ZYRTEC?!?!?!?!?

Mayb31

Elsker forumet
Noen som vet om man kan ta zyrtec mot kvalme når man er gravid?
Har ikke tenkt å ta dette,men det var en person som sa til meg at det var det gravide brukte for å stoppe kvalmen, da jeg ikke hadde hørt om dette så spør jeg her.
(Ble litt "brann" på generell av dette spmet skjønner dere!

Man skal ihvertfall IKKE ta zyrtec som gravid!!!

her for du utdrag fra felleskatalogen:

Graviditet/Amming: Overgang i placenta: Liten eller ingen erfaring med bruk hos gravide. Fordelen ved bruk av preparatet under svangerskap bør vurderes i forhold til mulig risiko. Overgang i morsmelk: Cetirizin utskilles i morsmelk og preparatet bør derfor ikke anvendes av ammende kvinner.

Nei. Jeg er allergisk og får ikke lov til å bruke zyrtec. Helt skal jeg klare meg uten noen form, men legen sa at om det ble ille er det en gammel type man kan bruke. Sånn man blir trøtt av. Så det har blitt noen tette dager for meg. Men heller det enn å skade småen i magen.

det sies at man kan ta antihistaminer mot kvalme. Zyrtec er antihistamin, men det er også postafen som faktisk er anbefalt og bruke mot svangerskapskvalme. Postafen er eneste legen min har sagt er greit å ta! :)

ORIGINAL: bondekone

Nie skal ikke bruke zyrtec jeg fikk ut skrivi noe som hetter Polarmin for alergien min

hmm, alle andre jeg kjenner har fått beskjed om at det ikke finnes allergitabletter man kan ta som gravid![&:]

okej... er trekant på postafen også! som jeg tok mot kvalmen!

Man kan ta de gode gamle. Dette er fordi disse er utprøvd. Jeg tar polaramin nå etter jeg ble gravid. Det er trekant på de, men det er fordi man kan bli trøtt.Jeg tar kun om kvelden og de hjelper også mot kvalme!!!!
Grunnen til at man ikke skal ta de nye er at man vet for lite om virkningene enda.Det har min lege som er spesialist på området fortalt meg[:D]
Viktigste er at man ikke bare tar noe uten å prate med legen sin tror jeg[;)]

Hjelper godt på meg også[:D]
Klem

eg fik afipran mot kvalmen,det er reseptbelagt og ganske vanleg å gi ved slike tilfeller!!!
virka godt på meg med lisja,men ikkje denne gangen

You must log in or register to reply here.
Back
Topp