Zika angst

MalinDalin

Forumet er livet
Det har jeg. Samboer er på guttetur til Rio as we speak. Jeg gleder meg som en unge til å få han hjem igjen, men fy søren så redd jeg er for zika viruset. Og det er enkelte som stresser meg sånn opp. "Har du lest det? Herregud! Er du ikke redd? Jeg hadde vært SÅ REDD jeg!" Ja, jeg er redd, men det er lissom ikke så mye annet å gjøre enn å følge forskriftene som er gitt heller..

Åh, kjipt sted å ha mannen nå. Hva gjør dere når han kommer hjem? Kan han testes og friskmeldes, eller må det kjøres sølibat fram til fødsel?

Åh, kjipt sted å ha mannen nå. Hva gjør dere når han kommer hjem? Kan han testes og friskmeldes, eller må det kjøres sølibat fram til fødsel?
Rådene er at mannen må bruke kondom i 4 uker. Var vel 8 uker tidligere, men de har nylig justert det ned.

Rådene var å bruke beskyttelse i 4 uker (ble justert ned i dag) men jeg vil egentlig at han skal testes også, dessverre må test sendes til Sverige og dekkes derfor ikke av HELFO. Ganske drøye penger. Mest fristet til avholdenhet. Eller, fristet er vel helt feil ord etter at han har vært borte i 3 uker... skal til legen den 16. og får høre hva han sier.

Rådene var å bruke beskyttelse i 4 uker (ble justert ned i dag) men jeg vil egentlig at han skal testes også, dessverre må test sendes til Sverige og dekkes derfor ikke av HELFO. Ganske drøye penger. Mest fristet til avholdenhet. Eller, fristet er vel helt feil ord etter at han har vært borte i 3 uker... skal til legen den 16. og får høre hva han sier.
Ja, lurt å diskutere det med ham. Skjønner godt at du vil ta alle forholdsregler.

Zika syntes jeg er skummelt altså... Ville nok kanskje betalt det det koster for å sende den testen til Sverige og få sjekka det..:o

Jeg forstår deg.
Avbestilte nylig en Florida tur grunnet Zika og at den myggen som bærer viruset lever der.
Fikk alt dekket av forsikring.
Bruk kondom og vær obs :-)

Back
Topp