Yttertøy

skalblimamma

Flørter med forumet
Har dere kjøpt yttertøy/dress til lille? Jeg har termin tidlig i mai og føletatt jeg kanskje mangler en litt tykk dress i tilfelle vi er på tur og han skal opp av vogna... Hvis ja, hvor har dere kjøpt det?

Jeg har termin 5 mai, og har kjøpt en tynn bomullsdress på H&M som jeg regner med å bruke om det blir kaldt. Har også kjøpt en liten ulljakke som jeg kan bytte på om dressen er til vask. :)

Min førstefødte ble født 22 mai i 2010, da var det allerede ganske godt og varmt i lufta da vi startet å ut på trilleturer i starten av juni, da mener jeg å huske at vi ikke trengte noe særlig yttertøy på han. Men tidlig i mai kan det være nokså kaldt..

Jeg har bare handlet inn en fleecedress med hette og en annen ull/bomullsdress uten hette. Ikke noe mer av yttertøy i de helt minste str. Får heller handle det om det skal bli veldig surt og kaldt :)

Ej he kjøpt pose til å ha i bilstol så he Ej en halv tjukke dress kjøpt på lindex:) å ei vår jakke:) tru ikke d blir kjøpt så mykje mer en d:) trur ikke Ej kjøme til å legge ne til å søve ute i vogna dei første vikene, da søve ho nok mest inne i vugga på stua:)

Har fått en dress fra barnashus ^^ de har veldig mye flott!

Jeg har ikke kjøpt dress eller jakke. Har sagt til mannen at han får kjøpe dersom det er kaldt når hun blir født. Har en strikket ulljakke som jeg regner med at holder. Dersom hun skal ut ligger hun jo under dyne og teppe i vogna/bilstol så regner med at det skal gå fint:)

Jeg har en fleecedress fra h&m eneste. Regulerer ellers fint v/bruk av teppe/vognpose og dyne i vogna.

Men kommer nok til å bruke dress i bilstolen :)

Jeg har heller ikke dress eller jakke. Jeg har teppe og sovepose jeg har strikker i ull. Tenker jeg bare surrer rundt teppet hvis han må opp av vogna! Lettere enn å ta på dress liksom:)

-- tasting fra mobil --

Kjøpt en fleecedress og ei fleecejakke... Har flere ganger opplevd snø i mai, også så sent som 17 mai, så jeg kjøpte just in case :)

Har noen hele fleecedresser eller storesøstrene og litt ull,så regner med at det ikke er behov for noe mer,da blir det eventuelt dyne over posen i vognen:-)

Sent from my GT-P7310 using BV Forum

Jeg fikk første mann i begynnelsen av april sist. Hadde da en fleecedress og en litt varm vinddress. Vinddressen ble aldri brukt og fleesen lite....så jeg anbefaler å ikke kjøpe, evt bare en fleece....er jo også noe du kan kjøpe mot slutten hvis du ser at det fortsatt er kaldt da...

Har kjøpt en heldress fra hm.. Litt tykkere enn bomull. Så har jeg ei bomullsjakke.

Har en fleecedress pluss noe fra storesøster.. Så får vi se hva som blir brukt :)

Sent from my iPad using Tapatalk HD

HAr en tykk bomullsdress og en strikket ulldres. Brukte bare ulldresser på storebror som er født på samme tid

Har ikke kjøpt, og tror ikke jeg kommer til å gjøre det. Håper fortsatt at våren skal komme for fullt innen hun kommer til verden! Blir det enkelte sure dager i mai, har vi noen få bodyer/tights i ull, og bukser/jakker i fleece, pluss ullpledd og slikt. Er det for kaldt får vi heller la være å gå ut på (lengre) tur den dagen. Eller så får vi kjøpe en varmere dress, men satser på å kunne regulere med klær og pledd/dyne/pose.

Har vognpose, hjemmestrikket ulltøy og ullpledd:) kanskje det holder da vet jo hvor fort de vokser og trenger jo ikke kjøpe mer enn nødvendig heller ;)

Nå er vi heldige og har mye arvetøy og en del etter forrige småtasser - samt jeg har kjøpt en ny fleecedress str 56 just in case .. Så har litt fleece og ull om det skulle bli kaldt. Samt har jo ullpledd og en vognpose liggende også. Så skal gå bra :)

Back
Topp