August16spire
Elsker forumet
Grøss,det høres helt forferdelig ut. Håper de får bukt med spredning og finner en kur

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari

Ja, det er helt forferdelig. Tenk at et lite barn kan skades så mye av et lite virus :OGrøss,det høres helt forferdelig ut. Håper de får bukt med spredning og finner en kur![]()
mygga eeeelsker meg, Så blir lite utesitting I sommer om det kommer hit.Sikker på det?Ja har smålig angst her å,for om en person kommer til Norge med viruset I seg og blir stukket av mygg overføres dette til mygga som videre kan smitte en ny personmygga eeeelsker meg, Så blir lite utesitting I sommer om det kommer hit.
Det er ikke myggen som blir smittet. DU blir smittet av en person med sikaviruset. Altså på samme måte som en influensa smitter. Så en repotasje om dette på vg tv. Er derfor dette kan/ er blitt en pandemi. KJEMPEskummeltSikker på det?
Trodde ikke myggen her fikk det uansett![]()

Det er ikke myggen som blir smittet. DU blir smittet av en person med sikaviruset. Altså på samme måte som en influensa smitter. Så en repotasje om dette på vg tv. Er derfor dette kan/ er blitt en pandemi. KJEMPEskummelt
Ferielysten forsvant ialefall helt.![]()
Men for å bli smittet av en person med dette viruset, må du bli smittet av sæd eller blod. Så det smittes (foreløpig som de vet) ikke som vanlig influensa. Jeg tror ikke det blir noe problem i Norge uansett, for de som ikke reiser..Ble plutselig VELDIG usikker og vill derfor ikkje påstå noe. Sorry
Håper virkelig detMen for å bli smittet av en person med dette viruset, må du bli smittet av sæd eller blod. Så det smittes (foreløpig som de vet) ikke som vanlig influensa. Jeg tror ikke det blir noe problem i Norge uansett, for de som ikke reiser..

Ja, det er skikkelig ekkelt!!Lurer på hvor all informasjonen kommer fra, har vært ute å reist og kun fulgt med på CNN...der har dem sagt at d er ETT tilfelle der personen mener å ha blitt smittet via sex (i Texas, USA)...dersom d er eneste tilfellet vil d vel ikke klassifiseres som sexuelt overførbart bare på bakgrunn av dette ene tilfelletOg på tv2 i morges sa dem at d nå var bevist overførbart ved blodoverføring...
Samt 400 tilfeller av mikrokefali hvor d er bekreftet sammenheng med zika, mens 3700 hvor d mistenkes...hvor dette var tilfellet er jeg litt usikker på (om d gjalt alle, eller bare brasil).
Etter d jeg har fått med meg er d kun EN type mygg pr nå som har dette viruset i seg, og denne myggen lever svært få steder i USA hvertfall (sørlige del), håper dette betyr at den ikke vil komme så langt nord som Norge heller.
Uansett noe ufyselig ekkelt som jeg håper holder seg langt langt borte!!
Og vi som hadde tenkt oss til syden i mai... Vet ikke om jeg tør, siste jeg hørte var at det var påvist zika i afrika, og det er jammen nærmt nok sør europa til at det kanskje sprer seg dit til mai.. Så usikker!!
Samme her! Vi holder oss hjemme. Roer det seg kan vi evt hoppe på en tur![]()
Jeg var faktisk i Karibien da de første nyhetene om zika-viruset kom, ikke så gøy å være 11 uker på vei da. Men marinerte meg i myggspray, og var heldigvis zika-negativ da jeg kom hjem. Må likevel på ekstra UL gjennom svangerskapet, for å sjekke at hodet vokser som det skal.