yttertøy til barn (litt inspirert)

*Kula*

Elsker forumet
Hvordan velger dere yttertøy til barna deres ?

Vi kjøper vel egentlig bare litt dyre merker når vi kjøper yttertøy til barna selv. Luer kan godt være billigere. Men dress, votter og sko kjøper jeg aldri på europris, hm, Cubus osv

Reagerer ofte på foreldre som alltid har det nyeste i klesstilen og hjemme i huset, men så må barna gå i dårlige slitte billige klær. Nå bor vi veldig langt nord, så her bør klærne være varme og gode.

Fra iPhone på Bv-app

går ikke etter pris. reima sine har blitt hull i og slitt fort her, så de kjøper vi ikke. barna har bedre uteklær enn meg til tider ;)

kjøper mye reflex sitt, det er mykt, varmt vanntett og behagelig. det er viktig for meg.

Kjøper det som passer seg, ofte ting på tilbud, siden hun vokser så fort.
Vårjakke skal lillegutt få fra Kappahl, for den har akkurat samme egenskaper som Polarn.O.Pyret-jakke jeg hadde lyst til å kjøpe, men koster 300 kr mindre (like vanntett, pustende osv)

Gjør mitt for at de skal ha gode klær. Men det trenger ikke å være fancy merker. Reflex, Skogstad og Name it er mye brukt av oss.

Viktig med klær som dekker behovene.

Bruker en del penger på regntøy, dresser og sko, så mye som de er ute syns jeg det er viktig.

Kjøper ikke etter merke.
Jakker på HM, Lindex, kappahl og Cubus kan være gode de.

Minste har gått i jakke fra lindex i hele vinter. Og han går i utebarnehage!
Kjøpte reimatec votter til han! Dt er noen av de dårligste vottene jeg noen gang har kjøpt!

HM vottene som de større barna har brukt har holdt sg bedre!

Pris er jo relevant, men jeg ser mer på funksjonalitet og hva som passer kroppen hennes. Vi slet veldig med å finne en forrige vinter, det endte med at mamma kjøpte en på Spar Kjøp, som vi var veldig fornøyde fram til nå nylig hvor jeg oppdaget at den var utslitt, full av hull og tynnslitt. Her er lite å velge i hos oss, så vi kjøpte en utebukse i stedet for ny dress, de hadde jo ingenting noen steder her. Skogstad, den virker veldig bra. Så har hun god vinterjakke fra før som hun bruker til den.

Syns det er viktig at klærne er gode ja, men enkelte ting er jo bra selv om det er billig, og det er jo ikke bestandig at det dyre er så overlegent heller. Så klart, jeg ser ofte at man får det man betaler for, men har man ikke penger så har man ikke penger. Og jeg har ikke designerhjem, så det er sagt.

Jobber i barnehage, og ser godt hva som er best.

Her bruker vi Reimadresser, Viking og SuperFit sko, Skogstad jakke, Reimabukse, regntøy har vi prøvd forskjellig (Didrikson, HH, Ticket, Skogstad - fornøyd med alle, men brukes lite pga Reimadresser som holder tørt).

Votter vi liker godt er Hestra og Reima.
Kivat og Reima luer, og Ullvang ullhals!

Legger mye penger i uteklær til barna, det er viktig.

Passer på at barna har gode, bevegelige og tørre vinterklær. Glad i reima til minsta, og ticket til eldste. Synes ticket er utrolig slitesterk, og passer utmerket til en snart 8 åring som er meget aktiv. Luer fra reima og kivat, reima og hestra votter. Sliter litt med å finne en lue til eldste jeg er fornøyd med. Har nå bergans, men syns ikke den dekker godt nok.

Reima og skogstad er vel det som går igjen. Hatt litt reflex og. I vinter har han hatt lego og troll. Fytti. Glad forrige sesongens reima forsatt passa. Sverger til reimatec vinterdress.
Viktig for meg at kald og våt ikke er noe som forbindes med utelek

jeg tror ikke det nødvendigvis trenger å være det dyreste som er det beste.

Min har vår/høstdress fra kappahl og den har fungert veldig bra, han er tørr og varm og den ser ikke slitt ut etter ganske hard bruk da han går i en bhg hvor de er ute store deler av dagen stort sett hver dag uansett vær og vind, de er mye i skogen, på lekeplasser osv.

Han har 2 vinterdresser fra name it som han har fått av min mor, siden han har fått de tenkte vi at vi skulle teste de og de har også vært gjennom hard bruk og han er tørr og varm også i de, han beveger seg godt i de og de ser omtrent ikke brukt ut.

når det kommer til votter så har han reflex regnvotter, reima tec vintervotter og 2 par hjemmestrikkede ullvotter og i vinter er det helt klart de hjemmestrikkede ullvottene som har funket best, innimellom med regnvottene utenpå, på kalde dager har han ofte vært iskald på hendene med reima tec vottene. nå bytter de votter 1-3 ganger i løpet av dagen om de er mye ute på de kaldeste dagene da og det fungerer også greit.

Ser på de tekniske egenskapene til plagene og funksjonaliteten. Liker bla Helly Hansen meget godt på klær og viking på skotøy. Har mye av det selv også. Handler ikke nødvendigvis de dyreste modellene innenfor merkene.
Jobber også i sportsbutikk så jeg handler det jeg vet er god kvalitet.

Det er ikke nødvendigvis at de billige dressene er dårlige. Siste vinterdress jeg kjøpte var fra lindex og er fremdeles fornøyd på andre året. Kappahl sine ble vel best i test en gang. Mens dresser fra sportsbutikk har jeg dårlig erfaring med.

Men jeg reagerer noen ganger på det samme som deg. Foreldrene går i fine klær og sko og hår stylet osv. Mens ungene går i hullete utvaskede klær og har ikke med seg varme nok klær i bhg.

Det er ikke nødvendigvis at de billige dressene er dårlige. Siste vinterdress jeg kjøpte var fra lindex og er fremdeles fornøyd på andre året. Kappahl sine ble vel best i test en gang. Mens dresser fra sportsbutikk har jeg dårlig erfaring med.

Men jeg reagerer noen ganger på det samme som deg. Foreldrene går i fine klær og sko og hår stylet osv. Mens ungene går i hullete utvaskede klær og har ikke med seg varme nok klær i bhg.

Kanskje jeg formulerte meg litt feil. Mener ikke det at billige klær er dårlige.
Men tenker billige klær som fort blir dårlig.

Jeg er heller ikke fornøyd med klær fra sportsbutikk. Har prøvd både HH og vill fra gsport å det var skit

Fra iPhone på Bv-app

Bruker mye reflex sitt, og har vært veldig fornøyd med det. Ser ingen grunn til å betale tre ganger så mye for reima når jeg liker reflex sine. Renner de på en stein tror jeg ikke reima tåler mer en reflexdress.

Back
Topp