Vekta nå?

35+2 og +12 kg! Ser ut som jeg går jevnt opp 0,5 kg i uka fortsatt :p snart i mål!
 
35+5: opp 12 kg...
 
Huff vekta mi skyter i været nå! Har til nå gått opp 15 - 16 kg! Siste 2 -3 ukene har jeg gått opp 2,5 kg! Syns det er mye! Er 34+6 i dag. Håper ikke det går like mye oppover de siste ukene, da blir lillegutt i magen ikke så liten lenger og det bekymrer meg :/
 
Huff vekta mi skyter i været nå! Har til nå gått opp 15 - 16 kg! Siste 2 -3 ukene har jeg gått opp 2,5 kg! Syns det er mye! Er 34+6 i dag. Håper ikke det går like mye oppover de siste ukene, da blir lillegutt i magen ikke så liten lenger og det bekymrer meg :/

Det kan jo hende at det er vann som er årsaken til vektøkningen, og ikke babyen?
 
Det kan jo hende at det er vann som er årsaken til vektøkningen, og ikke babyen?

Har fått mer vann i kroppen, ser det på føttene, hender og i ansiktet, men syns kiloene ramler litt vel fort på kroppen for det :/ ikke vært så flink den siste uka med kostholdet heller så får skjerpe meg :/ i tillegg er jeg ikke i like mye aktivitet, er så ille trøtt å sliten og sovner på sofaen hver dag.. ikke vært sann før nå :/ håpe ikke lillegutt lider av det i hvertfall :/
 
Jeg har gått opp 3,5-4kg nå, kommer an på om jeg har fått tisse på natta. I natt måtte jeg ikke opp for å tisse, og ansiktet mitt er skikkelig hovent, samme med føttene og hendene! Håper det ikke kommer så mye mer vann nå! Ser jo ikke ut :p
 
Har fått mer vann i kroppen, ser det på føttene, hender og i ansiktet, men syns kiloene ramler litt vel fort på kroppen for det :/ ikke vært så flink den siste uka med kostholdet heller så får skjerpe meg :/ i tillegg er jeg ikke i like mye aktivitet, er så ille trøtt å sliten og sovner på sofaen hver dag.. ikke vært sann før nå :/ håpe ikke lillegutt lider av det i hvertfall :/

Lillegutt lider nok ikke i det hele tatt :) og en rolig uke vil ikke påvirke vekta nevneverdig, iallefall ikke fettøkning. Husk at du må få i deg 7000 kcal mer enn du trenger i løpet av en uke for å gå opp 1 kg fett :) så det meste er nok bare vann, og litt fett hos lillegutt - som han SKAL ha for å være klar til fødsel! Ikke bekymre deg for vekta og størrelsen på lillegutt, alt er nok i skjønneste orden ❤️
 
Huff vekta mi skyter i været nå! Har til nå gått opp 15 - 16 kg! Siste 2 -3 ukene har jeg gått opp 2,5 kg! Syns det er mye! Er 34+6 i dag. Håper ikke det går like mye oppover de siste ukene, da blir lillegutt i magen ikke så liten lenger og det bekymrer meg :/
Ikke bekymre deg - er nok vann i tillegg til babyen! Helt normalt! De fleste jeg kjenner går opp 20 kg, noen 30! De alle ser flotte ut etterpå! ;)
Er lov å slappe av og faktisk fokusere på å gro barn - er en stor jobb kroppen din gjør!
Regner selv med å gå opp ca 20 som med de første 2, og vet også at jeg går av meg det igjen etterpå med amming og aktivitet:)
 
Lillegutt lider nok ikke i det hele tatt :) og en rolig uke vil ikke påvirke vekta nevneverdig, iallefall ikke fettøkning. Husk at du må få i deg 7000 kcal mer enn du trenger i løpet av en uke for å gå opp 1 kg fett :) så det meste er nok bare vann, og litt fett hos lillegutt - som han SKAL ha for å være klar til fødsel! Ikke bekymre deg for vekta og størrelsen på lillegutt, alt er nok i skjønneste orden ❤️

Takk for betryggende ord! ❤ Man tenker seg jo gal innimellom! :/
 
Huff vekta mi skyter i været nå! Har til nå gått opp 15 - 16 kg! Siste 2 -3 ukene har jeg gått opp 2,5 kg! Syns det er mye! Er 34+6 i dag. Håper ikke det går like mye oppover de siste ukene, da blir lillegutt i magen ikke så liten lenger og det bekymrer meg :/
Jeg gikk opp over 20kg med første, men babyen veide bare 3.4kg. Gikk opp 10kg vann de siste ukene. Følte meg som en oppblåst ballong, men de kiloene rant (bokstavelig talt) ganske fort av meg igjen. ;)
 
Nå syns jeg vi skal kose oss siste tida før fødsel, altså ikke ta helt av med snop liksom, men la oss ikke gå og bekymre oss for vekta :)
Jeg prøver fortvilt å ikke kose meg for mye, for da blir det så altfor mye snop og det legger seg på hoftene så gravidebuksene blir for trange. :p bekymrer meg ikke, men må forsøke å ha en anelse selvkontroll for sist gikk jeg opp 10kg de siste 4 ukene og det vil jeg helst unngå denne gangen. Synes det holder med de 15 jeg allerede er oppe i, ender sikkert på 20kg+ men det får være nok. ;)
 
Etter en uke med sengeliggende feber tilstand veier jeg nå 3 kg mindre enn jeg veide for 2 uker siden. Skulle jo sikkert heller gått opp i vekt siden sist isteden.. men men. Mini har det vel uansett fint håper jeg.
 
Etter en uke med sengeliggende feber tilstand veier jeg nå 3 kg mindre enn jeg veide for 2 uker siden. Skulle jo sikkert heller gått opp i vekt siden sist isteden.. men men. Mini har det vel uansett fint håper jeg.

Jeg ble og sengeliggende med uvi og omgangssyken samtidig og gikk ned i vekt... Men kg kom fort tilbake så snart jeg ble frisk igjen. Tror nok det går bra med mini :)
 
35 + 1 opp 18kg!! Huff! Håper det stabiliserer seg litt nå på slutten!:p
 
Huff vekta mi skyter i været nå! Har til nå gått opp 15 - 16 kg! Siste 2 -3 ukene har jeg gått opp 2,5 kg! Syns det er mye! Er 34+6 i dag. Håper ikke det går like mye oppover de siste ukene, da blir lillegutt i magen ikke så liten lenger og det bekymrer meg :/
Det går helt fint! Jeg var opp 27 kg med første, babyen var 3070gr da hun kom ut uke 39 :) Mye vann ja, men det er lov å legge på seg uansett og så kan en heller ta det av igjen etter fødsel enten gjennom amming, eller kanskje en må til med trening og kosthold etterhvert. Drit i vekta og kos deg den siste tiden :)
 
Back
Topp