Skravletråd april

No shit jeg var rett og slett paff etter gård dagens reaksjoner:p

Det forsatte når pappa kom hjem. Herjet og skravlete reiv og sleit i ting. Så dro vi til bestemor og oppførte seg som en engel igjen )*ler (*


Nå kom han hjem etter åpen barnehage og oppført seg bra. Men ville rett i sengs og sove

Så flink han er til å ville legge seg selv[emoji2]
Ingen av mine har noensinne lagt seg frivillig tror jeg[emoji23]
 
Inspirert av dere vil jeg begynne på et strikkeprosjekt. Finne ut hvem som trenger noe. Har er pannebånd på pinnene da, men det er ferdig neste gang jeg setter meg ned med det.

Misunner dere som får til denne strikkingen![emoji1]
 
Misunner dere som får til denne strikkingen![emoji1]

Jeg bestemte meg for å lære meg (kunne noe engang da jeg var lita men glemt alt) da jeg ble gravid med eldste. Liker det :)
 
Hvilken type har han fått? Guttungen skal få bunad til konfirmasjonen sin.
For han er vel ferdig vokst ut til da i den farta han vokser og viss man ser på hvor vi foreldrene var på den tiden


Men må finne ut hvilken gubben skal ha:/

Min mann har sunnmørsbunad. Men det anbefales IKKE å gi bunad til konfirmantgutter, da må du i så fall regne med at det er en "konfirmantbunad" også må han ha ny senere, for det finnes vel nesten ikke en eneste 15 år gamel gutt som har den skulderbreddenhan ender md. Ti år senere er den minst 1,5 gang så bred og det er ikke helt gjennomførbart i forhold til binad, så tidligst 20 bør de få voksnebunad.
 
Min mann har sunnmørsbunad. Men det anbefales IKKE å gi bunad til konfirmantgutter, da må du i så fall regne med at det er en "konfirmantbunad" også må han ha ny senere, for det finnes vel nesten ikke en eneste 15 år gamel gutt som har den skulderbreddenhan ender md. Ti år senere er den minst 1,5 gang så bred og det er ikke helt gjennomførbart i forhold til binad, så tidligst 20 bør de få voksnebunad.
Så ikke bunad før alder av 25 år ca?
Gmå finne ut hvor gubben var i utviklingen da. For jeg hvet han var 187 da han sto som konfirmant ....

Hvorfor valgte du den bunaden til han? Kommer han der i fra?

Gubben er er fra hedemarken men oppvokst i vestfold....

Hvet ikke om jeg skal la gutta bare få velge hvilken de vil ha eller om jeg skal gå tradisjonelle veien og velge den hvor de er fra !
 
Betalte vel 6000 for stoffet, rundt 12000 eller sånn til sydama. Inkl knapper. Også fikk han en del sølv av andre da som jeg hadde tipset, ;-)
Stemora til mannen er sydame. Så så mye arbeidspenger tror jeg ikke vi hadde måtte betale. Men min synes ikke det er kult nok:shifty:
 
Var å velge mønster da

Hadde en plan om mariusgenser til eldste, mellomste har fått tunika og yngste heldress. Som hun var for stor til da den var ferdig. Kjipt.

Vet ikke om han vil ha den da. Kanskje en kjekkasgenser, det strikket jeg da han var et par år. En god og lettstrikket genser. Hmm. (pickles er utsolgt for den mørkeblå da. Desverre)

Må finne ut av det


Jeg strikker seeeeent da.
Altfor mange fine valg [emoji23][emoji7]
 
Back
Topp