ZzzZZz

mammas_elskling

Forelsket i forumet
TRÖÖÖÖTT! Birk ha börjat vakna oftare på nätterna. Vi har varit ganska bortskämda med att han sover 22:30-08:00 i sträck enda sen han var 1 månad gammal. Men nu när han är 4,5 månad och 10 kg så tror jag inte min mat räcker till. Nu vaknar han efter 3h 2 ggr per natt och vill ha begge pupper sen somnar han om direkt. Ska prova välling och gröt och se om han blir mättare. Vet att amma 2ggr per natt är helt normalt men jag blir som en ilskenzoombi om ja inte får iaf 5h sammanhängande sömn.

Skjønner at det er stor overgang =)
Men det kan jo rett og slett hende at han øker?
Om han har lagt på seg bra, synes jeg egentlig det er et godt tegn på at du har godt med mat =)
Det er veldig forskjellig hvordan man tolker hyppigere amming. Det kan være behov for mer mat, og det kan være øking =)

hehehe, ja du HAR vært bortskjemt :p Her er det minimum 3 amminger per natt :eek: Har ikke sovet mer enn 2 timer sammenhengende i over 2 uker :confused: Jeg føler jeg går rundt i svimle, med konstant hodepine og null tålmodighet for sutring eller mas :( Det er ikke lett nei! Jeg venter spent på at hun skal sove mer enn 3-4 timer etter at hun har fått velling, men det gjør hun ikke enda. Så om jeg vil sove 3-4 timer i strekk må jeg gå og legge med samtidig med henne kl 20 o_O :p :eek:

Jeg ville også sett det litt an noen uker først:-)
Det gikk over hos meg når jeg trodde jeg ikke hadde nok melk:-)

...jeg tror muligens at siden han er så stor kan det hende at han har behov for litt ekstra mat på kvelden tidligere enn 6 måneder ;) Men kanskje du kan spørre helsesøster hva hun tror? Det kan jo være øking, holdt på i ukesvis her med økinga, men til ingen nytte. Så sov hun godt i tre uker og begynte påan igjen med oppvåkning hver 2.time hele natta, DA ga jeg opp fullamming til 6 måneder og jobber nå med tilvenning på mat!

Når han er såpass stor som 10 kg vil jeg tro at han trenger noe mer enn morsmelk ja.

Tror også at han trenger noe grøt i tillegg til mm, stor og flott gutt:)

Måtte begynne med grøt her i huset også for litt siden. Han la så lite på seg til tross for amming annenhver time døgnet rundt :eek: Han var fortsatt rett under 7 kg ved 5 mnd. HS anbefalte til og med grøt 2 ganger om dagen når vi var kommet godt i gang, så jeg hadde sjekket med HS om jeg var deg :)
Venter i spenning på om nettene blir roligere fremover. Han har fått grøt ca en time før leggetid de siste 4 dagene, og sov til 4:30 første natta før det ble amming for alle penga etterpå, til 2:30 dagen etter og rett over ett i går natt, så er spent på hva denne natten bringer.. Hadde vært deilig med litt god sammenhengende søvn!! Har ikke sovet mer enn drøye 3 timer sammenhengende siden før jul tror jeg.. :eek:

Back
Topp