IVF karusellen fortsetter i jakten på søsken!

Lederne har ikke krav til å vite noe om hva vi holder på med, det er fullt og holdent opp til en selv.
Jeg valgte å være åpen om det da jeg har en veldig grei kvinnelig sjef på min egen alder. Da ble det litt enklere. Hadde det vært en av de andre lederne her som var min sjef hadde jeg ikke sagt noe. Så det er nok veldig person avhengig ja.
Om du ikke føler du kan si noe om situasjonen, så ville jeg ikke sagt noe heller. Jeg hadde heller ikke sagt noe i din situasjon, tror jeg. Blir litt annerledes når en er helt ny i jobben.

Vurderte selv å ta ut ferie nå, men velger å spare de dagene å heller ta ut SM.
Kommer til å ta ut dagen for uttak, og evt. dagene etterpå og frem til innsett alt etter hvor lenge de dyrker. Det store spørsmålet er om jeg skal be om SM i rugeperioden......Har noen svært hektiske dager på jobb i ukene etter innsett, hvor jeg vet at det vil bli krevd mye av meg, også utover hva som faktisk er mine arbeidsoppgaver. Har ikke helt bestemt meg enda, men har allerede varslet jobben om at jeg nok gjerne blir borte. Så da er de ihvertfall klar over dette og kan tilrettelegge

Så kjekt å ha den fleksibiliteten til å kunne velge SM eller ferie og kanskje til og med SM i rugetiden!
Jeg er så splittet på det der for jeg har det veldig fint på jobben, men jeg har jobbet (og stresset) hver gang, og jeg blir jo liksom ikke varig gravid da... Mon tro om det har noe for seg å ta det litt ekstra rolig?
På den annen side blir jeg litt kokko i mitt eget selskap, så er ikke bra det heller :p
Og et tredje poeng er kvaliteten på den jobben jeg faktisk gjør i rugetide, ikke alltid så fokusert da nei :p
Det fine denne gangen er at ferien kommer ganske fort etter innsett uansett :) Vi har tidlig ferie i år, så litt fri blir det ;)

Herregud, du begynner på sprøyter I MORGEN du!!! :D
Jeg heier på deg, så inderlig! :D
 
Hehe, fininger [emoji4] håper nyheten ble vel tatt imot [emoji4]

Hehe! Ja utrolig nok ble sjefen veldig glad på våre vegne. Han er ikke akkurat kjent for å være spes hyggelig, så jeg pustet lettet ut [emoji6]
 
Hehe! Ja utrolig nok ble sjefen veldig glad på våre vegne. Han er ikke akkurat kjent for å være spes hyggelig, så jeg pustet lettet ut [emoji6]

Så bra :) Litt slitsomt med slike personer, så godt når det ordner seg :happy:
 
Klør meg litt i hodet her jeg sitter nå, like før jeg skal ta første sprøyte. Er det i orden å bruke gjenværende sprøyte (penn) med gonal-f fra forsøket mitt i januar? Har ca 4-5 dagsdoser igjen og tenkte å bruke opp dette.
Har vært oppbevart i kjøleskap hele tiden.
Har ikke tenkt noe over dette før nå. Hvordan er egentlig holdbarheten når sprøyten allerede er blitt tatt i bruk?? [emoji50] finner kun info vedr. holdbarhet når sprøyten er blitt oppbevart i romtemperatur [emoji15]
 
Klør meg litt i hodet her jeg sitter nå, like før jeg skal ta første sprøyte. Er det i orden å bruke gjenværende sprøyte (penn) med gonal-f fra forsøket mitt i januar? Har ca 4-5 dagsdoser igjen og tenkte å bruke opp dette.
Har vært oppbevart i kjøleskap hele tiden.
Har ikke tenkt noe over dette før nå. Hvordan er egentlig holdbarheten når sprøyten allerede er blitt tatt i bruk?? [emoji50] finner kun info vedr. holdbarhet når sprøyten er blitt oppbevart i romtemperatur [emoji15]
Etter åpning/anbrudd: Preparatet kan oppbevares ved høyst 25°C i maks. 28 dager.

Tatt herfra: https://www.felleskatalogen.no/m/medisin/gonal-f-merck-serono-559721.

[emoji4]
 
Klør meg litt i hodet her jeg sitter nå, like før jeg skal ta første sprøyte. Er det i orden å bruke gjenværende sprøyte (penn) med gonal-f fra forsøket mitt i januar? Har ca 4-5 dagsdoser igjen og tenkte å bruke opp dette.
Har vært oppbevart i kjøleskap hele tiden.
Har ikke tenkt noe over dette før nå. Hvordan er egentlig holdbarheten når sprøyten allerede er blitt tatt i bruk?? [emoji50] finner kun info vedr. holdbarhet når sprøyten er blitt oppbevart i romtemperatur [emoji15]
Fant dette på felleskatalogen:
8bfd25cd9a70f616c2f8afa1449c6233.jpg


Så den må nok kastes 28 dager etter den er åpnet.
 
