Hvorfor gjennomgår du assistert befruktning?

Står vel noe sånn som uspesifisert kvinnelig infertilitet i journalen vår. Men i praksis er det vel dårlig eggkvalitet pga PCO.
Har fått et barn ved hjelp av IVF. Jobber nå med søskenforsøk. Veien til søsken med assistert befruktning viser seg å være lengre enn veien til førstemann. Har også vært gravid en gang på egen hånd, mistet da i uke 13 (samme mann).
 
Ingen diagnose på noen av oss, kun langdryg prøvetid..
Viste seg jo at det likevel var mulig å få det til på egenhånd, et mirakel føles det som <3
 

Kan jeg spørre hvor du behandles og hva FSH/LH ligger på?

Jeg har AMH på 6 og nettopp fått vite at jeg egentlig ikke har rett på IVF offentlig! Får kun ett forsøk. Ble fortalt at jeg snart gikk tom for egg.. [emoji17]

Har spurt etter de andre verdiene mine og ikke fått svar enda!
 

Kan jeg spørre hvor du behandles og hva FSH/LH ligger på?

Jeg har AMH på 6 og nettopp fått vite at jeg egentlig ikke har rett på IVF offentlig! Får kun ett forsøk. Ble fortalt at jeg snart gikk tom for egg.. [emoji17]

Har spurt etter de andre verdiene mine og ikke fått svar enda!
 
Kan jeg spørre hvor du behandles og hva FSH/LH ligger på?

Jeg har AMH på 6 og nettopp fått vite at jeg egentlig ikke har rett på IVF offentlig! Får kun ett forsøk. Ble fortalt at jeg snart gikk tom for egg.. [emoji17]

Har spurt etter de andre verdiene mine og ikke fått svar enda!
Jeg er 28 uker på vei og hadde IVF gjennom riksen. De målene husker jeg ikke hva var på, men alt bortsett fra amh var helt normalt. Jeg fikk faktisk beskjed etter utredning at det ikke var noe behandling for meg, kun eggdonor. Så skulle gyn snakke med kollegaer før endelig svar og da ble det bestemt at det skulle sendes henvisning til riksen:) Der fikk jeg beskjed om at lav amh ikke trengte å være en grunn til hvorfor vi ikke fikk det til. Ble satt på lang protokoll og gravid på første forsøk, med 4 egg på frys:)
 
Litt nysgjerrig på dette, for virker som det er mange ulike grunner!

Selv gjør jeg det fordi jeg er singel. :happy119 Var i kontakt med Stork først, som foreslo vanlig inseminering, men fikk tips om å kontakte flere klinikker fordi de kan ha litt ulik tilnærming. Maigaard foreslo med en gang IVF, aller mest på grunn av alder (38), og litt fordi jeg hadde en livmorsbetennelse m/ sykehusinnleggelse i begynnelsen av tjueårene, som kan ha litt å si (selv om ikke påvist noen "skader"). Argumentet om alder veide tungt for meg, da det var dumt å kaste bort tid og penger - og fordi sjansen er større ved IVF.

Jeg gjør det av samme grunn som deg :)
 
Kan jeg spørre hvor du behandles og hva FSH/LH ligger på?

Jeg har AMH på 6 og nettopp fått vite at jeg egentlig ikke har rett på IVF offentlig! Får kun ett forsøk. Ble fortalt at jeg snart gikk tom for egg.. [emoji17]

Har spurt etter de andre verdiene mine og ikke fått svar enda!

Å ... hvilket sykehus tilhører du?[emoji848]
Jeg går offentlig og de har aldri sagt det til meg .... nå skal jeg snart igang med nytt forsøk etter 2 avbrutte så de har ikke gitt meg opp enda [emoji6]

LH husker jeg ikke men FSH er på 8 eller 9
 
Å ... hvilket sykehus tilhører du?[emoji848]
Jeg går offentlig og de har aldri sagt det til meg .... nå skal jeg snart igang med nytt forsøk etter 2 avbrutte så de har ikke gitt meg opp enda [emoji6]

LH husker jeg ikke men FSH er på 8 eller 9

Porsgrunn! Jeg tipper det er FSH som da kanskje er veldig høy, har spurt om svar! Har helt vondt i magen...[emoji17]
 
Jeg er 28 uker på vei og hadde IVF gjennom riksen. De målene husker jeg ikke hva var på, men alt bortsett fra amh var helt normalt. Jeg fikk faktisk beskjed etter utredning at det ikke var noe behandling for meg, kun eggdonor. Så skulle gyn snakke med kollegaer før endelig svar og da ble det bestemt at det skulle sendes henvisning til riksen:) Der fikk jeg beskjed om at lav amh ikke trengte å være en grunn til hvorfor vi ikke fikk det til. Ble satt på lang protokoll og gravid på første forsøk, med 4 egg på frys:)

Så godt å høre at noen har lykkes[emoji177]Jeg tipper det er den FSH verdien som ødelegger for meg jeg da[emoji17] gruer meg nesten til å få svar på den.. For AMH har gitt meg håp!
 
Porsgrunn! Jeg tipper det er FSH som da kanskje er veldig høy, har spurt om svar! Har helt vondt i magen...[emoji17]

Det forstår jeg [emoji20] huff... jeg vurderer eggdonasjon om det ikke går på disse 3 forsøkene offentlig...
 
Jeg har lav AMH og høy FSH. har hatt 3 mislykkede forsøk gjennom det offentlige. Nå er vi i gang med eggdonasjon, men det viser seg å ikke være så enkelt det heller...
 
Vi søkte hjelp pga manglende ejakulat hos mannen (ikke hørt om noen andre som har det problemet, og legene klør seg i hodet, men som med de fleste med mannlige problemer uteblir den grundige utredningen). Løsningen ble biopsi og aspirasjon fra testikkel. Heldigvis fant de noen ytterst få celler, som har resultert i en gutt på 6, og tvillinger på vei. Jeg har også underveis fått tilbakemeldinger på at jeg nok har litt pcos..
 
pga vi begge foreldrene er bærere av en alvorlig sykdom, fare for å få sykt barn
 
PCOS og aldri vært gravid tross 1,5 år prøving.
 
Fjernet egglederene, alt bra ellers :happy:
 
Back
Topp