Hvorfor gjennomgår du assistert befruktning?

mamoria

Flørter med forumet
Assistert-jentene
Litt nysgjerrig på dette, for virker som det er mange ulike grunner!

Selv gjør jeg det fordi jeg er singel. :happy119 Var i kontakt med Stork først, som foreslo vanlig inseminering, men fikk tips om å kontakte flere klinikker fordi de kan ha litt ulik tilnærming. Maigaard foreslo med en gang IVF, aller mest på grunn av alder (38), og litt fordi jeg hadde en livmorsbetennelse m/ sykehusinnleggelse i begynnelsen av tjueårene, som kan ha litt å si (selv om ikke påvist noen "skader"). Argumentet om alder veide tungt for meg, da det var dumt å kaste bort tid og penger - og fordi sjansen er større ved IVF.
 
Får ikke barn på egenhånd [emoji35] Har uforklarlig barnløshet, så ingen opplagt grunn utover at hjemmeprøving ikke gir resultater.
 
Uforklarlig barnløs.

Alt skal være i tipp topp orden ;-) men de fant litt endometriose, men de vil ikke si at det var problemet.
 
PCOS (anovulasjon) og høy AMH
 
Nedsatt sædkvalitet hos mannen!
 
Litt nysgjerrig på dette, for virker som det er mange ulike grunner!

Selv gjør jeg det fordi jeg er singel. :happy119 Var i kontakt med Stork først, som foreslo vanlig inseminering, men fikk tips om å kontakte flere klinikker fordi de kan ha litt ulik tilnærming. Maigaard foreslo med en gang IVF, aller mest på grunn av alder (38), og litt fordi jeg hadde en livmorsbetennelse m/ sykehusinnleggelse i begynnelsen av tjueårene, som kan ha litt å si (selv om ikke påvist noen "skader"). Argumentet om alder veide tungt for meg, da det var dumt å kaste bort tid og penger - og fordi sjansen er større ved IVF.


Nedsatt sædkvalitet og endometriose startet det med. Man fant ut etterhvert også at jeg hadde svært dårlig eggkvalitet sfa endometriosen. Endte med hjelp i utlandet, ettersom behandlingen ikke tilbys i Norge
 
Pco
 
Uforklarlig barnløs. 24 år og alt skal visst være perfekt. Så det er jo ikke noe frustrerende i det hele tatt :p
 
Har pcos, så må ta hormoner for å få el. Det funker derimot dårlig.. får ikke alltid el og jeg reagerer dårlig på hormonene...
 
Endometriose og tette eggledere hos meg, og litt dårlige svømmere hos mannen.
 
Få svømmere hos mannen, kommer ikke frem til egget på egenhånd (prøvde i 5 år før ICSI, selv om barn nr.1 satt på første forsøk, og det er samme mannen :p )
 
Endometriose.
 
Omfattende endometriose. Lav amh som følge av det, og eggledere som ikke fungerer. Heldigvis god eggkvalitet.
 
Lav AMH - 4
 
Back
Topp