Ytterklær til nyfødt

Missy95

Elsker forumet
Julikulene 2020
Hva slags ytterklær tenker dere å kjøpe / har kjøpt? Og hvilken størrelse kjøper dere ? :)

Har sett på en Vinddress fra Polarn O Pyret som vi brukte mye til storebror som kom i September, men usikker på hva som blir for varmt og for kaldt på sommeren. Og ønsker heller ikke bruke veldig mye penger på et plagg som vi rekker å bruke en gang før vi må bytte pga sesong eller størrelse :p
 
Har ulldress fra før av som min mor har strikket + så blir det ikke brukt så mye uteklær i starten. Har bilstolpose til både vår/høst og vinter. Men får se an om det blir utedress eller ikke, har ikke tenkt noe på det:) Tar det som det kommer
 
Kjøper nok ikke noe "uteklær" før til høsten og da blir det nok lillelam ulldress. Evt vindfleece fra PoP, den brukte vi også sist, men da var ho vel rundt 5-6 mnd og det var vår :p Han blir jo liggende i vogna en stund og er det dårlig vær og vi skal ut tar jeg han i sjal under bærejakke :p
 
Hentesettet blir brukt i str 50/56. Så har jeg en strikket sunday suit i str 56/62, en ankers dress i størrelse 62/68 osv. Har også en del strikkebukser og strikkejakker i ulike ulltyper i alle ulike størrelser (glad i hjemmestrikk :p). Om jeg må ta baby ut av vogna for å amme og det er litt kaldt, så pakker jeg dyna fra vogna rundt han slik jeg gjorde med storesøster.
Om vi må til hytta i vind-/regnvær i høst (må kjøre fritidsbåt ut i skjærgården) så trøkker jeg han inn i en Wheat dress jeg har liggende i str 74, gjør absolutt ingenting at den er superstor fordi han ikke skal «ut å leke selv» i den uansett.. :hilarious:
 
Ser at jeg burde vente med vinddressen fra PoP og heller gå til innkjøp av litt flere «vanlige» jakker/gensere :hilarious:
 
Ser at jeg burde vente med vinddressen fra PoP og heller gå til innkjøp av litt flere «vanlige» jakker/gensere :hilarious:

Det er nok lurt ja :p personlig foretrekker jeg ulike type dresser da jeg HATER glipper og krøller når de bare ligger :hilarious:
 
Har ikke tenkt til å kjøpe noe særlig med ytterklær. Hvis det ikke er godt og varmt kommer baby enten til å ligge i vogn, eller sitte i bæresele innenfor et trekk.
Skulle det bli noe behov får vi heller kjøpe etterhvert.
 
Her bruker vi evt strikkeklær over om det blir kjølig. Har noen bodyer og stilongs i ull, og tar evt en tynn/tykkere ulldress over. Svigermor var veldig ivrig og strikket masse smått til storebror født i juli 2018. Han fikk ikke brukt særlig mye av det på grunn av varmen, så vi har masse pent brukt i de minste størrelsene :)
 
Det er nok lurt ja :p personlig foretrekker jeg ulike type dresser da jeg HATER glipper og krøller når de bare ligger :hilarious:
Jeg foretrekker også hele dresser, så hadde automatisk innstilt meg på det. Men sommerbarn og høstbarn trenger jo også forskjellig, så skjønte liksom ikke hva i allverden jeg skulle kjøpe av ytterklær :hilarious:
 
Jeg foretrekker også hele dresser, så hadde automatisk innstilt meg på det. Men sommerbarn og høstbarn trenger jo også forskjellig, så skjønte liksom ikke hva i allverden jeg skulle kjøpe av ytterklær :hilarious:

Ja jeg tenkte på heldress til høsten, ikke i sommer. Er det surt tar jeg han ikke ut av vogna liksom :p så i sommer blir det body og bukse med lange armer og bein og justere med pledd/dyne. Evt en litt tykkere bomullsdress hvis det skulle bli 12 grader og regn :hilarious:
 
Men apropos klær til utebruk. Har googlet og lest meg opp om det faktisk er en gammel myte at alle babyer skal ha på lue om sommeren, men kommer ikke til noen fasit :p hva tenker dere? Jeg tenker i utgangspunktet at en helt tynn Bomullslue eller solhatt når vi er ute er greit. Men om det er 30 grader må det være greit å gå uten eller??hadde ikke det dilemmaet sist med oktoberbaby :hilarious:
 
Men apropos klær til utebruk. Har googlet og lest meg opp om det faktisk er en gammel myte at alle babyer skal ha på lue om sommeren, men kommer ikke til noen fasit :p hva tenker dere? Jeg tenker i utgangspunktet at en helt tynn Bomullslue eller solhatt når vi er ute er greit. Men om det er 30 grader må det være greit å gå uten eller??hadde ikke det dilemmaet sist med oktoberbaby :hilarious:
Silkelue elsket vi ❤️ men med 30grader behøves nok ikke mye :p men lua skåner også fra sol
 
Silkelue elsket vi ❤️ men med 30grader behøves nok ikke mye :p men lua skåner også fra sol

Silkelue er herved notert :D ja jeg har kjøpt en solhatt, men tenkte kanskje det var greit å ha én liten tynn lue også, bare just in case. Husker på sykehuset sist fikk vi først beskjed om å ha på lue inne på barsel hele tiden (dette var i oktober, men var ikke akkurat kaldt inne). Og vi hadde jo ikke peiling, så vi gjorde det. Da det ble vaktbytte kom en annen og sa at det måtte vi for all del IKKE bruke :hilarious: føler det er litt det samme jeg leser om sommerbabyer:hilarious:
 
Men apropos klær til utebruk. Har googlet og lest meg opp om det faktisk er en gammel myte at alle babyer skal ha på lue om sommeren, men kommer ikke til noen fasit :p hva tenker dere? Jeg tenker i utgangspunktet at en helt tynn Bomullslue eller solhatt når vi er ute er greit. Men om det er 30 grader må det være greit å gå uten eller??hadde ikke det dilemmaet sist med oktoberbaby :hilarious:
Vi har kjøpt både tynn bomullslue og solhatt, i tillegg har jeg noen tykkere luer liggende fra storebror om det skulle bli en kald sommer, så ser vi ann været rett å slett :)
 
Vi har kjøpt både tynn bomullslue og solhatt, i tillegg har jeg noen tykkere luer liggende fra storebror om det skulle bli en kald sommer, så ser vi ann været rett å slett :)

Jeg har også noen tykkere luer liggende, men tenker deg uansett blir for varmt på sommeren. Det er jo så lunt og godt nedi vogna. Mer behov for lue ved bæring tenker jeg. Men silke hørtes godt ut egentlig. Det har vi ikke brukt før :p
 
Back
Topp