Zumba..

MissAugust

Gift med forumet
Er d noen av dere som har erfaring m zumba når dere har vært gravide..? Man blir oppfordra til å trene, men Blir d for mye hopping, vrikking etc..?
 
Jeg aner ikke. Lurer også litt på dette! Vet at man ikke bør gå så mye på ski, dersom man ikke har gjort det før sv.skapet, pga bekkenløsning. Lurer også på dette med svømming jeg, er det bra?

 


Lykkepjuska skrev:
Jeg aner ikke. Lurer også litt på dette! Vet at man ikke bør gå så mye på ski, dersom man ikke har gjort det før sv.skapet, pga bekkenløsning. Lurer også på dette med svømming jeg, er det bra?



Tror ikke hopping og vrikking osv er skadelig, dersom man er vant med det fra før. Det jeg har hørt er at man skal ikke plutselig begynne å trene når man blir gravid, dersom man ikke har vært vant med det fra før :)

Svømming er ihvertfall anbefalt for de som har bekkenløsning, da man bruker kroppen uten å belaste. Men har lest noe et sted om at man ikke skal være for mye i basseng pga bakterier eller noe sånt i første trimester? Men altså.. Syns det er mye hysteri ute å går! Kjenner mange som reiser til syden når de er gravide, og de har ikke latt være å bade ihvertfall ;)
 
Tror verken hopping spretting eller litt kontakt er så farlig. de er godt beskyttet der inne. Ble sagt tidligere at en ikke skal trene så hardt at en ble varm pga av at fosteret ikke klarer å regukere varmen. d er nå en myte som er oppklart i. De sier vel at en ikke skal ha for høy puls i treningen. Zumba blir en jo ikke utslitt av. men varm og svett. Men det står en del artikler om gravid og trening her inne. Jeg har iallefall tenkt å kjøre på med zumba.
Og til info fra en som har slitt meget med bekkenløsning i to tidligere graviditeter, så er svømming ikke å anbefale!!! Men bassengtrening er fint :D
 


MissAugust skrev:
Er d noen av dere som har erfaring m zumba når dere har vært gravide..? Man blir oppfordra til å trene, men Blir d for mye hopping, vrikking etc..?


Jeg har ikke erfaring med det, men hørte om instruktøren (på det treningssenteret jeg går på) som hadde zumba timen og da var hun høygravid, to-tre uker til hun hadde termin. Å hun kjørte virkelig timen alså:)
 
Jeg driver med poledansing og jeg er utrolig usikker på om jeg skal legge det på hylla allerede eller fortsette som før.
Jeg er avhengig av å danse, føler meg nesten deppa vist jeg går glipp av en time og neste uke er det kurs oppstart igjen.

En har jo selvfølgelig faren for å falle ned, men en har jo en fare for å falle når en er ute på glatten også da og jeg gjør jo alt jeg kan for å ikke fall ned....

ÅÅååå, er sånn i tvil. :S
 
Back
Topp