går med forløpet. Er ikke fastlåst på at jeg ikke vil under noen omstendigheter ha epidural, men første fødselen gikk kjempe fint og det var uten.
 
Blir tønsberg sykehus. Var ikke fornøyd når jeg fikk første, ble behandlet særdeles dårlig etter alle komplikasjonene som kom i forhold til fødsel og tiden etter fødsel. Hadde en god samtale med jm om det når jeg kom inn på føden med nr 2 så fikk da en kjempe fin opplevelse :) skulle gjerne fødet hjemme men pga jeg går på blodfortynnende så får jeg ikke lov å føde hjemme, bruke vann som smertelindring eller føde i vann så det er litt trist men men :)
 
Ahus. Har hatt to naturlige fødsler uten smertelindring, så denne gangen skal jeg f... meg ha masse god smertelindring. Men fra "oi, noe er på gang" til "å herreguud så nydelig" går det bare noen raske timer, og jm har sagt begge gangene at det ikke er noe vits.. Men drømmen er en epidural [emoji23]
Med minstemor taklet jeg fødselen mye bedre enn med første. Jeg fant urkvinnen og lukket meg inne i meg selv gjennom fødselen. Var en fantastisk opplevelse.
Glemmer aldri følelsen da smertene opphører når babyen er ute av fødselskanalen. Helt fantastisk!
 
Back
Topp