Jeg ble bare litt usikker når det stod ved 28 grader. Pennen har jo vært i kjøleskapet hele tiden. Men jeg tar en ny enn nå, og så dobbeltsjekker jeg med sykepleier i morgen [emoji5]
 
Uansett tusen takk for raskt svar damer [emoji4]
Shit, tenk om jeg hadde kjørt på å tatt den gamle pennen og det absolutt ikke må gjøres [emoji32]
 
Uansett tusen takk for raskt svar damer [emoji4]
Shit, tenk om jeg hadde kjørt på å tatt den gamle pennen og det absolutt ikke må gjøres [emoji32]

Godt du tok en ny :happy119
Damene over her har rett, og den må kastes, evt. leveres på apoteket for destruksjon.

Men viktigste er, nå er du i gang!!! :gen014
 
Jeg ble bare litt usikker når det stod ved 28 grader. Pennen har jo vært i kjøleskapet hele tiden. Men jeg tar en ny enn nå, og så dobbeltsjekker jeg med sykepleier i morgen [emoji5]

Det skal ikke legges i kjøleskap etter det er åpnet... høyst 25 grader betyr romtemp. Dersom du legger medikamenter i kjøleskap som skal oppbevares i romtemp så garanterer ikke produsenten for virkningen/medikamentet kan krystalliseres/endre virkning....
 
Det skal ikke legges i kjøleskap etter det er åpnet... høyst 25 grader betyr romtemp. Dersom du legger medikamenter i kjøleskap som skal oppbevares i romtemp så garanterer ikke produsenten for virkningen/medikamentet kan krystalliseres/endre virkning....

What???? Den lå i kjøleskapet hele tiden under det første forsøket mitt [emoji15]
Fikk beskjed av farmasøyt at den måtte oppbevares slik hele tiden.....faaaan altså.
 
Godt du tok en ny :happy119
Damene over her har rett, og den må kastes, evt. leveres på apoteket for destruksjon.

Men viktigste er, nå er du i gang!!! :gen014
Ja godt å ha damene her inne [emoji7]
Helt sprøtt å være i gang igjen!! [emoji32]
 
What???? Den lå i kjøleskapet hele tiden under det første forsøket mitt [emoji15]
Fikk beskjed av farmasøyt at den måtte oppbevares slik hele tiden.....faaaan altså.

Så nå at den KAN også oppbevares i kjøleskap så da er det ikke noe stress:) anbrutt, i romtemp, maks 25grader i 28 dager. Men står faktisk ikke noe om anbrutt i kjøleskap...men jeg tviler på at du kan bruke den fra januar nå:(
 
Så nå at den KAN også oppbevares i kjøleskap så da er det ikke noe stress:) anbrutt, i romtemp, maks 25grader i 28 dager. Men står faktisk ikke noe om anbrutt i kjøleskap...men jeg tviler på at du kan bruke den fra januar nå:(
Ja ble også veldig usikker vedr. oppbevaring i kjøleskap etter anbrutt. Står liksom ikke noe helt spesifikk. Men kan uansett oppbevare den i nattbords skuffen, da er jeg sikker på at alt er ok [emoji4]

Gud altså, hva skulle jeg ha gjort uten dere fantastiske kvinner her inne [emoji1][emoji8]
 
Så nå at den KAN også oppbevares i kjøleskap så da er det ikke noe stress:) anbrutt, i romtemp, maks 25grader i 28 dager. Men står faktisk ikke noe om anbrutt i kjøleskap...men jeg tviler på at du kan bruke den fra januar nå:(
Den fra januar kan ikke brukes[emoji53] Fikk beskjed på apoteket at holdbarhet etter åpning gjaldt uavhengig av oppbevaring[emoji4]
 
Den fra januar kan ikke brukes[emoji53] Fikk beskjed på apoteket at holdbarhet etter åpning gjaldt uavhengig av oppbevaring[emoji4]
Blæh, så kjipt. 700ie som går tapt. Menmen, ikke noe å gjøre med det. Får shoppe mer medisiner i helga. Godt jeg nettopp fikk lønn [emoji23][emoji23]
Takk for info [emoji108]
 
Blæh, så kjipt. 700ie som går tapt. Menmen, ikke noe å gjøre med det. Får shoppe mer medisiner i helga. Godt jeg nettopp fikk lønn [emoji23][emoji23]
Takk for info [emoji108]
Kanskje du går over egenandelen nå og får igjen etterhvert?[emoji11] Men ja, utrolig kjedelig når man ikke får brukt så dyre medisiner [emoji13]
 
Kanskje du går over egenandelen nå og får igjen etterhvert?[emoji11] Men ja, utrolig kjedelig når man ikke får brukt så dyre medisiner [emoji13]
Går over egenandelen nå ja, så får heldigvis igjen alt vi legger ut nå [emoji5]
 
Andre sprøytedag i dag, og hallo dundrende hodepine...du er IKKE velkommen :shifty:
 
Andre sprøytedag i dag, og hallo dundrende hodepine...du er IKKE velkommen :shifty:

Usjda :wtf:
Håper det er tilfeldig og at den forsvinner igjen like fort som den kom <3
 
Back
Topp