Strikke/hekletråd

Da har jeg strikket et par enkle votter av restegarn til 2åringen:)
ImageUploadedByBV Forum1418314091.200200.jpg
 
Tar gjerne imot oppskrift på små selbuvotter og enkle babytøfler :)

Her er oppskriftene jeg har brukt:
https://carinekaurin.wordpress.com/2013/08/28/mini-selbuvotter-til-baby/
http://strikkogtoys.blogspot.no/2013/02/babysokk-trinn-for-trinn-illustrert.html

Selbuvottene strikka jeg for første gang nå. De var superenkle, gikk veldig fort og jeg synes de ble kjempefine. Sokkene/tøflene har jeg strikka flere ganger i gave til venninner som har fått baby, de har jeg fått tilbakemeldinger på at er veldig gode og mye brukt. De også er kjappe og enkle å strikke. :)
 
Takker så mye for oppskriftene! Begge skal absolutt prøves!
Nå må jeg bare få ferdig et babypledd jeg holder på med, som jeg begynte på til min søsters tredje baby før jeg fant ut at jeg selv var gravid!
 
Har noen av dere strikket babyteppe på litt tykke pinner? Pinne nr 5-6? Fant en herlig garn i alpakka, men er litt usikker på om det blir for grovt til babybruk? Tenkte bare rillestrikk, starte i et hjørne og øke til det blir passe stort.
 
uglevotter.jpg

Jeg har strikket slike tidligere med snor på, så blir nok å lage et par til min også :)
Også har jeg et ferdigstrikket morsigne-teppe, men har enda ikke festet trådene :p Da strikket jeg med tynt garn på store pinner, og strikket diagonalt :)
 
Ferdig med jakke og lue til tvilling 1 og har begynt på samme sett til tvilling 2:
ImageUploadedByBV Forum1424719040.115113.jpg

Strikket i prematurstørrelse (44) da det er tenkt som hentesett. Skal sy bukser til.
 
Dere er SÅ flinke!! Jeg har ikke tålmodighet til å strikke og sånt, er en ganske rastløs person, kanskje jeg bør endre på det :-O men vet at både farmor og mammaen min holder på å strikke til den lille!
 
Dette vognteppet har jeg begynt på :)
Jeg har begynt på akkurat samme teppe. Merker at det er en liten utfordring for jeg har så å si bare strikket sokker tidligere, men er nå ferdig med 2 ruter. Har hatt litt utfordring med å lese oppskriften siden det er en dårlig kopi fra et hjemmet blad fra 1995 :p
 
Jeg har begynt på akkurat samme teppe. Merker at det er en liten utfordring for jeg har så å si bare strikket sokker tidligere, men er nå ferdig med 2 ruter. Har hatt litt utfordring med å lese oppskriften siden det er en dårlig kopi fra et hjemmet blad fra 1995 :p
Har du oppskriften!?? Det har ikke jeg nemlig :p Deler du? :)
 
Venter bare på å vite kjønn, slik at jeg får satt i gang et strikkeprosjekt. *klørifingrene*
 
Ble akkurat ferdig med denne, fra boka "strikk smått". Må sy sammen armene, da..

Lurer på om det blir rosa eller blå knapper :)
 

Vedlegg

  • 20150224_230434.jpg
    20150224_230434.jpg
    847,1 KB · Visninger: 43
Back
Topp