Ytterklær vinterstid 5mnd

mamlala

Glad i forumet
Assistert-jentene
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Augustbarna2024
Vi trenger ytterklær til snuppa for bruk i desember/januar. Hun er da 5 mnd.

Hvilken type ytterklær er mest passelig for den alderen på vinterstid? Kommer til å tilbringe tid i Stavanger, Bergen og Oslo.
 
Vi trenger ytterklær til snuppa for bruk i desember/januar. Hun er da 5 mnd.

Hvilken type ytterklær er mest passelig for den alderen på vinterstid? Kommer til å tilbringe tid i Stavanger, Bergen og Oslo.
Kommer an på hva du har tenkt å gjøre. Er det mest i vogn? Inn og ut av bil? Jeg har tynne og tykke dresser i ull og flis osv.
 
Hvis du skal ha babyen i sele eller fanget, ville jeg kjøpt en ullfleecedress :) den fra nøstebarn er veldig god. Polarn oog pyret har også yttertøy i babystørrelse.
Men regner det osv., vil man jo uansett putte baby i vogn eller ha over en paraply eller slik så annet type vintertøy har jeg ikke hatt bruk for til så liten baby.
 
Med storebror (født i juli) brukte vi hjemmestrikket ullsett eller ullfleece. Sjelden han var ute uten at han låg i vogn/satt i bilstol og der hadde vi dyne/pose vi pakket han inn i. Hadde jeg han i bæresele og trengte mer enn ullfleece brukte jeg en jakke til mannen som jeg fikk igjen utenpå selen.
 
Vi regner med å ha lillebror med på båltur ol. i løpet av vinteren og tenker å kjøpe en «posedress» i tilfelle han ikke vil ligge i vogna:) Vår erfaring er at det er behagelig med dress hvor beina kan sprelle fritt når de er så små.
Dersom det ikke er så kaldt holder det nok med ullfleecedress, de kan jo også bæres i vognposen dersom de vil komme litt opp og det er for kaldt med ullfleece:happy:
 

Vedlegg

  • 74AC3084-88C6-4C2D-94D3-4B43CB64AC83.jpeg
    74AC3084-88C6-4C2D-94D3-4B43CB64AC83.jpeg
    71,1 KB · Visninger: 11
Takk for svar! Usikker hvordan bruken blir, men ser nå ut som vi kan låne vinterklær av venner og familie så det gjør livet litt enklere :happy:
 
Takk for svar! Usikker hvordan bruken blir, men ser nå ut som vi kan låne vinterklær av venner og familie så det gjør livet litt enklere :happy:

Så bra :) alle de stedene du skal til har jo butikker så det funker som regel også bra å vente og se når behovet melder seg, også heller kjøpe noe om man får brukt for det. Da blir det ikke bomkjøp på størrelse heller :D
 
Takk for svar! Usikker hvordan bruken blir, men ser nå ut som vi kan låne vinterklær av venner og familie så det gjør livet litt enklere :happy:

Så fint du får låne!
Vil tro du klarer deg lenge med tykk og tynn ull samt vognpose for vinter. Evt en ytterdress om du bruker sele el.
 
Back
Topp