Yttertøy.

stolt mams

Blir kjent med forumet
Hva kjøper dere av yttertøy til å bruke i vogn og bilstol til maibarna?

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Ingenting,teppe/dyne det er jo mai så ser ikke behovet for npe annet før utover høsten:-)
Har slik dunpose til bilstolen,når vinteren kommer:-)

Sent from my GT-P7310 using BV Forum

Blir teppe og dyne her også. Husker ikke hva jeg gjorde med lillesnuppa når det regna osv, men regner med jeg bare tok over kalosjen og sprang til bilen :D

I bare body og strømpebukse? Ikke noe tynn fleecedress eller noe?

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Vanlige klær etter hva tempratur det er:-)
Har noen tynne dresser etter jentene,men har ikke tro på at det blir så kaldt at jeg får bruk for de...
Er jo mai:-) :-) :-) :-)

Sent from my GT-P7310 using BV Forum

Her er det likegodt 12 gr i mai, men vil tro at en god dyne er mer enn nok hvis en har vanlige klær under og lue på. De beveger seg jo ikke, så de blir jo liggende godt under dyna ;)

Fikk jo novemberbaby forrige gang, så dette blir jo å starte helt på scratch merker jeg. For mye/for lite? :O :D

På storesøster brukte vi tynn jakke og teppe. Hun er også født i mai. Så selvfølgelig Ann været også.

Sikkert ingenting. Kjøper noen tynne luer tenker jeg.

Nå ha jeg novemberbarn fra før så viss de bli veldig kjølig så har jeg noen flis dresser..

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Body, strømpebukse, ett eller annet tynt utenpå (bukse, genser, tynn fleecedress e.l.) og teppe/dyne. Og lue, selvfølgelig :D

nå har jeg hatt maibaby før og jeg vet hvordan sommerne i Norge er - så har handla inn en strikka bomullsdress og strikka bomullsjakke + en litt tykkere pusepelsjakke. Blir også å ha ulljakker og slikt... og så klart dyne/teppe...

Jeg har et april barn fra tidligere, da kjøpte jeg en tynn fleecedress og en tynn bomullsdress (ytterplagg). Fleecen brukte jeg noen ganger i steden for bukse og genser, men ikke ofte. Bomullsdressen brukte jeg aldri.

Brukte tepper og en liten dyne i bil og vogn de dagene det var behov, syns det var lettere enn ekstra klær. Lett å tilpasse utover dagen og inn og ut av steder.

Lue er det viktigste;) Det hadde jeg alltid!

Fikk i april sist og da var det kaldt ! Brukte en hel dress fra lille lam på våren. Kjøpte en vindstoppetfleece dress fra polern o pyret på høsten , sammen med en tynn ulldresser fra samme butikk. Hadde også en litt tykk fleece dress fra reima

Har en tynn flece dress etter storebror og en sommer jakke trur eg.. kjeme nok til å bruke sånne klær.. i bergen er det kaldt i mai... :p

Sent from my HTC Wildfire S A510e using BV Forum mobile app

Ikke så lett med Mai og yttertøy trur jeg.. Vi bor på østlandet så håper jo på en varm mai, men det har vel snødd her og + at det ofte er ganske sur vind selv om det er 15 grader.. Men hadde vi fått i fjor så hadde det jo vært 25 grader og sol ( kanskje ikke akkurat standard, men det hadde vi på bryllupet vårt 26. Mai :D )

Kanskje det lønner seg å vente å se rett å slett viss en ikke vil ha masse bomkjøp av yttertøy i små str..

Her på vestlandet pleier mai og være enten eller. Rundt 17 mai derimot er det nesten alltid surt og kaldt, det kan til og med sludde.. Får håpe værgudene gir oss alle en strålende vår og sommer slik at vi kan nyte de første mnd fult ut!

Kanskje det lønner seg å vente å se rett å slett viss en ikke vil ha masse bomkjøp av yttertøy i små str..

Handla vårt på salg, så tror jeg har brukt 150kr tilsammen på 2 jakker og en dress - føler det er bomkjøp som er verd d den dagen jeg står hjemme her og det er surt/kaldt ute! Får heller selge de eller gi de vekk til noen andre som venter om vi ikke bruker de :)

Handla vårt på salg, så tror jeg har brukt 150kr tilsammen på 2 jakker og en dress - føler det er bomkjøp som er verd d den dagen jeg står hjemme her og det er surt/kaldt ute! Får heller selge de eller gi de vekk til noen andre som venter om vi ikke bruker de :)
Det er sant :) har akkurat sortert babyklærne mine etter str og det minste jeg har som kan kalles yttertøy er str 62 og det er etter storesøster som ble født i November.. Hmm, trur ikke jeg hadde noe i mindre str til henne, men det ser så stort ut... Heldigvis er det i nøytrale farger så da kan lillebror bruke det om det blir veldig kaldt..

Jeg har mange strikkapledd, så jeg tenker jeg bare pakker ungen godt inn om det blir kaldt :-) Regner med at nyfødte babyer ikke skal sitte i vogna, så da har man vel god kontroll både på pledd og dyner og forskjellig:-)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum

Back
Topp